Kattevægt - fabrikat og præcision

Jeg tror det er en smags- / erfaringssag, hvad der virker bedst. Jeg startede med en kuffertvægt, men det fungerede ikke optimalt. Hvis jeg brugte en IKEA-pose eller en kurv, så sprang kattene bare op af den :S Jeg prøvede også med en transportkasse, men synes det var for besværligt … dels at få kattene ind i kassen og dels at holde den i ro, så jeg kunne få en præcis måling. Jeg stressede lidt og kattene stressede også = no go.
Med babyvægten fungere det rigtig fint. Jeg lægger 2-3 godbidder på vægten og placerer katten. Mens den spiser godbidderne bliver den vejet. Den eneste af mine katte, som ikke vil stå stille er Bounty (han spiser heller ikke godbidder af nogen art), så ham må jeg lige “skærme” lidt mens han bliver vejet, for ellers :smutter: Det har selvfølgelig krævet lidt tilvænning, men nu kan jeg veje 10 katte i løbet af 5 min. … hvis de ellers er lige indenfor rækkevidde :høhø:

[QUOTE=HolmeInc;1289467]Tak for jeres mange fine input!
Ny køkkenvægt op til 5 kg med 1 grams præcision er på vej til mit køkken.
Skal lige have bestemt om det er babyvægten eller om det bliver kuffertvægten; det skal jeg lige have fundet ud af.

Men endelig hvis der sidder en med en genial ide, så kom endelig frem :-)[/QUOTE]

Du kan også bare tage Theo med på tur i Maxi Zoo - da de lå v. Jysk plejede jeg at gøre det med Diego :høhø:

Nå ja, god ide! :slight_smile: Der ligger jo en maxi zoo inde i Egå.
Det var da nemt til jeg har en vægt selv.

Så skal jeg bare lige så Tusindbenet til at stå stille, men da han æder alt, kan Hanne’s godbids ide helt sikkert klare den sag :lol:

[QUOTE=HolmeInc;1289486]Nå ja, god ide! :slight_smile: Der ligger jo en maxi zoo inde i Egå.
Det var da nemt til jeg har en vægt selv.

Så skal jeg bare lige så Tusindbenet til at stå stille, men da han æder alt, kan Hanne’s godbids ide helt sikkert klare den sag :lol:[/QUOTE]

Teknisk er det i Skæring - det ved Rema1000 osv. :slight_smile: Og den er så stor at de store hunde kan være der, så du tager ham bare i en sele og lægger et par godbider, så tror jeg det er ret nemt med lige ham :høhø:

Potato - potato :høhø:

Begynder Egå inde ved vejen ned til gymnasiet?

Potato - potato :høhø:

Begynder Egå inde ved vejen ned til gymnasiet?

Jeg ønskede mig og fik en babyvægt som bruges af læger og sundhedsplejersker og som også dur til at veje post på. Kattene skal godt nok være store og fede før den gir fortabt.