Ja jeg skulle jo have haft en killing fra Tullebo Kattehjem, men det viste sig desværre at den killing jeg havde valgt havde en hjertefejl og måtte aflives. Tullebo har så desværre ikke flere ledige killinger for tiden, undtagen nogen der skal ud parvis hvilket boligselskabet siger nej til.
Nu ligger det sådan at jeg ikke har en bil, men kun en el-scooter så jeg er ikke just mobil. Dertil kommer at jeg er for dårligt gående til at kunne tage offenlige transportmidler. Derfor er det nødt til at blive i Ørslev/Vordingborg og omegn hvis jeg skal kunne komme ud og kigge. Jeg arbejder på at overtale svigerfar til at hente mig og køre ind og besøge Inges kattehjem i Næstved, men jeg aner ikke om de har nogen killinger da hjemmesiden kun viser voksne katte. Siden vores lille vuf kun er 6mdr har jeg en formodning om at det vil være nemmest at sammenføre ham med en killing.
Jeg vil afgjort fortrække at få en killing et sted fra hvor de er villige til at få den checket hos dyrlæge evt vac før jeg får den hjem. Jeg har ingen krav racemæssigt, dog har jeg aldrig haft en racekat kun huskatte.
Sidst jeg var ude på Inges kattehjem her i byen, sad der de mest vidunderlige killinger, men om de er væk ved jeg selvfølgelig ikke. Prøv at ring derud, de er vældig søde og rare …Jeg tjekker osse gerne for dig, hvis du ønsker :-). Og hvis ikke din svigerfar har tid til at køre ud og besøge en lille misser, så sig til. Jeg kan smutte ned og hente dig
Men husker jeg helt galt, ligger der ikke et stort og flot kattehjem i Vordingborg ? …Prøv osse at høre Vordingborg dyrehospital, om de har kendskab til en kat som mangler et nyt hjem.
[QUOTE=Alice;630662]Sidst jeg var ude på Inges kattehjem her i byen, sad der de mest vidunderlige killinger, men om de er væk ved jeg selvfølgelig ikke. Prøv at ring derud, de er vældig søde og rare …Jeg tjekker osse gerne for dig, hvis du ønsker :-). Og hvis ikke din svigerfar har tid til at køre ud og besøge en lille misser, så sig til. Jeg kan smutte ned og hente dig
Men husker jeg helt galt, ligger der ikke et stort og flot kattehjem i Vordingborg ? …Prøv osse at høre Vordingborg dyrehospital, om de har kendskab til en kat som mangler et nyt hjem.[/QUOTE]
Endnu en gang et flot, flot tilbud om hjælp her på KG, hvor er det herligt
@Alice
Mange tak for tilbudet. Det vil være dejligt hvis du har tid og lyst såfremt svigerfar ikke kan i weekenden, han har lidt travlt for tiden. Men ingen tvang, mere haster det jo ikke end jeg kan vente på ham.
Med henhold til kattehjem i Vordingborg er jeg kun bekendt med Tulleboog de er ikke just store. Hun har sjældent over 10-15 misser af gangen da hun har dem i hendes hjem. Og jeg var inde forbi vores dyrlæge her i Ørslev i går og spørge, men de kendte ikke lige til nogen der skulle af med killinger.
den er smidt ud af en bil sammen med en vis sort killing, som vi reddede sidste vinter. Denne mis har klaret sig ved at leve lidt hist og pist, men er helt uden ejer og vil så gerne have et sted at bo før vinter…
Så vil du virkelig have en god kat, så giv lyd… Jeg tror det er en han…
@Alice
Mange tak for tilbudet. Det vil være dejligt hvis du har tid og lyst såfremt svigerfar ikke kan i weekenden, han har lidt travlt for tiden. Men ingen tvang, mere haster det jo ikke end jeg kan vente på ham.
Med henhold til kattehjem i Vordingborg er jeg kun bekendt med Tulleboog de er ikke just store. Hun har sjældent over 10-15 misser af gangen da hun har dem i hendes hjem. Og jeg var inde forbi vores dyrlæge her i Ørslev i går og spørge, men de kendte ikke lige til nogen der skulle af med killinger.[/QUOTE]
Super vi kan lige pb hinanden, hvis det bliver aktuelt
Jeg prøver lige at kikke mig lidt rundt omkring her i byen …Sidst jeg var oppe hos min dyrlæge var der opslag oppe om killinger som søgte nyt hjem - Jeg kikker lige om de er der endnu …
[QUOTE=lenschow;630675]Nej men der går en lille gråstribet herlig helt tam ung kat her i Hvilsom, som bare skal ordnes og have nyt hjem. Katten er ikke bange for hunde…
den er smidt ud af en bil sammen med en vis sort killing, som vi reddede sidste vinter. Denne mis har klaret sig ved at leve lidt hist og pist, men er helt uden ejer og vil så gerne have et sted at bo før vinter…
Så vil du virkelig have en god kat, så giv lyd… Jeg tror det er en han…[/QUOTE]
Nåhhhh han har da godt nok fortjent et godt hjem …Han lyder ihvertilfælde sød og rar
[QUOTE=lenschow;630675]Nej men der går en lille gråstribet herlig helt tam ung kat her i Hvilsom, som bare skal ordnes og have nyt hjem. Katten er ikke bange for hunde…
Så vil du virkelig have en god kat, så giv lyd… Jeg tror det er en han…[/QUOTE]
Han lyder dejlig nok men det er jo en udekat. Vi skal have en indekat, eftersom boligselskabet ikke vil have dem gående løs og gentagende gange har truet med fælder og aflivning af de løstgående. Det vil jeg ikke risikere.
Ellers er der også voksne katte, som har brug for et hjem…
Fx Anton KLIK herinde - som pt bliver jagtet rundt i sit eget hjem og virkelig er præget af det
En ualmindelig dejlig og lækker hankastrat… Billede KLIK fra Annie/Thomanis hjemmeside.
Anton er en af de blødeste huskatte jeg nogensinde har nusset med - silkepels… og med et virkelig dejligt sind…
Og han skal ud alene - han har brug for ro og fred hos mennesker, som vil synes han er fantastisk!
Annie har hund, så såda en tinges er Anton også vant til
[QUOTE=Ann K;630693]Ellers er der også voksne katte, som har brug for et hjem…
Fx Anton KLIK herinde - som pt bliver jagtet rundt i sit eget hjem og virkelig er præget af det
En ualmindelig dejlig og lækker hankastrat… Billede KLIK fra Annie/Thomanis hjemmeside.
Anton er en af de blødeste huskatte jeg nogensinde har nusset med - silkepels… og med et virkelig dejligt sind…
Og han skal ud alene - han har brug for ro og fred hos mennesker, som vil synes han er fantastisk!
Annie har hund, så såda en tinges er Anton også vant til :)[/QUOTE]
Han er godt nok en flot dreng og som du siger vant til hund. Jeg ville absolut ikke have noget i mod at prøve. Desværre ved jeg at jeg ALDRIG nogensinde vil få svigerfar til at køre til København, da han hader at køre derinde.
Derfor må det komme an på DK Thomani og hvor meget det haster med at give Anton et nyt hjem. Jeg indrømmer at jeg nok er lidt skeptisk ved at Anton er en voksen mis, nok mest fordi jeg er bange for at starte forfra med de problemer vi havde med Trixie. Jeg kender jo ikke Anton eller hans sind, det vil DK Thomani bedre kunne bedømme.
[QUOTE=kitiradk;630711]Han er godt nok en flot dreng og som du siger vant til hund. Jeg ville absolut ikke have noget i mod at prøve. Desværre ved jeg at jeg ALDRIG nogensinde vil få svigerfar til at køre til København, da han hader at køre derinde.
Derfor må det komme an på DK Thomani og hvor meget det haster med at give Anton et nyt hjem. Jeg indrømmer at jeg nok er lidt skeptisk ved at Anton er en voksen mis, nok mest fordi jeg er bange for at starte forfra med de problemer vi havde med Trixie. Jeg kender jo ikke Anton eller hans sind, det vil DK Thomani bedre kunne bedømme.[/QUOTE]
Jeg er ret sikker på at DK Thomani hellere end gerne kører ned til dig med ham, hvis du beslutter dig for at tage ham.
[QUOTE=kitiradk;630711]Han er godt nok en flot dreng og som du siger vant til hund. Jeg ville absolut ikke have noget i mod at prøve. Desværre ved jeg at jeg ALDRIG nogensinde vil få svigerfar til at køre til København, da han hader at køre derinde.
Derfor må det komme an på DK Thomani og hvor meget det haster med at give Anton et nyt hjem. Jeg indrømmer at jeg nok er lidt skeptisk ved at Anton er en voksen mis, nok mest fordi jeg er bange for at starte forfra med de problemer vi havde med Trixie. Jeg kender jo ikke Anton eller hans sind, det vil DK Thomani bedre kunne bedømme.[/QUOTE]
Jeg er 100% sikker på, at Annie både kan vurdere og råde dig …Og jeg tror bestemt hun selv afleverer sine katte :-). Skriv en pb til hende
Jeg synes bestemt at du skal tage kontakt til Annie
Og… nu har jeg jo fulgt dine problemer med Trixie… Jeg ville aldrig anbefale dig en kat, som havde bare snerten af den slags problemer! Anton er simpelthen “bare” komme i klemme i et katteri fuldt af fertile gimper…
[QUOTE=Ann K;630719]Jeg synes bestemt at du skal tage kontakt til Annie
Og… nu har jeg jo fulgt dine problemer med Trixie… Jeg ville aldrig anbefale dig en kat, som havde bare snerten af den slags problemer! Anton er simpelthen “bare” komme i klemme i et katteri fuldt af fertile gimper…[/QUOTE]
Jeg er enig Ann …Jeg ser endda en STOR fordel i at Anton er vant til hund. En killing kan måske være en nummer for fræk til Tjalfe ?? Man kan næsten være sikker på, at en killing helt sikkert godt i kådhed kan finde på at opfordre Tjalfe til leg ved at springe på nakken af den.
Jaja jeg viste min mand Anton’s billede og fortalte ham hans historie. Han kiggede bare på mig og sagde “jeg troede du havde lært lektien, ikke flere redningsaktioner herfra. Denne gang skal det altså være en tryg glad killing” Så selvom jeg gerne ville give Anton en chance, så vil min mand altså ikke. Han holder fast i at det skal være en killing så de kan vokse op med hinanden.
Så vi er tilbage hvor tråden startede. Beklager.