Kattevægt!

Pyhh sån en babyvægt er jo dyr. Jeg tror jeg må til at investere i en alm badevægt da drengene for lææængst har passeret de 5 kg som bagevægten kan tage :tihi:

Jeg vejer mig selv først på min digitalvægt, og så med en kat.
Min digitalvægt skulle veje ret nøjagtig, og det gør den faktisk også fandt jeg ud af da jeg selv havde vejet Figaro og han så kort tid efter blev vejet ved dyrlægen passede det.

[quote=Misurama;123498]Hvad bruger i til at veje jeres katte på??

Jeg har længe været træt af den evige vaden op og ned af vores digitalvægt for at få et nogenlunde billede af hvad kattene vejer her…

for nylig var jeg ved dr. dyr med Ingeborg og det var nærmest som et slag i ansigtet da jeg et stykketid har været OBS på hendes vægt, og min digitalvægt fortalte mig at stigningen var acceptabel, men ak… dyrlægens sagde noget ganske andet…

det gjorde udslaget her nu har jeg bestilt sådan en her:
http://www.wupti.com/Produkter/Husholdning/Personlig-Pleje/50202074-_(Wupti).html[/quote]

Jeg er også på kig efter en ny vægt - men vejer denne her ned i gram :?

Ellers har jeg fundet en anden her:

http://www.lifetrack.dk/product.asp?product=121 :ok:

[quote=Helen;147510]Jeg er også på kig efter en ny vægt - men vejer denne her ned i gram :?

[/quote]

Nåh… jeg fandt selv svaret… vejer i intervaller på 5 gram :ok:

Er et muligt at se et link?:slight_smile:

At veje kat på badevægten og trække sig selv fra duer ikke. Det er ikke præcist nok -. og du skal stå præcis det samme sted på vægten hver gang for at få det rigtige resultat.

Det skal være præcist - især hvis kattens vægt afhænger af hvor meget medicin den skal have. Det er altid en god ide at bruge den samme vægt - der kan være forskel vægte imellem

[quote=Helen;147510]Jeg er også på kig efter en ny vægt - men vejer denne her ned i gram :?

Ellers har jeg fundet en anden her:

http://www.lifetrack.dk/product.asp?product=121 :ok:[/quote]

Den, du har fundet der, er den vi har. Men vores er købt i England, så vi fik 2 for 1000 kr inkl. fragt.

Jeg har købt en OBH digital bagevægt der vejer op til 5 kg med 1 gr. interval.
Den er fantastisk til at veje nyfødte killinger på.
De bliver vejet i en lille skål, som efterhånden skiftes ud med en større, i takt med at de vokser.
Mine voksne vejer jeg på samme vægt, med mindre de vejer over 5 kg, hvilket er sjældent for min race.
De kommes op i en stor Tupperwareskål, bageskålen tror jeg den hedder, og sættes på vægten.
Fungerer fint.

Tror jeg gav 349,- kr for vægten i Skousen

Betyder det I har en i overskud :fløjte:

Hehe, nej desværre, det betyder, at der var andre, der gerne ville have en med, da vi bestilte :slight_smile:

Bare okay… -høhø

Jeg vejer aldrig mine:-)

Jeg gjorde for sjovt, da MCOerne voksede op, men nu gør jeg slet ikke mere - jeg kigger på dyret i stedet. Men herhjemme er der jo heller ingen udstillingsdyr eller killingebamser:-) Så behovet er småt

[quote=lenschow;147893]Jeg vejer aldrig mine:-)

Jeg gjorde for sjovt, da MCOerne voksede op, men nu gør jeg slet ikke mere - jeg kigger på dyret i stedet. Men herhjemme er der jo heller ingen udstillingsdyr eller killingebamser:-) Så behovet er småt[/quote]

Jeg vil også sige, at hvis dyrene ser trivelige ud, så behøver man ikke veje dem.

Men jeg skal bruge en vægt til kommende killinger :wehuu:

Vi har ogsaa en baby-digitalvägt…
Den köbte vi da vi altid ville holde öje med Eigils vägt, da han blev syg.
Gläden var altid stor naar vägten blev staaende omkring de 4kg…

Senere brugte vi den ogsaa til killingerne og naturligvis ogsaa til baby Emma.

Jeg er utrolig glad for den, den var alle pengene värd.

Jeg bruger også den med, at rende op og ned af personvægten med og uden kat, men ellers bliver de som regel også vejet på babyvægten hos dyrlægen.