Kattetis

Hej hej :slight_smile: Er der nogen der ved hvordan man fjernen kattetis og lugten fra det?
Ps. Det er den røde seng på billedet der er tale om :wink:

Kan den mon tåle en tur i vaskemaskinen ?
De fleste af mine kan nemlig godt :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

En tur i vaskemaskinen … jo hurtigere, jo bedre :slight_smile:

[quote=Coon Danica;455873]Kan den mon tåle en tur i vaskemaskinen ?
De fleste af mine kan nemlig godt :slight_smile:
Hilsen Lisbeth[/quote]

Den kan den ngodt… Især hvis man smider nogen tennisbolde med ind så den holder “formen”

• Men er det almindelig sæbe man skal bruge ? Vi har nemlig før haft noget tøj med tis på, og vaskemaskinen kunne IKKE fjerne lugten… :blegne:

[quote=Babyrex;455878]Den kan den ngodt… Især hvis man smider nogen tennisbolde med ind så den holder “formen”

• Men er det almindelig sæbe man skal bruge ? Vi har nemlig før haft noget tøj med tis på, og vaskemaskinen kunne IKKE fjerne lugten… :blegne:[/quote]

Jeg bruger den billigste fra Bilka, Stor vask pulver og budget skyllemiddel… Har ingen problemer med lugt derefter

Hvis det ikke fjerner lugten - så smid den ud. :slight_smile:

Har normalt en meget renlig kat, men narkosen hun fik idag har slået den lille lidt ud af kurs :wink: - Derfor der også er serveret mad “på sengen”…

Det håber jeg hjælper så :smiley:

[quote=Babyrex;455878]Den kan den ngodt… Især hvis man smider nogen tennisbolde med ind så den holder “formen”

• Men er det almindelig sæbe man skal bruge ? Vi har nemlig før haft noget tøj med tis på, og vaskemaskinen kunne IKKE fjerne lugten… :blegne:[/quote]

Jeg bruger bare almindeligt vaskepulver og skyllemiddel, det plejer at tage lugten.
Men ellers kan du før du kommer den i vaskemaskinen lige give den en gang Rodalon :slight_smile:

Jep… Det er godt nok bare en ikea-model til 59 kr, men det er det første katte sove sted hun har taget til sig på de 3 år vi har haft hende… Så ville nu være ærgeligt at skulle undværer den…

[quote=Coon Danica;455883]Jeg bruger bare almindeligt vaskepulver og skyllemiddel, det plejer at tage lugten.
Men ellers kan du før du kommer den i vaskemaskinen lige give den en gang Rodalon :)[/quote]

Krydser mine fingre så -jegkrydser

Jeg er helt sikker på at det kan fjerne lugten :thumbup:

Jeg ville lægge den i radalon, men så vaske den på 60 grader i vaskemaskinen bagefter så rodalonen kom ud.

Det gjorde jeg, og det hjalp med min :thumbup:

Hvorfor har missen forresten niflet i den elskede seng? Har missen mon blærebetændelse?

Ja, læg den i blød i Rodalon et par timer og så i vaskemaskinen bagefter.
Der må ikke komme sæbe i Rodalon-badet, så virker Rodalonen ikke.

Nej, det kan vaskemaskinen nemlig ikke, for det er der ingenting der kan.

Lugten af kattetis kan aldrig fjernes helt, man kan kun forsøge at overdøve stanken, med større eller mindre held.

Her forsøgte jeg også at vaske en af kattenes senge, som en fremmed kat havde strintet på ude i fyrrummet…og bagefter var sengen alligevel til at kassere, for stanken af kattepis hang stadig ved…det vidst ejeg også den ville gøre, men naivt håber man jo ,-)))

Den har været i narkose, og jeg lagde sengen nede i den “kravle-gård” så den ikke skulle gå forvirret rundt… - og så er sådan en ting som tis jo en konserkvens :wink: Så det er udelukket min skyld :wink:

[quote=Felis;456000]Nej, det kan vaskemaskinen nemlig ikke, for det er der ingenting der kan.

Lugten af kattetis kan aldrig fjernes helt, man kan kun forsøge at overdøve stanken, med større eller mindre held.

Her forsøgte jeg også at vaske en af kattenes senge, som en fremmed kat havde strintet på ude i fyrrummet…og bagefter var sengen alligevel til at kassere, for stanken af kattepis hang stadig ved…det vidst ejeg også den ville gøre, men naivt håber man jo ,-)))[/quote]

Jeg tror jeg er lidt heldig alligevel… Den røg hurtigt underbruseren i et sæbebad, og imorgen tidlig ryger den så i vaskemaskine… Lige nu er der ikke så meget at lugte i den :wink:

Jeg har haft et par senge, som min dengang fertile lille pige, markerede i, inden “lynlås på maven tid”
Jeg tog en vaskebold, en halv dl Rodalon i, og en spskf BLÅ Biotex, og så ind sammen med sengen. En smule alm vaskemiddel i sæbeskuffen og EDDIKE i skyllemiddel skuffen. Bagefter en ekstra vask, uden nogen form for sæbe, Rodalon ect, for at få det hele ud, for missernes skyld.

Derefter i tørretumbleren, med 3 tennisbolde og sengen var som ny bagefter og lugtede IKKE af tis mere, så det KAN lade sig gøre at få lugten væk, men ikke med Rodalon alene, det SKAL blandes med BLÅ Biotex, for at virke helt…