Killing vejer ikke meget i forhold til de andre

[quote=Vivi_Fletcher;445035]Du skriver de har haft calici? I så fald kan noget af forklaringen ligge der, hvis hun har været meget medtaget?
Øjenbetændelse nu?

Alt i alt lyder det stadig i mine ører som en killing med meget dårligt immunforsvar.
Du har hendes mor, går jeg ud fra? Hvem er hendes far?[/quote]

Alle kattene har haft Calci… De har næsten lige været på penicillinkur… Ja, de døjer os med øjenbetændelse, så det får de også noget ved.
Alle killingerne har været ret “medtaget” ved ikke, om det evt. har været pga. flytning m.m.
Jeg har moderen. Hun fejler intet. Faderen ved jeg desværre ikke, da hun var en fritløbende kat.

Men er der noget man kan give hende af mad evt. som hun tager mere på af…
Men tror nu at et dyrelæge opkald er bedst?..

Håber dyrlægen kan hjælpe dig… Billederne af hende får mig til at tænke på min Miss Bilka, hun er også meget lille og krudset i pelsen…

Held og lykke med den lille Pjuske :smiley:

[quote=Henriette;445095]Håber dyrlægen kan hjælpe dig… Billederne af hende får mig til at tænke på min Miss Bilka, hun er også meget lille og krudset i pelsen…

Held og lykke med den lille Pjuske :D[/quote]

Ja, håber jeg da os… For hun er jo afsat til Carina… Og hun er bare så forelsket i hende… Men tror ikke der er noget alvorligt, for hun har jo været til dyrelæge før… ??

:kryds::kryds::kryds: Molly kunne virkelig godt bruge en legekammerat…
Hun er lige på ferie ophold hos mig, mens Carina er i Esbjerg… Hun får rigtig leget med sine brødre…

Lille Pjuske ser også rigtig sød ud… Kan godt forstå at hun faldte for hende

[quote=Saphiira;445075]Alle kattene har haft Calci… De har næsten lige været på penicillinkur… Ja, de døjer os med øjenbetændelse, så det får de også noget ved.
Alle killingerne har været ret “medtaget” ved ikke, om det evt. har været pga. flytning m.m.
Jeg har moderen. Hun fejler intet. Faderen ved jeg desværre ikke, da hun var en fritløbende kat.

Men er der noget man kan give hende af mad evt. som hun tager mere på af…
Men tror nu at et dyrelæge opkald er bedst?..[/quote]

Du kan købe noget Hills a/d hos dyrlægen - det er godt til katte, der skal tage på.
En dyrlægekonsultation kan jo ikke give svar på alt - fx ikke smitsomme sygdomme som FIV/FeLV. Disse test ville jeg tage, hvis det var min kat, da faren er fritgående.

[quote=Saphiira;445012]Hendes afføring er helt normal… :slight_smile: Hun har faktisk været til dyrelæge, da de havde Calci, der sagde han, at hun så fin ud.
Hvordan mener du med hendes pels? Den er lidt “krudset” men sådan er de alle sammens… :slight_smile:
Hun har lidt øjenbetændelse lige pt…[/quote]

Åh ok, jeg synes hun ser tynd-pelset ud og pelsen stritter…

Godt hendes afføring er i orden

Må vi se billeder af de andre…smiler… ;-)))

Jada… Har bare ikke nogle nye lige pt. :slight_smile:

Lillepigen sover med en af drengene :slight_smile:

En af pigerne.

en lille hanmis, som putter…

Hvor ser de dog bedårende ud

nuiiiii hvor er de dejlige

Nurrrh :love:

De da for skønne :slight_smile:

[quote=Henriette;445106]:kryds::kryds::kryds: Molly kunne virkelig godt bruge en legekammerat…
Hun er lige på ferie ophold hos mig, mens Carina er i Esbjerg… Hun får rigtig leget med sine brødre…

Lille Pjuske ser også rigtig sød ud… Kan godt forstå at hun faldte for hende[/quote]

hehehe tak henriette for navnet… Hun hedder nu Pjuske. :):høhø:
Men ja, molly er totalt død, :smiley: men jeg håber virkelig heller ikke hun fejler noget fordi jeg er totalt skudt i hende.

Tine, jeg svare ikke pt på sms, da min mobil er spærret… men modtager sms’er:sshh:

[quote=CarinaNielsen;445425]hehehe tak henriette for navnet… Hun hedder nu Pjuske. :):høhø:
Men ja, molly er totalt død, :smiley: men jeg håber virkelig heller ikke hun fejler noget fordi jeg er totalt skudt i hende.

Tine, jeg svare ikke pt på sms, da min mobil er spærret… men modtager sms’er:sshh:[/quote]

Kom bare sådan lige til at tænke på Pjuske da jeg så billedet… Ikke med vilje… Mon ikke Thies får det ændret…

For nogle år siden fik min kat 10 killinger og de var klart født for tidligt. De havde ret forskellig fødselsvægt fra 42 til 80 gram. Det kan skyldes, at de var undfanget på forskellige tidspunkter.

Der var to bittesmå killinger på 42 og 45 gram. De var næsten hårløse (tegn på for tidlig fødsel). Havde din Pjuske ligeså meget pels som de andre, da den blev født?

Tre af killingerne døde i løbet af den første uge, men ikke hende på 42 gram. Hun var halvt så stor som de øvrige overlevende og noget mere tyndpelset end de øvrige de første par måneder. Men hun var livllig og tog procentvis på i vægt som hun skulle.

Jeg beholdt hende til hun var 16 uger og vejede 700 gram. I dag er hun 3 år og har helt normal størrelse og en rigtig flot pels.

Jeg har også oplevet en i et kuld som var meget mindre end de andre.

Hun vejede 65g ved fødslen hvor de andre vejede mellem 115 og 130g.

Jeg har hende stadig nu hvor hun er knap 2 år.
Hun er stadig en bette en, knap 3 kg hvorimod hendes søster Line-pigen er en stor bamse på over 6 kg.

Hvorfor hun altid har været så lille er jeg ikke klar over, men hun er en kvik lille misser alligevel.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth

[quote=CarinaNielsen;445425]hehehe tak henriette for navnet… Hun hedder nu Pjuske. :):høhø:

Tine, jeg svare ikke pt på sms, da min mobil er spærret… men modtager sms’er:sshh:[/quote]

Okay :smiley: Jeg kommer godt nok til at savne hende for hun er bare så sød og lille :ups: Men tror ikke hun fejler noget, men det vil dyrelægen jo vurdere… Jeg vil også lige være obs på, hvor meget hun spiser.

[quote=Svanholt;445513]For nogle år siden fik min kat 10 killinger og de var klart født for tidligt. De havde ret forskellig fødselsvægt fra 42 til 80 gram. Det kan skyldes, at de var undfanget på forskellige tidspunkter.

Der var to bittesmå killinger på 42 og 45 gram. De var næsten hårløse (tegn på for tidlig fødsel). Havde din Pjuske ligeså meget pels som de andre, da den blev født?

Tre af killingerne døde i løbet af den første uge, men ikke hende på 42 gram. Hun var halvt så stor som de øvrige overlevende og noget mere tyndpelset end de øvrige de første par måneder. Men hun var livllig og tog procentvis på i vægt som hun skulle.

Jeg beholdt hende til hun var 16 uger og vejede 700 gram. I dag er hun 3 år og har helt normal størrelse og en rigtig flot pels.[/quote]

Okay, det lyder som en god historie. Jeg ved desværre ikke det, da jeg ikke har haft hende fra fødslen af. Men kan lige høre min mor ad, når jeg snakker med hende.

[quote=Coon Danica;445524]Jeg har også oplevet en i et kuld som var meget mindre end de andre.

Hun vejede 65g ved fødslen hvor de andre vejede mellem 115 og 130g.

Jeg har hende stadig nu hvor hun er knap 2 år.
Hun er stadig en bette en, knap 3 kg hvorimod hendes søster Line-pigen er en stor bamse på over 6 kg.

Hvorfor hun altid har været så lille er jeg ikke klar over, men hun er en kvik lille misser alligevel.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth[/quote]

åhh det lyder også som en god historie!
Jeg synes baer altid vi har haft en killing, der har været mindre end de andre killinger, så vidt jeg husker… Også når vi har haft hundehvalpe, så har der også altid været en lille “splejs”

Navnet Pjuske vil passe godt til hende, Carina. :slight_smile: :wehuu:

hehe ja hun er nu døbt pjuske… :smiley:

Når du holder din hånd under hendes brystkasse, skal den følge hulningen i din hånd.
Du må ikke kunne mærke en kant på siden af hendes ribben og heller ikke en hulning ved hendes brystben (foran).

Hendes hovede må ikke virke for stort i forhold til hendes krop.
Sammenlign farven på hendes tunge og slimhinder med de andre killingers (må ikke være blålige).
Læg mærke til, om hun bliver hurtigere træt end sine søskende, og om hun løfter sit hovede mere for at trække vejret.

Ellers: Er hendes knoglebygning mere spinkel?

Jeg har engang haft en killing, der var mygge-tynd og lille, men han endte op med at være - ikke meget stor, men en pæn kat.

Molly og Pjuske lyder også godt :slight_smile:

[quote=Mega;445533]Når du holder din hånd under hendes brystkasse, skal den følge hulningen i din hånd.
Du må ikke kunne mærke en kant på siden af hendes ribben og heller ikke en hulning ved hendes brystben (foran).

Hendes hovede må ikke virke for stort i forhold til hendes krop.
Sammenlign farven på hendes tunge og slimhinder med de andre killingers (må ikke være blålige).
Læg mærke til, om hun bliver hurtigere træt end sine søskende, og om hun løfter sit hovede mere for at trække vejret.

Ellers: Er hendes knoglebygning mere spinkel?

Jeg har engang haft en killing, der var mygge-tynd og lille, men han endte op med at være - ikke meget stor, men en pæn kat.[/quote]

Jeg har mærket brystkassen… Der er ikke noget mærkværdigt. Måske ender hun bare med at være en lille pjuske…