Kender du dette foder?

Precept Feline Foundation Formula.
Til voksne katte:

råprotein min 30,0%
råfedt min 16,00 %
aske max 5,20%
råfiber max 3%
vandindhold max 10%
magnesium max 0.10%
kalcium min 1,10%
fosfor min 0,85%
vitamin A,C, E, B1, B2, B12, K, D3 og B6.
Kobber 8 mg

Konserveret på C og d vitaminer
af malet kyllingekød, malet majs, malet brune ris, majsglutenmel, kyllingefedt, helmalet hvedemel, naturlig kyllingeboullion, tørret ost, tørret valle, lecitin, ølgær, kalciumkarbonat, salt, forsforsyre, taurin, cholinklorid, Yuccapalmeekstrat, DL-methionin, jern, zink, mangan, kobolt, kobber, kalciumiodat, natriumselenit, niacin, kalciumpantothenat, biotin, L-lysin, folsyre.

Ikke tilsat sukker og fyldstoffer.

Det er et amerikansk firma og de har også en diæt og en killinge mad samt vådfoder. I vådfoderet er første ingrediens fersk kød.
Proteinet stammer fra rigtig kyllingekød i tørkosten - det er ikke biprodukter.

www.preceptpet.com

Jeg overvejer det - men har ikke forstand på foder, så vil gerne høre, hvad I mener? Mine dyr har jo haft forskellige problemer nu på RC - så jeg er ikke helt tryg ved det mærke.

MVH Helle

Magnesium ligger til den lidt høje side, hvis det er en kat med tendens til/øget risiko for urinsten.
Men det er da glædeligt, at det ikke er konserveret med kræftfremkaldende antioxidanter, som det meste andet kattefoder. Du skal blot være opmærksom på at bruge foderet op før holdbarhedsdatoen, da alle andre former for konservering ikke er helt så stabile som antioxidanter, så man kan ikke helt stole på holdbarhedsdatoen (og derved foderets indhold).
Er det et firma, der har lyst til at oplyse fordøjelighed? Jeg tjekkede Adult, Kitten og t/d hos Hill’s her for nyligt og blev ret positivt imponeret. t/d har ca. samme protein- og fedtindhold som det, du viser der (hovedingredienserne er også stort set ens), og det var jeg ikke vildt begejstret for til min bette 6-7 måneders ungkat, synes det er i underkanten, men det er åbenbart den høje fordøjelighed der gør, at hun altså stadig vokser fint og er ved godt huld.

Jeg har fem katte:-) Foder bliver aldrig gammel hos dem :slight_smile:

Jeg er sikker på, at firmaet vil oplyse alt muligt - de er amerikanere jo og HYSTERISKE med kæledyr:-)

Jeg har fodret med Precept ad flere omgange og været fint tilfreds med det. Den danske distributør er Iwersen Pet Products; du kan jo henvende dig hos ham, hvis du har spørgsmål.

Hvad med at overveje Porta 21? Kan købes her http://www.mysterycoons.dk/, der er magnesium indholdet lavt, og produktet er meget anerkendt, og jeg har hørt mange snakke positivt om det

Ja jeg har hans adresse her.

Jeg kendte det slet slet ikke… Overvejer om jeg af og til skal give dem det sammen med det RC Young Male Skin som de skal have nu - eller om jeg skal skifte helt til det her?

Jeg kender det - men 23 kg sække kan ikke fragtes til mig og så er det for dyrt med 5 katte

det er da bare at smide det med postdk?:? eller -høhø

nej ikke iflg Ann Dorit…

Bare og bare…:stuck_out_tongue: Jeg tør slet ikke tænke på, hvad fragten ville løbe op i :blegne: (selv hvis PostDanmark altså “gad” levere pakker på mere end 20 kg)

Ja det er vist det som Ann D tænker på også… Er ellers slet ikke i tvivl om at det er SUPER foder!

bruger du selv foderspand? For så kan sådan en pose med 23 kg da deles op:)

Det er kun firmaer, der har firmaaftaler med PostDK, der kan sende mere end 20 kg.
20 kg. koster desuden 160 kg., så man skal da vist være mere end almindeligt glad for foderet så :wink:
Men foderet kan jo også fås på Zooplus, hvorfra uanede mængder sagtens kan sendes hjem. De har bare ikke 23 kgs. poser, så kiloprisen er noget højere.

Jeg var rigtig glad for at fodre med precept, og de har en rabatordning, hvis jeg husker rigtigt. Grunden til at jeg gik væk fra det var at jeg synes størrelsen af selve foderet ikke var god. Misserne var rigtig glade for det.

Hvad med Arden Grange foder ? Det fodre jeg min med og er rigtig tilfreds med det. Det kan købes ved http://www.unimati.biz/ som levere fragtfrit over 1000 kr.

MVH
Gitte

Desværre kender jeg det ikke, har kun set broshuren hos dig Helle.

Hvad mener du??

Jeg mener, at hvis jeg IKKE kan få 23 kg så er det intet værd for mig - økonomisk:)