Kattesikre vinduer

Hvordan har I kattesikret jeres vinduer?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at have muligheden for at åbne vinduerne mere end bare 5cm, som min kattesikring tilbyder mig…

Kan man sætte noget for vinduerne, f.eks. et net af en art som de ikke lige kan rive i stykker, og i så fald hvordan skal det sidde, så man stadig kan åbne vinduet?

Håber der er nogle der har nogle ideer, og/eller endnu bedre lidt billeder af deres kattesikre vinduer :slight_smile:

Nu har jeg ikke kattesikring for mine vinduer endnu, da jeg ikke har kat endnu, men jeg vil umiddelbart mene, at det er meget individuelt hvad man kan sætte op, da det jo kommer an på typen af vinduer, og hvordan de åbnes osv. Det kan dog selvfølgelig godt være at der er lavet en løsning der virker på de fleste typer vinduer. Hvilken type vinduer har du?

Har to forskellige lige nu… Dem der åbnes med sådan en metal dims som har tre intervaller som huller… Den plejer vi at sætte på 1, medmindre det er ud til kattegården, så står den på tre for at hunden ikke skal smutte derud også :slight_smile:
Ellers har vi de (tror mest almindelige) hvor der er håndtag som kan sætte i et hak, og ellers være lukket… PT
Vi flytter om en måned, og har jeg ikke lige lagt mærke til hvilken slags “lås” der er på vinduerne. Ellers har vi sådan nogle børnesikringer på, dog synes jeg ikke det er optimalt, da frede kan finde ud af at åbne dem…

Vi har ikke kattesikret vores vinduer, da jeg kun åbner dem når døren er lukket, så Mille ikke kan komme derind. Men derimod har jeg en kattesikret altan, hvor døren står på vid gab næsten hele dagen og hvor Mille sagtens kan ligge ude i 6 timer, selvfølgelig kun når vi også selv er hjemme.

Vi har børnesikringer på dem, da vi jo har en kløgtig race, som godt kan lure af, hvordan de skal åbnes.

Jeg købte dem bare i babysam, det var en billigere og pænere løsning, i mine øjne, end at få sat net for dem alle sammen.

Rammen er ikke monteret med noget i den anden side. Der sidder den blot i hak imellem vinduesramme og det åbne vindue. Og så sikres den, som det kan ses, med hasper ind i de huller, som vinduet ville have været lukket i. Rammen er præcis så stor, at den skal løftes med een hånd, mens hasperne drejes med den anden hånd, for at kunne sætte den på eller tage den af. Så det er kattene ikke i stand til. Den er lavet med ganske billige ting fra Silvan.

Jeg har samme løsning som pivnu. Mine er sådan en slags forsatsvinduer, man lige kan sætte op - og tage ned. Synes det er det nemmeste.

Nu har jeg lige bestilt trådnet fra zooplus til de franske altaner.

Har du et billede af det? For jeg kan ikke lige helt se det for mig. Men det er ellers smart og forholdsvis nemt, ser det ud til. Måske kunne jeg ligefrem selv finde ud af at lave dem :uha: Og det tiltaler mig især, hvis der netop ikke skal monteres noget på vinduesrammen. Jeg bor jo til leje - og er ved at DØ af varme i dag her inden døre :altforvarmt:

Hak imellem vinduesramme og åbent vindue:

Her med ramme i:

Det er jo ikke sikkert, at du kan gøre det samme i dine vinduer.