Kattevask?

Nu er det jo SKØNT at have en kat som ikke skal føntørres :høhø::høhø: men jeg har tænkt lidt på hvad I andre gør når I har vasket jeres kat og den “bare” skal tørre af sig selv…

Jeg er så bekymret for at Kurt evt fryser, og tænk hvis han bliver syg??? Han ryster når han sidder og vasker sig tør, men er det bare fordi at han er våd, eller kan han virkelig blev syg… Jeg tænder altid mere for varmen i hele huset, så der er godt varmt mens han tørre, men gør I andre noget mere?

Men hvorfor ikke fønne ham selvom det ikke er nødvendigt?

Hvis han ligefrem sidder og ryster så må han da fryse meget.

Jeg fyrer rigtig godt op for varmen og så tørrer jeg så meget med håndklædet som jeg får lov til. Tager dem også gerne og og hygger i håndklædet så længe de overhovedet vil, og så bruger jeg temmelig mange håndklæder fordi de hurtigt bliver meget våde og kolde.jeg reder igennem hver halve time og der prøver jeg at tørre lidt mere så det ikke tager en kring for dem om at tørre helt igennem.

Hvis mine efter en dagligsdagsvask ikke er fønet helt tørre, får de en varmepude at ligge på, så de får lidt ekstra varme under mavsen.

[QUOTE=DK Thomani;736301]Men hvorfor ikke fønne ham selvom det ikke er nødvendigt?

Hvis han ligefrem sidder og ryster så må han da fryse meget.[/QUOTE]

han vil slet ikke tørres med føntørren, så det har jeg helt opgivet :frowning: det er ikke fordi han sidder og ryster hele tiden, men han kan sidde og små ryste i perioder indtil han bliver tør… så er jo bange for at han virklig fryser meget :frowning:

Her ville de dø af skræk hvis jeg pustede på dem med føntørre… jeg tørre også bare rigtig godt med håndklæder… En kat bliver ikke syg af at være våd…

her hjemme bliver der skruet helt op for gulvvarmen på badeværelset og så får Jako lov til at sidde derude til han er tør. Han er hellet ikke så vild med føntørren, men er ved at vende ham til dem (vi er oppe på 5 - 10 sec føn af gangen :stuck_out_tongue: stille og rolig frem ad) Og så bruger jeg rigtig mange (mindst 6) håndklæder i størelsen 40cm x 70cm, og børster/reder ham løbende.

Hvis han kan lide at få tøj på så ville en uldtrøje (ren uld eller alpaca) varme ham rigtig godt :slight_smile:

Hm… jeg har købt en gummibørste fordi jeg ikke orker tanken om våde, hysteriske, frysende katte L

Meeeen måske skulle jeg begynde at vænne dem til at blive våde… hvis det der udstillingsnoget skal til at være en vane L

Tørrer bare med håndklæde og holder ham inde i varmen :slight_smile: og er obs på ham. Evt et tyndt uldtæppe over ham, når han har vasket færdig og har lagt sig til at hvile.