Killing kastet vand op 2 dage i træk

Manfred har kastet vand op i går aftes og her i nat, og også haft blød mad on/off i starten siden vi fik ham, det har jeg slået hen som lidt “nyt hjem mave”, han får det samme mad som på internatet, RC kitten i en Surefeed (laver jeg en ny tråd om den på et tidspunkt), og han er super glad og frisk, flyver rundt.
Men her i dag valgte vi alligevel at tage til dyrlægen med ham, og hun tager temperatur, lytter, undersøger og tager en snaptest for giardia, der er negativ, og vi bliver så bare sendt hjem med noget Zoolac, med anbefaling om at komme i weekenden hvis der bliver noget.

Så kommer jeg til at spekulere på, om de er sikre nok de snapteste ? (dør nemlig en stille død ved tanken om giardia) :blegne:

2 Synes om

Nej, men opkast er heller ikke ligefrem et klassisk symptom på giardia. Det dyrlægen har gjort er det jeg ville gøre hvis det var et af mine kuld med samme symptomer. Virker det ikke, så AB :smil:

2 Synes om

Hvordan går det med Manfred idag?

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg svarer lige samlet, er i gang med at sætte børnesikringer på gardinerne :joy_cat:

Han er frisk i dag, og flyver stadig rundt, og ingen opkast, så krydser for at det var et enkeltstående hændelse.

Eva, hvad er AB ?

3 Synes om

Sorry, forkortelse, mente antibiotika

1 Synes om

Ah ok.

1 Synes om

Hvordan går det med ham?

Hov, har ikke været herinde, Manfred har det storartet. Meeen han har både fået kradset Timi og min kæreste i øjet. Ikke sjovt for dem, og en masse øjendrypperi. Og mig der var bekymret for om Timi var for stor at sætte sammen med sådan en lille killing, men Timi er alt for god og lader ham gøre alt ved sig, og Manfred går lige efter ansigtet på os alle, og springer op på ryggen af Timi. Men de ligger sammen og ser ud til at hygge på trods.

6 Synes om

Nej, det er nok ikke killingen, man skal være mest bange på vegne af :blush:

Træls, hvis killingen går efter øjnene. Forhåbentlig et uheld. Ellers må den jo opdrages lidt, så I ikke skal gå og være nervøs for den.

Ja han er virkelig en bølle, men ja et uheld. Træls man ikke lige kan gi dem beskyttelsebriller på i den her fase hvor de pøler sådan :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Har han fået klippet kløerne?

1 Synes om

Nej, jeg har ikke klippet hans kløer endnu, de er godt nok bitte små, det er svært at se åren. Vi har snakket om det, at det nok vil være en god idé, nu de har de her brydekampe.

1 Synes om