Kattesikring af vinduer?

Ja er der nogen af jer der har erfaring med det?

I november eller sådan noget talte jeg med min ven der er smed og han sagde han gerne ville bygge mig nogle rammer med net og skabsbeslag så der kom et ekstra vindue så jeg kunne lufte ud - uden frygt for at willow smuttede ned i underboens have for at jagte fugle.

Der er så sket en masse i mellemtiden og jeg er begyndt at miste både tålmodighed og tillid til at han får dem lavet - nogensinde…

Hvordan har i andre kattesikret jeres vinduer? Kan i linke til nogen der har lavet noget ved jeres vinduer? Eller har i bare hørt om løsninger eller folk der kan lave det?

Mvh.
Gry - der savner at kunne lufte ordenligt ud… :prut:

Lige på denne årstid er det jo fint nok med et vindue på klem - jeg bruger i hvert fald ikke andet.
Men om sommeren, bør man klart kunne smække vinduet op.
Kan du ikke selv lave det? Jeg lavede det selv da jeg boede i lejlighed og det er ret enkelt med en ramme af lister, der passer til vinduet, banke noget hegn på og så sætte beslag på vinduerne. :slight_smile:

Her hvor jeg bor nu har jeg for vinduer og altandør insektnet for, og ikke alene holder det misserne inde og der kan komme frisk luft ind, der kommer heller ingen insekter, det er et så fedt indeklima at de burde være ved lov at alle hjem havde insketnet, også selv om di ikke har dyr.
Det nye steder jeg skal bo skal jeg også havde insektnet når der er penge til det.
Jeg fik OK milijø til at lave det og sætte det op.

Men ellers prøv at Google insektnet.

[quote=Vivi_Fletcher;134977]Lige på denne årstid er det jo fint nok med et vindue på klem - jeg bruger i hvert fald ikke andet.
Men om sommeren, bør man klart kunne smække vinduet op.
Kan du ikke selv lave det? Jeg lavede det selv da jeg boede i lejlighed og det er ret enkelt med en ramme af lister, der passer til vinduet, banke noget hegn på og så sætte beslag på vinduerne. :)[/quote]

Altså jeg er en idiot med håndværk. I folkeskolen da jeg skulle lave en amagerhylde opgav min sløjdlære mig og overtog projektet Gg så jeg havde en meget fin amagerhylde at give min mor - meeen den var lavet af alle andre end mig -LOL

[quote=PiaH;134980]Her hvor jeg bor nu har jeg for vinduer og altandør insektnet for, og ikke alene holder det misserne inde og der kan komme frisk luft ind, der kommer heller ingen insekter, det er et så fedt indeklima at de burde være ved lov at alle hjem havde insketnet, også selv om di ikke har dyr.
Det nye steder jeg skal bo skal jeg også havde insektnet når der er penge til det.
Jeg fik OK milijø til at lave det og sætte det op.

Men ellers prøv at Google insektnet.[/quote]

Hm…kan det også laves indenfor i en lejlighed? Jeg har ikke altan kun vinduer - men det er nogle underlige vinduer jeg har dog :confused:

Ja da, jeg bor jo i en lejlighed nu, på 1 sal
Men når jeg flytter bliver det ved jorden.

[quote=Vivi_Fletcher;134977]Lige på denne årstid er det jo fint nok med et vindue på klem - jeg bruger i hvert fald ikke andet.
Men om sommeren, bør man klart kunne smække vinduet op.
Kan du ikke selv lave det? Jeg lavede det selv da jeg boede i lejlighed og det er ret enkelt med en ramme af lister, der passer til vinduet, banke noget hegn på og så sætte beslag på vinduerne. :)[/quote]

Holder det hegn insekter ude :?

Okay det skal være SÅ stort? Det lyder en smule voldsomt synes jeg…

Stort, hvad mener du :?

Pia:

Når du siger sådan så forestiller jeg mig et net der går fra der hvor gardinstangen ville have siddet, og så ned til jorden.

Det er ret stort :slight_smile:

Nej. Jeg synes nemlig ikke insektnet giver den gennemluftning, som jeg ville have. :slight_smile:

Nu ved jeg ikke hvor voldsom din mis er… Men!

I den første lejlighed jeg bodede i havde den tidligere ejer klistret den “kradse” del af velkro på indesiden af vindueskarmen… Og i den sad der fluenet… Det var fantastisk… det sad på indersiden og der var derfor ikke noget brok fra naboer der syntes det var grimt, og det var lige til at pille af så man kunne åbne og lukke vinduet…

Det holder selvfølgelig ikke til at en kat klatrer i det… men min daværende kat forsøgte aldrig, på trods af han MEGET gerne ville ud og jeg boede i stuen så det var ikke engang fordi der var langt ned til græsset og dermed friheden :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;134993]Pia:

Når du siger sådan så forestiller jeg mig et net der går fra der hvor gardinstangen ville have siddet, og så ned til jorden.

Det er ret stort :)[/quote]

Her er det vinduets indvendige mål der er taget, og så er det nærmest en fortsatsrude, jeg kan sagtens ha’ gardiner også.

Det syntes jeg ikke der er spor forskæl på, jeg kan ikke mærke forskæl fra før jeg fik insektnet med udluftningen.

[QUOTE=Gry Gressbakken;134993]Pia:

Når du siger sådan så forestiller jeg mig et net der går fra der hvor gardinstangen ville have siddet, og så ned til jorden.

Det er ret stort :)[/QUOTE]

Det skal da dække hele vinduet/døren - ellers kan det altså være ligemeget, for så klatrer katten bare ud…
Camilla

En ramme, et net, 2 beslag og en krog, så er du kørende :stuck_out_tongue: Fluenet skal du ikke have på medmindre du har et net bagved… Katten kan sagtens flå sådan en fluenet op.

[quote=dkkorat;135002]Det skal da dække hele vinduet/døren - ellers kan det altså være ligemeget, for så klatrer katten bare ud…
Camilla[/quote]

Ja det skal dække hele vinduet, og hele døren.

Det flenet fra OK milijø har mine da klatret i, det har ikke taget skade overhovedet.

Altså JEG har været vidne til sigsen og fysse der flåede en kattetransporttaske med net op fordi de ville ind i den og den var lukket - så hvis katten VIRKELIG vil så kan den komme gennem det meste selvom det teknisk set ikke burde kunne lade sig gøre.

Nat: tænker du ikke myggenet? Det er jo det helt fine flyvske noget?

Når jeg tænker fluenet så tænker jeg dem der er lavet af noget stof noget der er så tyndt at hvis kattene kravler i det så er det fluenet færdigt.