Kattetoiletmøbel

Nu har vi der her IKEA-møbel, der blev indkøbt til min 1-værelses kollegie-hybel, så jeg havde et sted til marsvin og kombiovn:

Her kan man dog kun se marsvinene - ovnen stod ovenpå.
Møblet er egentlig blot et skab uden låger: Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA og marsvinenes kasse er specialfremstillet i plexiglas. Belysningen er diodelister, der ingen varme afgiver.

Nå, men så flyttede jeg jo sammen med kæresten og fik pludseligt sådan et rigtig køkken, du ved, hvor ovnen kunne stå :thumbup: Og så var der pludselig meget plads i overskud i møblet. Noget af det er fyldt op med whiskey og brætspil (ja, kærestens henholdsvis min og kærestens hobby), men der var stadig alt for megen plads. Da det jo er et skab og ikke en almindelig reol, virker det også lidt mystisk at fylde bøger eller mapper derind.
Katten har i forvejen fået mulighed for at hoppe op på skabet og hygge sig. Da vi så på et andet katteforum så gode ideer til kattetoiletmøbler og egentlig også var lidt trætte af kattebakkens placering (der hvor man skal gå forbi med rene fødder efter bad), så var det da oplagt at bruge den overflødige plads til indbygning af kattebakken.

Så det har vi gjort:

Der er blevet skåret hul i siden, så hun kan komme ind. Jeg tør ikke putte en kattelem i, da Amira ikke er alt for smart til sådanne (og når det er remlighed, det drejer sig om, så tager jeg ingen chancer). Men så har jeg i stedet pyntet hullet med en ramme, jeg fandt frem i gemmerne, skar til, malede og limede på.
Lågen udadtil er monteret med 3 hængsler i hylden ovenover. Lågen er faktisk blot en overflødig hylde. Og sådan se der ud under lågen:

Der er selvfølgelig blevet lagt en tæpperest ind, så kattegruset forhåbentlig bliver derinde (det ser indtil videre ud til at lykkes). Og fra den anden vinkel:

Jeg havde en diodeliste i overskud fra marsvinene, som jeg naturligvis lige så godt kunne installere. Det ser lidt voldsomt ud her, fordi billedet er taget uden blitz.
Diodelisten er også fra IKEA: Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA

Amira virker ovenud tilfreds med projektet. Hun var selvfølgelig også med undervejs. Skøn løsning for både hende og os :slight_smile:

Hvor er det dog genialt :thumbup::thumbup::thumbup:

Det eneste der umiddelbart springer mig i hovedet er - hvordan gør i når marsvinene tisser i buret og ned i træværket :? Eller har i “isoleret” med et eller andet i bunden :?

Det er en hel kasse, fremstillet i plexiglas.
Ja, andre marsvinefolk nøjes med en plade foran, og hvordan de kan holde det rent er også mig en gåde.
Men det der er altså en hel kasse med bund og sider, der er limet sammen af fagfolk (jeg har givet mildest talt en mindre formue for den).
Så når jeg skal muge ud, tage jeg hele kassen ned fra hylden, og så er det bare at gå i krig -høhø
Jeg elsker den løsning, og det gjorde, at 2 styk fuldfede marsvin ikke fyldte ret meget på mit kollegieværelse dengang, på trods af at de har hele ~50x100 cm. plads.

ih hvor smart, lige sådan en løsning kunne jeg bruge til 1. salen hvor marsvinene bor.

Genialt

MVH
Gitte

Genial løsning når man ikke har for meget plads :thumbup:

[quote=pivnu;129049]Det er en hel kasse, fremstillet i plexiglas.
Ja, andre marsvinefolk nøjes med en plade foran, og hvordan de kan holde det rent er også mig en gåde.
Men det der er altså en hel kasse med bund og sider, der er limet sammen af fagfolk (jeg har givet mildest talt en mindre formue for den).
Så når jeg skal muge ud, tage jeg hele kassen ned fra hylden, og så er det bare at gå i krig -høhø
Jeg elsker den løsning, og det gjorde, at 2 styk fuldfede marsvin ikke fyldte ret meget på mit kollegieværelse dengang, på trods af at de har hele ~50x100 cm. plads.[/quote]

Sk*** smart :ok::ok::ok: til dig :klappe:

Super smart - ville ønske jeg havde plads.

Jeg har vinyl i bunden af marsvineburet og på bagsiden og så er bunden/bagsiden af melaminplader. Så det er nemt at rengøre og bliver ikke ulækkert :slight_smile:

Hold da op det er super smart, rigtig god idè :thumbup:

super smart:thumbup:

Det var sguda smart

:ok::ok:

Det er godt nok intet mindre end genialt…

:slight_smile: