Hej, nu er tykkekatten altså vokset ud af sin babysele som var en hel alm. H-sele til killinger.
-Og derfor skal jeg altså ud og købe en ny sele til ham, men hvordan gør man det? Jeg ved jo ikke hvad størrelse han skal bruge.
Og er der nogle seler I kan anbefale?
-fløde
Du skal have en softsele fra Ann K:thumbup: http://annk-butik.dk/halsband.html
orh den sorte med de hvide prikker er flot, men er den ikke nem at slippe ud af hvis nu en stor faaaaaarlig hund skulle logre af én? Og hvordan ved jeg at det er den rigtige str?
Jeg vil vove den påstand, at det er nær umuligt at slippe ud af en softsele - mht str kan Ann vejlede:ok:
jeg selv er ENORMT glad denne type sele:
http://www.ezydog.dk/seler.html
Min russerdreng på 5,5 kg bruger str. xs næsten helt strukket ud
Det er simpelthen en lækker seler, især til katte som “springer frem” - Yasha bliver næste kvalt i en alm h-sele, men den her sele er det fantastisk at gå tur med
Huskatte, skovkatte, coon, brite og den slags kan alle passe softsele str XS…
De helt store coondrenge og briter skal dog op i str S…
Monteret rigtigt så er det efter min mening en af de sikreste seler på markedet… og jeg bruger den da også selv til min coon Thane, når han ligger hos mig i standen
Lette og meget slanke racer/katte som fx abypiger, burmeser og lignende kan ikke få en softsele som er lille nok… der skal man have en fra puppia (til en noget anden pris )
Ellers er der Come-with-Me selen, som også skulle være meget sikker… jeg har ikke selv stor erfaring med den, men flere af mine kunder med de lette racer er meget glade for den Jeg tog den oprindeligt ind i sortimentet på anbefaling fra en Bengalejer, så den må være god!
Jeg har en exotic som er en lille fyr på 9 måneder jeg ved ikke hvad han vejer, men så lille er han heller ikke
Så mon ikke en sele i str xs passer?
Jeg har i hvert fald solgt softseler til exotics før, så det vil jeg da mene…
Men tjekker lige på perseren herhjemme…
Jeg overvejer også at prøve en soft-sele.
Mine 2 katte-dyr har ikke haft sele på siden de var små, men synes det ind imellem kunne være rart at have muligheden.
De havde dengang det problem, at deres ben blev gelé-agtige i samme øjeblik selen kom på :S, men måske en softsele er mindre generende.
En meget slank bengal-dreng på 6 kg og en kompakt huskatte-lignende pige på 3,4 kg, kan de begge være i xs mon?
Lige et lille OT ps, bengal-drengen var til dyrlæge i forgårs, hos en dyrlæge han kun har mødt en gang før og som ikke lige kunne huske Charley, men som sagde til veterinærsygeplejersken, at de er jo nogle bestemte katte… han blev lidt overrasket over min tøse-dreng, der lå ganske stille hele tiden, lige bortset fra at han rystede af skræk…
XS passer fint til en mindre voksen perserhankastrat… så den skulle nok også være god til en exotic
Jeg vil også mene at det vil være ok til springet mellem kompakt huskat og bengal…
280 kr. for Puppia-selen synes jeg nu ikke er galt dyrt.
Gammel tråd om den: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=18188&highlight=puppia
Og da du bor i København, Kylesa, så kan jeg da anbefale dig at smutte fordi Trenddog ved Trianglen. Du måler selvfølgelig katten hjemmefra, så du har en ide om størrelsen, men hvis selen så ikke passer, så er det jo dejligt nemt at få den byttet.
synes umiddelbart at selerne ser ens ud…så er det bare hvilken farve og design man bedst kan li. og pris selvfølgelig
Selerne er meget ens… og jeg har da også på et tidspunkt forhandlet Puppias
Synes så bare at det er lidt optrækkeri at tage ca 100 kr mere for dem, blot pgr mærket Kvaliteten er nemlig ens…
Lige pt har jeg kun softselen hjemme i Army og en enkelt grå (som er drønflot til en sort kat! Den sorte med prikker har jeg tidligere solgt til en sort exotic) … så hvis man vil have en anden farve må man lige væbne sig med tålmodighed - skal have bestilt hos grossisten først.
Gia perser på ca 3,7 kg har en softsele, købt hos Ann
Den har hun det fint med
Leise exotic prøvede den, men aldrig har jeg set en kat i så desperat panik, og det skyldes helt sikkert andre årsager.
Han er en ret lille EXO på kun 4,noget kg (4,3 sidst han blev vejet).
Han har nul problemer med Come-with-me selen, så den kan jeg jeg også anbefale.
Inge Cæsar har en sele af den type, som Pia viser, den er vist købt billigt i Zoocity - den er smart til bilbrug, fordi katten så kan komme i sikkerhedssele, der følger et sele-stik med. Den funker fint på hendes store krabater på 5-6 kg.
Så der er flere muligheder. Alm. katteseler er ynkeligt til grin overfor større katteracer, og dermed også for PER/EXOs kompakte krop.
Til nød kan man bruge en kaninsele, men den er ikke nær så sikker i brug.
Til alle seler er en bekvemt stor flexi-line praktisk
Og nu vil vi altså godt snart på “killinge”-nus, Majbrit, du må se at avertere i Fladsnude-gruppen