Killing med navlebrok

Hej alle! :slight_smile:
Vores lille killing er i dag blevet opereret for navlebrok samt blevet neutraliseret - hun prøver ihærdigt at komme ned og ligge men det lykkedes ikke, får så ondt af hende! Hun sidder og sover og tipper fra side til side og prøver så igen at komme ned og ligge :S
Mit spørgsmål er om man på nogen måde kan få hende ned hvor hun ligger godt uden at påføre hende alt for meget unødvendig smerte? :?

Lige et billede fra da vi fik hende hjem i dag - skæv lille mis.

Hvorfor kan hun ikke lægge sig ned? Fordi det tilsyneladende gør ondt på hende, fordi hun mister balancen på vejen, eller?

Kan hun evt. hjælpes til at ligge på siden eller ryggen?

Er killingen smertedækket?

Katte er groggy efter bedøvelse. Det eneste man kan gøre er at lade bedøvelsen brænde ud. I den tid er det vigtigt at forhindre, at katten springer - halvvejs - op på noget og falder ned og slår sig. Måske skal man lade den sove i transportkassen.

Den gode besked er, at katten bør være helt frisk i morgen.

Katten er også skrupsulten. Den har jo fastet allerede inden bedøvelsen. Hvis den bare æder løs nu, kommer det hele op igen. Så man skal fodre den i små portioner med en times mellemrum.

Udover smertestillende medicin, skal man være opmærksom på, om kattens fik forebyggende antibiotika. Hvis ikke, er der risiko for infektion i såret. Det skal man holde øje med. I givet fald skal man en ekstra tur omkring dyrlægen efter antibiotika.

vh

Andreas

Fordi det gjorde ondt på hende :slight_smile: Men hun er meget bedre i dag!

Tak for svar alle sammen :slight_smile: Hun kom ned at ligge efter nogle timer. Hun er meget bedre i dag, så alt er fint! :slight_smile:

Det er godt at høre, tak for tilbagemeldingen! Og god bedring med hende. :slight_smile:

Jeg tror, mange katte finder det ekstremt ubehageligt at være halvskæve, og derfor kæmper de imod og forsøger at få kontrol over deres lemmer. De kan derfor godt være meget rastløse i lang tid, selv om man skulle synes, det bedste for dem var at sove det væk. Det er i hvert fald sådan, jeg har oplevet det med mine. Men så kan de også bare lige pludselig dratte om i dyb søvn, når de endelig bliver overmandede :slight_smile: