Killing sammenføring med to ungkatte

Jeg er stor fortaler for altid at få 2 killinger på samme tid. Men… hvis nu man har to ungkatte der lige er blevet et år ( neutraliseret hunkatte) vil det så være synd at få én killing? Jeg er virkelig i tvivl. Kan jo se hvordan de to andre havde glæde af hinanden. Vil killingen få problemer senere hen hvis den kun har to ungkatte at prøve og boltre sig med? Jeg tænker om den får lært alt det med hvor hårdt man kan bide osv. Den ene hunkat er gammel af sind og den anden er stadig en legepotte der elsker at jagte ting.

3 Synes om

Jeg ville ikke betænke mig :slight_smile: Jeg har sådan set lige gjort det med Ulla T.
Frank er 3½ og Flappe er 2½ år. Tro mig… der er ingen der ligger på den lade side, når det gælder leg :smiley: Heller ikke når der deles tæv ud :wink: og her er det ikke drengene der er de største bøller :rolleyes:

5 Synes om

Tak for svar. Jeg var sådan i tvivl. Hvordan tog de det, da der kom en lille baby i huset? Er så nervøs for at hende der er gammel af sind selvom hun kun er 1 år, vil få en depression nærmest.
Du må gerne give en detaljeret beskrivelse hvis du har tid :grin: Både fordi jeg synes det er spændende at læse om og fordi jeg finder det brugbart :pray:

2 Synes om

Som 1 årige er de jo “bare” teenagere… Altså stadig ikke helt færdige oppe i hovedet og ikke helt sat på om de kan med andre eller ej :slight_smile:

Så prøv, men hav en aftale med opdrætter af killing, at du kan aflevere den tilbage hvis det ikke går :slight_smile:

3 Synes om

Skal jeg påtænke en måned? Eller mindre? Som prøvetid?

Bare lige en lille sidebemærkning. Jeg ved ikke h ad jeg skulle gøre uden det her forum :pray::pray::pray::pray:

5 Synes om

Altså det kommer meget an på hvordan de reagere…

Simba var 1 år da jeg fik Aslan (dog tæt på de 2) og der var det “kærlighed” ved første snif…

Simba lod ham næsten ikke engang komme ud af transportkassen før de sniffede og duttede næser, og de har været venner lige siden :smiley:

3 Synes om

Læs evt. denne tråd fra indlæg 67.
Så har du stort set min beskrivelse, med det tvist, at Frank blev fertil midt i det hele, så de måtte adskilles når de ikke var under opsyn :wink:

4 Synes om

Har lige læst og set billeder. De er simpelthen så skønne dine katte. Er faktisk helt forelsket i dem :smiling_face_with_three_hearts: satte du bare Ulla ud til dem med det samme?
Nogengange tænker jeg at de måske acceptere en killing hurtigere, fordi den er lille og måske ikke vurderes til at være så stor en trussel som en på deres egen str?? (de ved jo ikke den lille bebs bliver større med tiden :rofl:) Kan også være det bare er noget jeg bilder mig selv ind.
Er bare altid nervøs for sådan en sammenføring fordi jeg elsker dem så højt, og er ikke bryder mig om at vælte deres velkendte hverdag på hovedet med stress og ny baby kat.

2 Synes om

Du kommer til at vælte deres hverdag… bare ikke ret længe :slight_smile:
Nej Ulla fik lillestuen for sig selv, hvilket jeg ville have gjort anderledes, hvis jeg skulle gøre det om :slight_smile:
Da jeg fik Franks mor hjem fra Rusland, blev hun sat i kassen på gulvet, og blev taget godt imod af Franks Farfar Brian.
Så ja, jeg ville sætte hende på gulvet i sin kasse og lade de andre snuse. Se deres reaktion og vurder om de skal gå sammen med det samme, eller det kun er under opsyn.
Husk, det er ok at sprutte og hvæse. Et enkelt dap eller to er også ok, men de må ikke “synge” eller direkte angribe :slight_smile: Men det kan jeg også dårligt forestille mig de vil gøre :slight_smile:

5 Synes om

Men tror du min teori med at killingen er mindre end dem størrelsesmæssigt, at de så vurderer den til ikke at være så stor en trussel, holder vand ?

1 Synes om

Jeg er lige nu i gang med den sammenføring … har Kodak og Donkey, der blev et år i hhv. april og maj i år og onsdag i sidste uge, hentede jeg Dimmalimm på 12 uger.
Drengene har reageret stort set som jeg havde forudset … Kodak, som har masser af selvtillid, hvæsede lillepigen i hovedet et par gange og det var mere eller mindre det, fra hans side. Donkey er en usikker og frygtsom kat, når det kommer til nye ting, så der forventede jeg lidt længere sammenføring … lørdag kyssede de, uden at han hvæsede og nu leger de sammen, men han er stadig lidt forsigtig omkring hende.
Jeg har til gode at høre Dimmalimm pive over at drengene er for hårde ved hende … det kommer muligvis senere, når de alle er blevet mere trygge ved hinanden, eller måske er hun en hård negl, der får drengene til at pive :muhaha:
Ved hjemkomsten med Dimmalimm, åbnede jeg transporttasken og hold øje med hvad der ville ske … det er sådan jeg plejer at gøre

6 Synes om

Det er også sådan jeg plejer at gøre, og så tager jeg den derfra :smiley:

Vil i se den lille trold der flytter ind om 20 dage?

5 Synes om

Behøver du spørge!? :grin: Ja!

4 Synes om

Jeg vil som udgangspunkt ikke anbefale nogen få én hankilling til to hunkatte (og jeg siger nej til at sælge en killing til det som opdrætter), da hunner vil lege fangelege, og hanner har brug for nogen at tumle med, og det gider hunkatte typisk ikke - især ikke hvis/når hannen er større end hende :smil: Det giver i min erfaring unødige gnidninger i mange år

4 Synes om

Jeg er enig med Eva mht køn, fordi vi har haft to omplaceringskatte, der begge flyttede herhjem, fordi de var sat sammen med en hunkat, der var et år eller to ældre. Begge er/var fantastiske, legesyge drenge.

Ift alder ser jeg ikke et problem, når den ene stadig er meget legesyg :slight_smile:

1 Synes om

Det er en hun. Kan fornemme på dem det skal være en hunkat så der var ikke rigtig nogen tvivl. :blush:

6 Synes om

18 Synes om

Se det er derfor i er så fantastiske. Der er ingen steder ellers jeg kan spørge og rent faktisk få gode svar. Såntak fordi i vil bruge tid på at hjælpe

5 Synes om