Kender I Olivers

Hej med jer,

Jeg er ny her paa siden. Jeg har lige faaet to kattekillinger. Jeg har haft katte foer, men det er et stykke tid siden, saa jeg i gang med at finde ud af, hvad den bedste foder er til rimelige penge. Jeg er faldet over dette danske maerke
http://www.olivers.dk/kat

Er der nogen af jer, der har erfaringer med Olivers kattefoder :?

Haaber, at nogen af jer kender det, eller kan anbefale et andet godt maerke, der ikke er alt for dyrt. Tak :slight_smile:

Kh
Nelli

PS. Kan ikke faa lov til at anvende danske bogstaver her paa siden.

Hejsa,og velkommen til.

Oliver’s er sikkert udmærket,men mine katte vil bare ikke spise det,og så bliver det jo for dyrt.

Her på siden anbefaler vi at kattene har fri adgang til tørfoder og så får vådfoder 2-3 gange dagligt.
du kan finde masser af tråde herinde om ernæring ved at søge på det.

Mht til at det skal være billigt,anbefales Aldi’s vådfoder Lux.

Og ellers prøv at kigge på zooplus.de,der kan man spare en del ved at købe stort ind.Den tyske side er billigere end den danske.

Mvh Tine

Jeg prøvede Olivers på en udstilling, købte en pose af deres… den med de STORE stykker… det var en succes. Så bestilte jeg en ny pose. Og nu vil de pludselig ikke ha’ det? :?

Men foderet er vist godt nok. Jeg vil anbefale dig at prøve en lille portion først :slight_smile: hvis nu dine katte osse er kræsne :slight_smile:

Mange tak for hurtigt svar, Tine og TrekkieGrrrl :slight_smile: jeg synes, at ideen med at kombinere tør- og vådfoder er super! Så tak for det. Det vil jeg gøre. Lux lyder som et godt bud :ok:

Ja, jeg må hellere “teste” foderet, før jeg køber alt for meget, hvis de nu ikke kan lide det. Tak for rådet :slight_smile:

Jeg har nu været rundt her på siden og læst, hvad der ellers er skrevet tidligere. Der er en masse gode anbefalinger.:thumbup:

Jeg har i flere år brugt deres hundefoder med godt resultat, har forsøgt at med kattefodetet af flere omgange,mmen kattene gider det simpelthen ikke

Kan skrive NØJAGTIG det samme :slight_smile:

Vores hund ville gerne have det, men misserne både før og nu skal ikke have noget bøffet :tihi:

Nu er resterne af vores pose Olivers blandet med et par stykker mere. Mens det kun var IAMS og Olivers blev tørfoderet stort set ikke rørt. Nu, hvor der er kommet GoCat og den jeg vandt i Brædstrup… De der hvide poser… jeg kan ikke huske navnet… i, så forsvinder det hele igen på rekordtid. OSSE de store bidder L De skal måske bare “parfumeres” med noget mere coated foder. Jeg vil tro at en blanding af Olivers og RC ellerOlivers / GoCat Royal vil glide ned :slight_smile:

Jeg synes ikke om deres nye concept. nr 2 indgrediens er havre… ? det er ikke heste jeg skal fodre!
Der er godt nok en pænt stort indhold af protein i, men på indholdsfortegnelsen står der ærteprotein og kartoffelprotein…det skulle hellere have været fra kød.
Lidt ærgeligt de har lavet det om, jeg har før fodret med det og synes kattene ku lide det og trivedes med det, men nu vil jeg slet ik købe det mere.

Jeg indrømmer gerne jeg ikke har kigget på indholdet, men Jeppe fik det i en periode her i sommers, og han virkede godt tilfreds:)
Han spiste mindre, men virkede hverken sulten eller utilfreds med fodret:)
Min svoger og hans kone, har også fodret både hund og kat med det, og begge dyr var tilfredse med menuen:)

[QUOTE=DK Sugieh;1014034]Kan skrive NØJAGTIG det samme :slight_smile:

Vores hund ville gerne have det, men misserne både før og nu skal ikke have noget bøffet :tihi:[/QUOTE]

Det er en rigtig dårlig idé at give hundefoder til katte (og omvendt for den sags skyld), proteinbehovet er meget forskelligt for hund og kat.
Er det kun en ‘godbid’ kan det gå, men det er ikke smart at ‘anbefale’ det på et åben forum.

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;1014278]Det er en rigtig dårlig idé at give hundefoder til katte (og omvendt for den sags skyld), proteinbehovet er meget forskelligt for hund og kat.
Er det kun en ‘godbid’ kan det gå, men det er ikke smart at ‘anbefale’ det på et åben forum.

:-)[/QUOTE]

Jeg læser det ikke som om at det anbefales at bruge hundefoderet til katte… Sådan som jeg læser det er Olivers hundefoder fint til hunde, men Olivers kattefoder gider kattene ikke æde.

[QUOTE=danpia;1014278]Det er en rigtig dårlig idé at give hundefoder til katte (og omvendt for den sags skyld), proteinbehovet er meget forskelligt for hund og kat.

Jeg fodrer skam ikke katte med hundefoder :slight_smile: Jeg skriver at vores hun fik hundefoder og var glad for det, men kattene ville ikke have kattemaden :slight_smile:

Sorry, hvis det er tilfældet; jeg læste det første indlæg som at kattene ikke gad kattemaden, men godt hundemaden og at det efterfølgende indlæg var enig i dette.

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;1014290]Sorry, hvis det er tilfældet; jeg læste det første indlæg som at kattene ikke gad kattemaden, men godt hundemaden og at det efterfølgende indlæg var enig i dette.

Det er også bedre at forklare tingene en gang “for meget” end en gang for lidt, synes jeg. Andre kan også misforstå det skrevne og opfatte det som en anbefaling af hundefoderet til katte, hvis du kan. :wink:

Du misforstår helt, jeg giver hunden, hundefoderet og kattene prøvede kattefoderet :wink:

Jeg fik tilsendt en reklame for dette foder fornylig http://www.husse.dk/hjem/
Jeg har dog ikke prøvet det selv eller nærstuderet det :slight_smile:

Jeg har i flere år brugt Oliver kattefoder " til indekatte" Lam /kylling som grundfoder, og været yders tilfreds, da mine katte kan li’ foderet, er sunde og raske, holder vægten og med OK pels.
Jeg har periodevis ved d indførelse af ny kat, skiftet til div. andre produkter, uden at kunne se forskel på indtag af g tørfoder/kat! M
.h.t. vådfoder er jeg " mere løs"
Jeg tilbereder selv Kyllinge lever ( ikke elsket) / kyllinge hjerter ( ok ) og kyllinge lår ( elsket af alle) desuden er Kite-kats div. udgaver slik , og bruges dagligt!
Jeg er så gammel m.h.t opdræt at jeg har prøvet alt, og er kommet til det punkt at : Mine katte er sunde, raske,holder vægten og har en OK pels , både Burmeser, og Singapura så ingen hysteri herfra,
hvor jeg naturligvis ville ændre holdning hvis een af mine 4 katte fik problemer !
Cats og Conni

har indtryk af at det var et godt foder før, men som med gruset har de skåret på kvaliteten for at holde prisen.

mine rører det ikke- fik bla guffestænger fra olivers i prøve - de ville ikke have dem s

mit bedste bud på billig foder er sanabelle eller porta 21

Der er korn i alt af Husse, meget af det indeholder også majs og roetrævler. Ikke lige hvad i normalt anbefaler herinde. Det er det foder Tullebo kattehjem bruger og derfor kiggede jeg det igennem sidste år da jeg ventede på Jeppe derfra (som så desværre blev aflivet).

[QUOTE=Eife;1014316]Jeg fik tilsendt en reklame for dette foder fornylig http://www.husse.dk/hjem/
Jeg har dog ikke prøvet det selv eller nærstuderet det :)[/QUOTE]

Husse forsøgte at komme ind på det danske marked for nogle år siden… Kattene gider ikke foderet. Sandet er elendigt!