Kattesikring af skråvinduer

Hej.

Jeg står i den situation, at jeg har en 4-5 måneder gammel killing som er blevet en smule nysgerrig på, hvad der sker på den anden side af ruderne. Vi har skrå vinduer da vi bor i en taglejlighed og vores kat er udelukkende en indekat. Vi har været meget opmærksom på at lukke vinduerne og på at “skælde ud” hvis han er hoppet op i vindueskarmen, men det har ikke været nok, da vi i dag fandt ham på den anden side af ruden! Derfor vil jeg hører jer, om i ved om man kan putte katte net på skråvinduer, der både kan vippe ud i bunden og ind i toppen bår man åbner det. Eller om i kender til andre muligheder eller løsninger der kan holde en kat inde? Han skal kastereres imorgen, så tænkte på om det måske vil gøre omverden mindre interessant? Og vi har tænkt på at få en kat mere, men vil de så ikke bare lave mere ballade? Mvh Signe

Punkt 1: Så fører der Intet godt med at skælde en kat ud, den forstår det ikke… Den bliver højest bange og utryg ved dig og mister tilliden til dig.

dernæst… Jeg har det her på mine vinduer i min lejlighed, det kan købes på Zooplus.dk eller billigere på Zooplus.de :slight_smile:

Kig evt i denne her tråd http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=55508 :slight_smile:

I kan måske godt lære ham, at han ikke må hoppe op i vindueskarmen - indtil en dag, hvor der er en flue deroppe. Det er simpelthen for usikkert at forlade sig på, og det vil hverken neutralisering eller en legekammerat hjælpe på. At en legekammerat så måske kan være en god idé af andre årsager, er en anden sag. Desuden er det også lidt synd, hvis han ikke må sidde i vindueskarmen. Det kan katte godt lide :slight_smile:

Så enten må I holde vinduerne lukket, eller også må I finde på en måde at sikre det på - som fx det, Nanna viser ovenfor. Der er vist ikke rigtig nogen opdragelsesmæssig mellemvej.

Det stål net der er på vinduet, tror jeg ikke ville kunne sættes på vores vinduer, da de både kan vippe ud i bunden og ind i toppen, vi har nemlig kigget på dem. Forsvarsmæssige Skrev jeg også “skælde ud” i gåseøjne, for ja vi ved godt han ikke forstår det hvis vi råber af ham, men vi har læst os frem til at det kan være effektivt at sprøjte vand på ham, når han er i gang med at gøre noget han ikke må.

Helt enig i at han skal have mulighed for at kigge ud, men det har han også, vi har en rigtig stor vindueskarm, hvor der også er vinduer på siderne, og de vinduer har vi aldrig åbent så der elsker han at ligge. :slight_smile:

Vi må vidst bare kigge noget mere på nettet, efter brugbare løsninger :slight_smile:

Kan du tage et foto af jeres vinduer, så vi kan se, hvordan de åbner? Mine skråvinduer er Velux, og de kan indstilles til kun at åbne i toppen.

Evt. kan I måske sætte et bidfast kattenet løst op, så vinduerne har plads nok til at åbne indenunder?

I skal i hvert fald passe rigtig godt på, jeg kan huske der var en kat der blev skrevet om i et andet forum, den var sprunget op i toppen af sådan et skrå-vindue der var åbent foroven; den gled ned mellem karmen og vinduet og kunne ikke komme fri, de kunne heller ikke få den løftet op og den døde desværre af det.

Vi har også inde-katte og har aldrig vinduer åbne (hvis kattene er i rummet), kun døren ud til løbegården.

Håber i finder en god og brugbar løsning

Jeg er ikke klar over hvilke vinduer i har, men har I kikket om der ikke er en løsning her ?