Killing på 16 uger (24/4-11) vægt 1 kg

Det var det da dette billede blev taget, er dog ikke så markant idag. Men jo hun har et lidt stort hoved i forhold til sin krop.

Proteinindholdet i foderet, du nævnet, opgives som kyllingemel og lammemel.
Så vidt jeg ved, inkluderer “mel”-proteiner alt fra næb, ben, sener, bindevæv osv. og det er der ikke meget næring i.
Jeg foretrækker at se ordet “kød” i et foder til katte.
(Din killing har vel fri adgang til sit foder og ikke kun i afmålte portioner?)

Jeg ville anbefale et andet produkt!

Om din killing er undervægtig, kan vægten alene ikke afgøre. Brug dine øjne og hænder og sammenlign også med synet af andre killinger i den alder.

Har du et aktuelt billede af hende, vi kan se?

Ok, for det er en ret klassisk fejl på at noget er galt… Altså at hun ikke bare er lille, men at noget forhindrer hende i at vokse som hun burde :frowning:

Hov, det med kyllingemel havde jeg da overset. Jeg er enig med Mega. Jeg vil gerne se ordet kød og ikke mel i indholdsfortegnelsen, og på 1. pladsen…

ved ikke om dette billede er bedre, men har lige taget det

[QUOTE=Mega;665158]Proteinindholdet i foderet, du nævnet, opgives som kyllingemel og lammemel.
Så vidt jeg ved, inkluderer “mel”-proteiner alt fra næb, ben, sener, bindevæv osv. og det er der ikke meget næring i.
Jeg foretrækker at se ordet “kød” i et foder til katte.
(Din killing har vel fri adgang til sit foder og ikke kun i afmålte portioner?)

Jeg ville anbefale et andet produkt!

Om din killing er undervægtig, kan vægten alene ikke afgøre. Brug dine øjne og hænder og sammenlign også med synet af andre killinger i den alder.

Har du et aktuelt billede af hende, vi kan se?[/QUOTE]

Så er det godt at posen endnu er lukket og kan returneres, vil se om jeg kan få noget eukanuba eller noget RC til hende istedet for.
EDIT: kan se at Hills koster nogenlunde det samme som mit nuværende foder

Billede er oppe

Hun har adgang til al den tørkost hun kan spise.

Hill’s Science plan killingefoder fandt jeg ud af havde bedre værdier end jeg synes både Iams og RC havde. :slight_smile: Eukanuba er meget lig.
De to:

Edit: Har lige rettet det, før var begge links til Eukanuba, nu er det nederste til Hill’s :slight_smile: (som har en lidt højere fedt - og protein procent, men Eukanuba har flere typer kød inden de har andet)

(Ps. zooplus er en fantastisk og ret billig side, .de og .com har gratis fragt hvis man bestiller for mere end 69 euro :slight_smile: Så overvej at tjekke dem ud, de har et stort udvalg, et lidt forskelligt udvalg på de forskellige sider dog. Jeg plejer at lave min indkøbskurv på begge sider, og så se hvilken der er billigst for mig på valutaomregneren)

Mange tak, vil jeg bestemt gøre, kan lige så godt spare hvor man kan :slight_smile:

Og har I ikke allerede et kradsetræ, så tjek deres udvalg ud. Sådan et gulv til loft plejer at være hittet, og det kan spare ens møbler for en del krads :tihi:

Hun er meget yndig, men havde du fortalt, at hun var 10-11 uger, havde jeg troet på det.

Bliver hun hurtigt træt og trækker vejret hurtigt, når hun leger?
Hvad farve har hendes tunge, tandkød og slimhinderne i øjet?
Er hendes brystkasse mellem forbenene buet eller flad?

Synd, du ikke kan sammenligne hendes vejrtrækning, når hun sover, med hendes søskendes.

PS: Og så ville jeg ikke holde igen med vådmaden for at få hende til at spise tørfoder - tværtimod!

[QUOTE=Mickvl;665164]Så er det godt at posen endnu er lukket og kan returneres, vil se om jeg kan få noget eukanuba eller noget RC til hende istedet for.
EDIT: kan se at Hills koster nogenlunde det samme som mit nuværende foder

Billede er oppe

Hun har adgang til al den tørkost hun kan spise.[/QUOTE]Vil bare lige indskyde, at RC ikke er særlig fed og derfor ikke rigtigt får sat sul på de magre/små killinger. Det var derfor jeg selv gik fra RC til Eukanuba, nu med effekt der kan ses og føles.
Jeg har Ragdolls - også en stor race, og den lille tager CA 200-250 gr på om ugen nu, hvor han på RC næsten stod stille…desværre tager den store næsten det samme på, hvorfor jeg har fået lidt af et dilemma (han skal helst ikke tage mere på) da han snerper mod de 7 kg. 10 kg er normalt for racen, men de skal helst først sidde der når de er udvokset i en alder af 4 år. Han er ikke et år endnu!:høhø:

Vi prøvede lige igen - begge indlæg var til eukanuba, har lige rettet det i indlægget :slight_smile:

[QUOTE=Mega;665187]Hun er meget yndig, men havde du fortalt, at hun var 10-11 uger, havde jeg troet på det.

Bliver hun hurtigt træt og trækker vejret hurtigt, når hun leger?
Hvad farve har hendes tunge, tandkød og slimhinderne i øjet?
Er hendes brystkasse mellem forbenene buet eller flad?

Synd, du ikke kan sammenligne hendes vejrtrækning, når hun sover, med hendes søskendes.

PS: Og så ville jeg ikke holde igen med vådmaden for at få hende til at spise tørfoder - tværtimod![/QUOTE]

Hun leger sammen med vores lille hankilling der er samme alder som hende ( dog dobbelt så stor), hendes aktivitetsniveau er det samme som hans, de leger,sover og spiser sammen hele dagen igennem. Syntes ikke hun trækker vejret hurtigt eller virker træt når hun leger.
Mht. øjet går jeg udfra du mener om de er glatte og fine - Tjeck er de :slight_smile:
Tunge: Fin lyserød
Tandkød: Fin lyserødt
Brystkassen er buet en smule.

Holdt igen med Pate for at få hende til at spise “rigtigt” vådfoder :slight_smile:

De havde et Kradsetræ på tilbud i Aldi for et par uger siden, hvilket vi investerede i, derudover har vi et mindre et, og vi har planer om at bygge et selv. Når det er bygget skal jeg nok ligge billeder på af dette. Grunden til at vi vil bygge selv er at min kammerat har gjort dette, og med godt resultat ( det er dog ved at være lidt slidt nu), tror aldrig jeg har set en kat være så glad for et træ som hans er ^^

Og Zooplus.ie (den irske side) har gratis fragt allerede ved køb over 49€ :slight_smile:

MIne siameserkillinger har vejet ca 1700 g ved 16 uger. Creamy, vores orientalerpige, vejede over 2 kg.

[QUOTE=Ann R;665224]Og Zooplus.ie (den irske side) har gratis fragt allerede ved køb over 49€ :slight_smile:

.[/QUOTE]

Til gengæld er deres priser generelt dyrere. Forrige gang jeg bestilte prøvede jeg både den tyske og den irske side og sammenlignede. Vel bli’r det hurtigere fragtfrit på den irske men i alt var det alligevel billigere på den tyske (og af en eller anden grund synes jeg det er MEGET NEMT at komme op på de der €69 >_<)

Jeg har aldrig vejet en kat. Hvodden gør man når de ikke kan være på bagevægten? Jeg har prøvet, i et anfald af vanvid, at slille mig op på vores badevægt med en kat i armene, men den vejede 40 kilo eller sådan noget :uha: - for det kan da umuligt passe det tal der ellers stod på den vægt!

Jah - det kommer an på, hvad man køber. Og om de overhovedet har det man skal ha’ på den pågældende side. James Wellbeloved f.eks. har de ikke i Tyskland :gruble: I perioder har det været smart at købe på co.uk siden, fordi pundet har stået lavt. Det er lidt af et puslespil…

Nu vejer jeg dem ikke så meget mere, men mens de vokser bruger jeg en fiskevægt og en let taske. Vejer tasken, putter katten i, vejer igen - og trækker fra :slight_smile:

for en MCO/NFO blanding er hun meget lille af sig… omend - for pokker hun er TOP-cute!! :smelter:

jeg er enig med de andre:

masser af vådmad FP21 egner sig godt og det samme gør lux, RC, hills, applaws, almo nature - whatever af de gode mærker… bare hun har adgang til det hele tiden… den slags mad tager hun på af på den gode måde dvs - hun udvikler ikke en fodbold på midten som hun ville gøre af fx whiskas og perfect fit som indeholder alt for mange kulhydrater (og nogle varianter endda ren sukker)

tørkost er ikke optimalt - ikke fordi det er dårlig mad - men når vi skal have vægt på, så er det vigtigt at det bliver kædet med god gennemstrømning af væske og animalske proteiner som er den bestanddel vores katte bedst kan omsætte. Katte er dårlige drikkere, og med vådmad er det dobbelt op på det gode… mad OG væske!

og det allerbedste er: din kat vænner sig til at der altid er mad nok der mætter dvs den lærer at regulere sin spisetrang så du ikke kommer til at kæmpe med overvægt senere fordi den ikke har et instinkt der fortæller den at den skal spise alt hvad der er for tænk hvis der ikke er nok!

Tillykke med smuksakken - mage til cuteness-faktor skal man lede længe efter og velkommen til KG :velkommen:

Sad lige og kiggede på den danske zooplus, zooplus.dk. Utroligt man skal bestille i udlandet for at få gode rabatter…

Men okay, den danske zooplus er så alligevel billigere end andre steder på nettet.

Jeg gav 212 kr for min Jumbobakke i England, den koster 244 kr på den danske zooplus - men koster 668 kr i min dyrehandler.:smiley:

Engang i mellem har jeg fået gode tilbud på den danske, men der er langt i mellem dem.