Kattesygeforsikring, Gartnernes forsikring

Nu er Gartnernes Forsikring også begyndt, at tegne sygeforsikringer på katte.

Max dækningningen er dog ikke så høj, men det er også lidt billigere end de andre selskaber jeg har kigget på.
Fortsætter dog selv i Dyrekassen, i hvert fald foreløbig.

http://garfors.dk/index.php?id=214

Men måske andre kunne være interesseret.

Admin’er: Kunne vi ikke lave en faktaboks (eller hvad det nu hedder) på forsiden med de forskellige forsikrings selskaber, der sygeforsikrer katte?
Ligesom der er en boks med dyrlæger…
Så vil det være nemmere for folk at finde, hvad andre har skrevet om gode og dårlige erfaringer pr selskab.
:slight_smile:

Det er nu ikke noget nyt, der er da en bruger herinde som har haft sine katte forsikret hos Garfors i mange år :slight_smile:

OK, tak :slight_smile:

Jeg har bare aldrig hørt om deres kattesygeforsikring tidligere, men måske det er nyt, at alle kan tegne hos dem og ikke kun Dansk Jordbrugs folk :?

Under alle omstændigheder synes jeg stadig faktaboks om forsikringsselskaber er en god idé, så ville jeg måske også have vidst de eksisterede.

Nu er det vist ikke mig, Annie hentydede til, men jeg har haft drengene forsikret hos Garfors i 2 år, men kendt til dem i et par år før da - også for almindelige mennesker - så helt nyt er det ikke.

Jeg er for øvrigt enig med dig i, at det kunne være godt med en faktaboks, for der er snart mange forsikringsselskaber ude. Rygterne siger, at Danske Bank også er på vej med et produkt :slight_smile:

[QUOTE=danpia;631387]
Admin’er: Kunne vi ikke lave en faktaboks (eller hvad det nu hedder) på forsiden med de forskellige forsikrings selskaber, der sygeforsikrer katte?
Ligesom der er en boks med dyrlæger…
Så vil det være nemmere for folk at finde, hvad andre har skrevet om gode og dårlige erfaringer pr selskab.
:)[/QUOTE]

en rigtig god ide :smiley: men så skal det være med alle specifikke race hensyn (og det er så nok et alt for stort arbejde…) der er nemlig mange sjove ting der ikke blive dækket ved bestemte racer.

jeg har selv forsikringsbetingelserne liggende fra gf, men de er heller ikke bruglige hvis man har perser (som kælekat, ved opdræt er de nok ok).
det eneste jeg kunne se jeg kunne bruge dem til var hvis kattene skulle smutte ud af løbegården (hvad der på 17 år endnu ikke er sket) og løbe ud på vejen og blive kørt ned. ellers har jeg aldrig haft en kat der har fejlet noget de ville dække :frowning:

[QUOTE=Bodil;631472]en rigtig god ide :smiley: men så skal det være med alle specifikke race hensyn (og det er så nok et alt for stort arbejde…) der er nemlig mange sjove ting der ikke blive dækket ved bestemte racer.

jeg har selv forsikringsbetingelserne liggende fra gf, men de er heller ikke bruglige hvis man har perser (som kælekat, ved opdræt er de nok ok).
det eneste jeg kunne se jeg kunne bruge dem til var hvis kattene skulle smutte ud af løbegården (hvad der på 17 år endnu ikke er sket) og løbe ud på vejen og blive kørt ned. ellers har jeg aldrig haft en kat der har fejlet noget de ville dække :([/QUOTE]

Sorry, men selvfølgelig kan det ikke blive med alle specifikke (race) hensyn, det er ikke engang alle der lægger dem frem på nettet, men deres system udregner en pris ud fra en masse faktorer, herunder racer.

Jeg synes stadig, uden dette, det ville være rart med en boks, hvor de forskellige forsikringsselskaber kan blive listet og vi kan give vores vurdering af dem. Når man så står som mulig ny forsikringstager kan man læse andre brugeres af- eller anbefalinger og kigge på de selskaber man synes er interessante. Dem kan man så indhente et tilbud fra. :slight_smile:

Under dyrlæger står der jo heller ikke noget om hvad de forskellige dyrlæger tager i pris for de forskellige ting. I øvrigt et totalt umuligt vedligeholdelses arbejde.

Vedrørende, hvad de ville dække; jeg håber sandelig på, at jeg ikke får brug for forsikringen; præcist det samme gør jeg med forsikringen på hus og bil.

jeg synes det er en rigtig god ide og jeg vil meget gerne lave en faktaboks under viden om med forsikringer!!

jeg laver den med kommentarer - så har alle mulighed for at skrive ind med deres racespecifikke hensyn - noteret som kommentar til hver artikel

Jeg har desværre nogle problemer med nogle af siderne i artikel databasen pt - det er meget random, men jeg opretter nogen, og hvis de driller skal jeg nok prioritere at få set på dem!!

Super fin ide!!

Jeg har nu haft Buster sygeforsikret ved Gartnernes i 5½ år. Valgte dem da det var dem min dyrlæge anbefalede.
Den ene gang jeg har brugt sygeforsikringen har der ikke været nogen problemer, men har fået udbetalt det jeg havde ret til.