Sagen er den at mine tre bimser, simpelthen elsker at hoppe op på tørrestativet og ligge der. Det gør mig som sådan ikke noget, men halvdelen af gangene klapper stativet sammen. Hvis det er hvidt tøj, der er vådt, så smitter gulvet af og jeg skal i gang med pletfjerner og vaske tøjet igen :surrender1:
Jeg ved jo godt at jeg kan opgive alt om at forklare bimserne, at de ikke skal hoppe derop…så hvad jeg gør jeg?
Jeg har en tørresnor i bryggerset, som jeg bruger om vinteren, men når det er sommer, så vil jeg gerne tørre tøjet i udestuen, så alt det fugt ikke er i huset.
Det skal i øvrigt være et man kan klappe sammen, da vi jo ikke kun bruger udestuen til at tørre tøj.
Det vi har nu er bare et billigt et, men jeg gider ikke investere i et nyt, hvis det på forhånd er et håbløst projekt at finde et, der kan holde til det.
det er lavet i kraftige og klapper ikke sammen bare fordi der er en lille misling der hopper lidt rundt på det, vores coon gaia balancere tit på det. vi har haft det i en hel del år nu og det er stadig tiptop og er ikke ledløst på nogen måder. kan kun anbefale det.
De er stærke og stabile, og kan klappes sammen så de ikke fylder meget.
Vores bimse synes også det er en fest, at komme derop, men det klarer det fint uden, at klappe sammen. Nu siger du 3 på en gang, det har jeg af gode grunde ikke kunne afprøve, men det er meget robust efter min mening, i forhold til mange andre tørrestativer.
Jeg er dog nervøs for om vores kan komme til skade (få benene ned og hænge fast mellem stængerne) ved at hoppe op på det, når vi ikke er hjemme, eller om natten, så indtil nu har jeg holdt det så langt væk fra hende som muligt efter jeg fandt ud af, at hun er meget tiltrukket af det som opholdsplads, når der hænger nyvasket tøj på det. Nåh ja mandens skjorter kunne man jo også rigtig give en omgang tæsk, og lege gemmeleg i, når de hænger der og dasker, til fri afbenyttelse for en legesyg mis. Det ved han heldigvis ikke noget om haha.
det er lavet i kraftige og klapper ikke sammen bare fordi der er en lille misling der hopper lidt rundt på det, vores coon gaia balancere tit på det. vi har haft det i en hel del år nu og det er stadig tiptop og er ikke ledløst på nogen måder. kan kun anbefale det.[/QUOTE]
Det ser super godt ud
Jeg har også dette stativ : http://shop.xl-byg.dk/produkter/haven/toerrestativer/toerrestativ_inde/vileda_viva_dry_compact_m16m_toerreplads_toerrestativ_inde.htm
Jeg har sikret mit stativ med noget så usmart som 2 tunge sten,der lægges på hver tværstang på jorden.
Det holder - også selvom “vingerne” er slået helt ud,hvilket devon rex’erne elsker at balancere på…suk…
Mit vipper hvis det ikke er sikret med noget tungt på stængerne,det er nemlig sket flere gange…
Så af frygt for brækkede ben og haler m.m.,der kan komme i klemme,så tør jeg slet ikke bruge det uden stenene.
[QUOTE=Hanne N;653801]Jeg har også dette stativ : http://shop.xl-byg.dk/produkter/haven/toerrestativer/toerrestativ_inde/vileda_viva_dry_compact_m16m_toerreplads_toerrestativ_inde.htm
Jeg har sikret mit stativ med noget så usmart som 2 tunge sten,der lægges på hver tværstang på jorden.
Det holder - også selvom “vingerne” er slået helt ud,hvilket devon rex’erne elsker at balancere på…suk…
Mit vipper hvis det ikke er sikret med noget tungt på stængerne,det er nemlig sket flere gange…
Så af frygt for brækkede ben og haler m.m.,der kan komme i klemme,så tør jeg slet ikke bruge det uden stenene.[/QUOTE]
Ja så dur det jo ikke at anbefale det. Vores er dog ikke væltet endnu, så rigtig fint at du advarer mod det.
Mvh
Yvonne
mine har også en tendens til at få tørrestativet til at klappe sammen, det er dog ved at lege med vasketøjet.
jeg har løst det ved at købe et børnesikkert stativ - lille dims skubbes på plads og så kan det ikke klappe sammen, og så var jeg så heldig at hitte et i aldi til 80 kr
Tusind tak for alle jeres svar. Så har jeg da lidt at gå videre med Så skulle det problem da nok kunne løses.
Jo, der kunne godt sættes snore op i udestuen, men jeg vil synes det er for besværligt at skulle kravle op og pille det ned - jeg fjerner stativet så snart tøjet bliver fjernet og det tørrer meget hurtigt her om sommeren. Ja, ja dovenskaben længe leve
Dem vi har, er på tilbud i Føtex i denne uge til kr. 199,- men igen vær opmærksom på det Hanne N skriver om, at de kan vælte hvis man ikke sikrer dem.
Måske kunne man montere 2 kroge i loftet med snor i, som sættes fast i stativet oppefra (f.eks. med karabinhaner- nemt at klikke af ), og når stativet ikke er i anvendelse kan man jo bare lige hægte de 2 snore af igen.
Bare en tanke. Kan ikke lige gennemskue om der skulle gemme sig en risiko for kattene med den løsning. Mener hvis snorerne er kraftige nok og stramme, burde der jo ikke kunne ske noget ved det??
Jeg har ikke katte der ligger i stativet. Men Tullen er vældig dygtig til at hjælpe med at tage tøjet ned. Med kløerne og helst lige lidt før det er tørt…
Men det er der nok ingen råd imod
[QUOTE=Ann R;654235]Jeg har ikke katte der ligger i stativet. Men Tullen er vældig dygtig til at hjælpe med at tage tøjet ned. Med kløerne og helst lige lidt før det er tørt…
Men det er der nok ingen råd imod ;)[/QUOTE]
Åhhh ja, de er simpelthen så dygtige og hjælpsomme de kære misser.
Hvem mig??? Naarh jeg leger da ikke med vasketøjet - hjælper bare til med, at lægge det pænt sammen. At det så er vældigt hyggeligt at hoppe rundt i, ligge på lur i, og slæbe rundt med - er en helt anden kattesnak :høhø: og så bliver ens anstrengelser ikke engang værdsat - meget fornærmende at erfare den slags - suk!