Kattetoiletter - Modkat?

Hej :slight_smile:

Er der nogen herinde, der kender/bruger det ‘‘moderne’’ kattetoilet ved navn Modkat?

Ellers nogle, der kan anbefale en god kattebakke til store katte?

Jeg skal til at skifte missernes toilet ud, så jeg tænkte, at Modkat toilettet måske ville være en ide, da den jo er ret pæn af en kattebakke af være :tihi:

Charlotte

Ja, Modkat’ene er super fede af udseende!
Men jeg pillede ved een på kæledyrsmessen i Fredericia, og til prisen syntes jeg måske godt den måtte føles lige knapt så plastik-skrøbelig. Og selvom jeg kun har katten i op til 4 kg., så synes jeg godt nok ikke, at der er særlig god plads i den :confused: Jeg kunne dog helt sikkert godt finde på at afprøve den (ikke før der finder man jo ud af, hvordan den rent faktisk virker og føles i hverdagen), men da plejemissen har et mere alvorligt mellemgulvsbrok, kan jeg ikke få mig selv til at byde hende at skulle kravle ned i sådan een.

Jeg har aldrig brugt Modkat - og kommer heller aldrig til det.
Min mening er, at bakken er for lille (40x40 cm), med mindre man har meget små katte - og tvinger katten til at skulle springe ned/op i meget akavede positioner.
Når katten skal springe op/ud af bakken, så skal den sætte fra i blødt/eftergiveligt grus, som er meget belastende for leddene i bagbenene og det tror jeg ikke er godt på længere sigt.

Af større kattebakker kan jeg anbefale disse:

http://mollie-m.dk/kattebakker-tilbehoer-20/catit-kattebakke-jumbo-225.html

RED: Skal måske lige tilføje, at på de Catit jumbo bakker jeg har, der har jeg pillet selve lågen af. Den lem der er i loftet gør det til en leg at rengøre bakken for klumper i dagligdagen, da man ikke behøver at fjerne låget. Der er dog noget flere “hjørner” i Catit bakken ved vask end i Gimpet bakken.

Gimpet-bakken er en super god bakke, ja :thumbup:

Den her Gimpet bakke ser rigtig fin ud…enkel og nem at renholde. Den bliver mit næste køb sammen med raindrop´en og en masse vådfoder hos Zooplus:rock:

Denne her er genial, STOR, men rigtig god når man har større katte - jeg har lige købt den fra zooplus, men venter lige med at tage det i brug når killingen er blevet lidt større, da han nærmest forsvinder derinde…

Målene er 56 x 70 x 46

Jeg har aldrig brugt Modkat - og kommer heller aldrig til det.
Min mening er, at bakken er for lille (40x40 cm), med mindre man har meget små katte - og tvinger katten til at skulle springe ned/op i meget akavede positioner.
Når katten skal springe op/ud af bakken, så skal den sætte fra i blødt/eftergiveligt grus, som er meget belastende for leddene i bagbenene og det tror jeg ikke er godt på længere sigt.

Ja, Modkat bakken er nok ikke stor nok. Jeg vil bare så gerne have en kattebakke, der er moderne og pæn.

Gimpet-bakken er en super god bakke, ja :thumbup:

Jeg har også kigget lidt på den, men synes, den er lidt lav… Mine katte er ret høje og skrabende, så højden er vigtigt, føler jeg.

Er der nogen, der bruger Charlie’s box bakken? Altså den med den kattehoved-formede indgang?

[QUOTE=CatsRule;615512]Ja, Modkat bakken er nok ikke stor nok. Jeg vil bare så gerne have en kattebakke, der er moderne og pæn.

Jeg har også kigget lidt på den, men synes, den er lidt lav… Mine katte er ret høje og skrabende, så højden er vigtigt, føler jeg.

Er der nogen, der bruger Charlie’s box bakken? Altså den med den kattehoved-formede indgang?[/QUOTE]

Ann K har dem: http://www.annk-butik.dk/bakker.html
Og jeg mener at hun selv bruger dem til sin flok (Ann, du må rette mig, hvis jeg tager fejl).

Var også over og føle og se på den ved messen . Da jeg synes den så smarte ud lige da vi gik forbi den .Men ingen af mine ville kunne få deres røv ned i den . Og jeg tror heller ikke at jeg ville kunne over bevise dem om at springe ned i den lille kasse og lave .

Plastiken synes jeg også virkede tyndt og skrøbeligt .Og fik lige sådan et flash hvordan en af mine prøvede at hoppe ud kassen og kassen væltede ved forsøget og den flækkede.
Men optisk så ser den smart og enkelt ud .

Den der modkat-bakke så jeg også i Fredericia… og afviste den med det smame som interessant - den er simpelthen alt for lille :slight_smile:

Ja, jeg bruger (og forhandler lidt endnu) charlies box… bakken er stor nok til en coon…

Ann K har dem: http://www.annk-butik.dk/bakker.html
Og jeg mener at hun selv bruger dem til sin flok (Ann, du må rette mig, hvis jeg tager fejl).

:DJa, det har hun. Jeg ville bare lige forhøre mig, om det er en god og holdbar bakke:?

Ja, jeg bruger (og forhandler lidt endnu) charlies box… bakken er stor nok til en coon…

Har du nogen tilbage? Hvis ja, i hvilke farver?

Jeg har ikke så mange tilbage - og kan ikke umiddelbart huske farverne… men den grønne er der vist stadig, og pink, og vist nok også rød… og nogle flere.
Jeg undersøger gerne, hvilke der er, men helt ærligt, så må det vente mindst en uge eller mere.
Jeg har to eksamener og en udstilling i Haderslev - og bakkerne står ikek hjemme hos mig, men hos en veninde…

Jeg har brugt bakkerne, siden jeg tog dem hjem i 2007 - og de holder altså helt fint :slight_smile:
Faktisk er jeg temmelig begejstret for dem - og ærgrer mig over at det er så forbandet DYRT i fragt, at importere dem!
(Grunden til at de ikke hjemtages endnu engang - fragten er dyrere end indkøbet af bakkerne!)

Jeg bruger en Modkat og en Litterchamp og de fungerer super godt sammen. :klap:

Ninjo kan også være derinde, det var kun den første gang at han fik lidt (“happens”) på halen :dokdok:, derefter fandt han ud af at folde halen så der ikke kommer noget på den. :cool2: