Kattetis?

Hej med jer! :slight_smile:
Jeg er i tvivl om hvorvidt neutraliserede kattes tis lugter? Nu har jeg to gange stået op til en ret stor fugtig plet på sofaen, den lugter ikke og kattene virker overhovedet ikke interesseret i den. Kan det bare være vand de har sat sig i og så har sat sig i sofaen? eller er det normal når de er neutraliserede at det ikke lugter?
Mange hilsener Krasser

Jeg har altid haft katrater;
deres tis lugter aldrig. :slight_smile:

Neutraliserede kattes urin lugter mest, hvis de er syge med fx blærebetændelse.

Jeg vil nu ikke sige, at det ikke lugter. Men det lugter ikke lige som det, man forbinder med kattepis, for at sige det på godt dansk. Vi havde en kastrat, som gik og urinede rundt om i huset i tide og utide, og vi kunne altså lugte, når han havde været der. Men vi var nok også ved at være trænede :-/

/Flemming

Desværre tror jeg dine katte tisser i sofaen - ellers ville der ikke være særlig vådt.
Måske sofaen suger så godt, at lugten ikke er slem? Er dog ret sikker på det vil kunne lugtes, hvis de fortsætter.
Det er en dårlig vane, der skal stoppes - måske du skulle få dem undersøgt for fx blærebetændelse?

hel enig med Vivi - vent til det bliver varmt… så vil du kunne lugte det…

Få det stoppet så hurtigt du kan for det er dem der tisser i sofaen… du kan få et produkt “urin off” som er fremragende…

Lige da jeg havde fået Ebony (hun er steriliseret), lykkedes det hende at tisse på mit skrivebord. Der lå en masse papirer, der absorberede det hele. Jeg kunne ikke lugte noget, for jeg skulle bruge et af de papirer, og kunne se at det havde været vådt. DET lugtede altså - men også kun fordi jeg stak næsen i det. Min erfaring er at en fertil kats urin, kan lugtes langt væk.

Det er sket to gange med et par dages mellemrum, men nu er det hele vasket. Jeg får fat i noget Rodalon (jeg har noget men apotekeren gav min kæreste udendørs med i stedet for indendørs?) og så bliver de ellers holdt øje med! Tak for jeres svar, jeg havde lidt håbet at man ikke ville være i tvivl, men nu behandler jeg det som tis for en sikkerheds skyld!:slight_smile:

Jeg kan lugte, om det er tis ved at tage et stykke køkkenrulle, fugte det og gnubbe det på det mistænkelige sted - og så helt op til næsen. Kan ellers ikke lugte, hvor min kastrat tisser - bortset fra et liiiiillebitte svagt wif i næsen nogle gange, som næsten aldrig fortæller, hvor det kommer fra. Så er det, at der kommer gang i køkkenrullen…

mvh. tina