Kattevenlig sofa

Groftvævet kalder på kattene, er også min erfaring.
Microfiber er typisk sådan noget helt fintvævet noget. Så fin, at det ved første øjekast jo dårligt ligner stof. Det ligner næsten ruskind. Helt tæt, med en let blød overflade. Der er ikke rigtig noget for katten at få fat i. Og microfiber er typisk super rengøringsvenligt, hvis der spildes noget.
Jeg vil helt klart anbefale læder eller microfiber.
Læder kan selvfølgelig ridses, f.eks. når katten sætter af, men mine tiltrækkes på ingen måde til at kradse i det med vilje (og de lod også min tidligere microfiber-sofa være).
Er du ikke til læder, så er microfiber helt sikkert vejen.

KIVIK ser lærredsstof-agtig ud. Jeg ville desværre ikke give den mange chancer :slight_smile: Omend den ikke ligner et kradsetræ helt så meget, som decideret groftvævet stof gør.

Jeg har en Ikea Ektorp med lidt kraftigt stof. Den er nem at støvsuge og efter 1 år og nogle månender, er der stadig ikke ødelagt noget af kattene. Betrækket kan renses, men der er andre typer betræk, der kan vaskes.

Jeg skal af med den - hvilket dog ikke er kattenes skyld, men pga jeg har dårlig ryg og den og jeg ikke passer optimalt sammen. Men jeg kan sagtens finde på at vælge en anden stof sofa fra Ikea igen :slight_smile:

Alcantara!

Vi købte et par lænestole med taburetter for 10 år siden. Og der er ikke blevet kradset i dem endnu.

vh

Andreas

Jeg er til læder, men min gamle lædersofa blev lynhurtigt grim efter MCO og NFO kom ind i mit liv. Skulle måske satse på Mikrofiber, selv om jeg ikke synes at det er så pænt. Øv :open_mouth:

Misserne kradsede ikke i kædersofaen, men selv med trimmede negle, så kom der ridser i når 9 kilo kat fræsede hen over den et par gange om dagen.