Killing med lopper

:gruble:

Har et par venner, der har fået den dejligste 12-ugers killing i fredags.

I dag var han så til sit første dyrlægetjek, hvor det blev konstateret at han har lopper.

Han fik af dyrlægen loppemiddel i nakken, og så bad dyrlægen hans nye ejer om at han skulle sidde i transportkassen det næste døgn ?!

Familien har i forvejen en ca. 1-årig hunkat og en hund…

Men de har jo været sammen med killingen siden i fredags, så de har vel allerede fået lopper så.

Jeg sagde, at jeg under ingen omstændigheder ville holde ham i transportkassen i et døgn…

Bare tæsk løs på mig - men det lyder da ikke som nogen god ide at han skal sidde der så længe ?? :brist:

Det lyder lidt tossi… de skal vel bare starte behandling af de øvrige dye(evt. forebyggende) og så sørge for at få loppebehandlet hjemmet…

Jeg ville hellere skynde mig at behandle de to andre end holde killingen i kassen, desuden siger du at de allerede har haft kontakt så bleh.

:slight_smile:

Der er indkøbt loppemiddel til de andre dyr.

Dyrlægens begrundelse var at den anden kat ville slikke loppemidlet af killingen - og det kan jeg da godt se…:gruble:

:shake::bokse::donk:

Sådan en opfordring kan jeg sandelig ikke modstå :klapper:

Men derudover er jeg helt enig :slight_smile: Behandling af de øvrige dyr i stedet for at holde den lille i bur, når der ikke er en meget tungtvejende årsag til det.

Jeg isolerer ikke mine katte ved behandling, så det undrer mig godt nok, at dyrlægen anbefaler, at man “spærrer” en killing inde i en transportkasse. Jeg kan forstå en evt. isolation pga. smittefare (ikke nødvendigvis møntet på lopper) i et andet rum med adgang til kattebakke og aktivitetsmuligheder. Jeg ville desuden give de øvrige katte loppemiddel og dertil give både killingen og de andre katte Capstar for at slå levende lopper ihjel også.

Tilføjelse: Jeg har nu heller aldrig oplevet, at mine katte har haft lyst til at slikke på hinanden når der er givet loppekur. Her bruger vi Advantage.

[QUOTE=Tante Tut;744506]:slight_smile:

Der er indkøbt loppemiddel til de andre dyr.

Dyrlægens begrundelse var at den anden kat ville slikke loppemidlet af killingen - og det kan jeg da godt se…:gruble:[/QUOTE]

Hvis man er meget bange for, at det skal ske, kan man da holde dem adskilt i et døgn. Der er ingen grund til at spærre den stakkels, lille killing inde i transportkassen. Hav den i soveværelset og sørg for at holde den så meget som muligt med selskab i det ene døgn. Mine har nu aldrig været adskilt, når de har fået loppemiddel.

Sådan en opfordring kan jeg sandelig ikke modstå :klapper:

Men derudover er jeg helt enig :slight_smile: Behandling af de øvrige dyr i stedet for at holde den lille i bur, når der ikke er en meget tungtvejende årsag til det.[/QUOTE]

:lol::lol:

Helt i orden, Ingrid…

Der blev fundet én loppe på ham - så jeg synes, at det er lidt voldsomt at holde ham i en transportkasse så længe…

Han tog det nu ganske pænt, sad lige så stille og fiskede tørfoder op af en lille skål…

Jøsses, hvor er han bare dejlig og så hedder han Malte :hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=Maibrit;744512]Jeg isolerer ikke mine katte ved behandling, så det undrer mig godt nok, at dyrlægen anbefaler, at man “spærrer” en killing inde i en transportkasse. Jeg kan forstå en evt. isolation pga. smittefare (ikke nødvendigvis møntet på lopper) i et andet rum med adgang til kattebakke og aktivitetsmuligheder. Jeg ville desuden give de øvrige katte loppemiddel og dertil give både killingen og de andre katte Capstar for at slå levende lopper ihjel også.

Tilføjelse: Jeg har nu heller aldrig oplevet, at mine katte har haft lyst til at slikke på hinanden når der er givet loppekur. Her bruger vi Advantage.[/QUOTE]

:lys-ide::lys-ide:

Se, dér var noget jeg ikke lige havde tænkt på - måske var det en god ide at holde dem adskilt pga evt smitte af sygdom - men det er måske lidt sent - nu, hvor de har været sammen siden i fredags… :gruble:

Lige så snart loppemidlet er tørt, må de andre godt slikke på ham, hvis de vel at mærke har lyst, for det smager ad h… til.
(De kan jo også tåle vand, når midlet er tørt).

Det er ikke helt klart, hvem “han” refererer til. Hvis det er ejeren eller dyrlægen, så må de selvfølgelig selv afgøre, om de vil sidde et døgn i en transportkasse. :klapper:

Derimod er det synd for en 12 ugers killing. Og dyrlægens argument er noget pjat. I hvert fald, hvis det er Advantage. Det har jeg aldrig set katte slikke i sig. Og i øvrigt tørrer det i løbet af et par timer.

Og endelig så kan ejeren gentage behandlingen om et par uger. Det koster 40 kr for alle tre dyr.

vh

Andreas

[QUOTE=Mega;744520]Lige så snart loppemidlet er tørt, må de andre godt slikke på ham, hvis de vel at mærke har lyst, for det smager ad h… til.
(De kan jo også tåle vand, når midlet er tørt).[/QUOTE]

[QUOTE=Andreas;744521]Det er ikke helt klart, hvem “han” refererer til. Hvis det er ejeren eller dyrlægen, så må de selvfølgelig selv afgøre, om de vil sidde et døgn i en transportkasse. :klapper:

Derimod er det synd for en 12 ugers killing. Og dyrlægens argument er noget pjat. I hvert fald, hvis det er Advantage. Det har jeg aldrig set katte slikke i sig. Og i øvrigt tørrer det i løbet af et par timer.

Og endelig så kan ejeren gentage behandlingen om et par uger. Det koster 40 kr for alle tre dyr.

vh

Andreas[/QUOTE]

:):slight_smile:

Tak… så har jeg det ikke så slemt med at have sagt at han da skulle ud af den kasse…

Og til dig, Andreas :

nu bliver jeg selv helt i tvivl om det var ejer eller killing, der skulle sidde i kassen… :høhø: :rock: :stuck_out_tongue:

Hvor er Grine-knappen, når der er brug for den… :lol:

:høhø::høhø::høhø:

Enig…