Killing forladt af mor

Hej, næste lørdag får jeg en hankilling på nu knap 13 uger. Han er sund og rask, men kuldet blev forladt af moderen, da de var 4 uger gamle. Efterfølgende fik de flaske.

Det er første gang jeg får en kat. Er der noget specielt jeg skal være obs på, fordi moderen forlod ungerne allerede efter 4 uger? Han er renlig, legesyg og kælen, men vil ikke bæres rundt (det er vel heller ikke typisk ved katte?)

Har killingerne haft kontakt med andre voksne katte, efter deres mor forlod dem:? Jeg vil anbefale, at sådan en killing får en kattelegekammerat - enten en på samme alder eller en ældre kat.

Nej, kun søskende, og han er den sidste tilbage af kuldet.

Så ville jeg tage en tur forbi nærmeste internat, forklare dem situationen og finde den sød og omgængelig voksen/ung kat af samme køn…
Din lille killing har stadig brug for lidt uddannelse i at være kat :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1024742]Så ville jeg tage en tur forbi nærmeste internat, forklare dem situationen og finde den sød og omgængelig voksen/ung kat af samme køn…
Din lille killing har stadig brug for lidt uddannelse i at være kat :)[/QUOTE]

Helt enig! :slight_smile:

Og uddannelse i form af hvad fra en ældre kat?

Kattesprog, hvordan man opfører sig overfor omverdenen - også mennesker…

Kattesprog og katteadfærd fx :slight_smile:

ah okay, tak :slight_smile:

Det er sådan noget af den slags der kan være svært at definere med ord, men som man tydeligt mærker i dagligdagen.
Min første kat, en hunkat, havde også mistet sin mor i en tidlig alder, 6-7 uger, og hun var altså bare lidt sær helt fra killing… Højt elsket, men ikke helt normal… Og hun gav i øvrigt sit dårlig kattesprog videre til sin datter, som jeg stadig har (datteren er født og opvokset i lejlighed, bare med mor og søskende)… Datteren er nu er 7½ og det giver stadig lidt problemer, fordi hun ikke helt forstår, når de andre herhjemme opfordrer til leg og lignende :slight_smile:

hvad mener du med ikke helt normal? At den ikke kan aflæse andre katte?

Ja, f.eks., men det kan også give andre problemer i adfærden, som kommer til udtryk hos mennesker. F.eks. at de ikke kan forstå at de ikke må bide/at det gør ondt på andre når de bider…

Mange tak for hjælpen!

Det var så lidt. Spørg endelig bare herinde om alt muligt :slight_smile: