Vi vejede lige vores killinger igår, og den ene hun vejer meget mindre end de andre. Det har hun egentlig altid gjort, men nu hvor de er 8-9 uger er det altså rimelig tydeligt… Hun vejer lidt over 500 gram, og det er ikke meget!
Men men men… Hun leger og spiser ligesom de andre…
Ville egentlig bare høre om det er normalt at der er nogle killinger, der er mindre end andre?
Ikke alle killinger i et kuld vejer lige meget. Ofte vejer drengene mere end pigerne. Hvis hun ellers spiser og trives, så er hun bare en lille kat. Hvad siger dyrlægen?
[quote=Saphiira;444953]Det har hun egentlig altid gjort, men nu hvor de er 8-9 uger er det altså rimelig tydeligt… Hun vejer lidt over 500 gram, og det er ikke meget!
Ville egentlig bare høre om det er normalt at der er nogle killinger, der er mindre end andre?[/quote]
Ja, det er normalt at nogle killinger er mindre end andre …
MEN … jeg synes 500 gram for en 8-9 ugers killing er megetlidt.
Mine abykillinger (der er en lille race) vejer typisk 8-900 gram i den alder.
Vi vejede lige vores killinger igår, og den ene hun vejer meget mindre end de andre. Det har hun egentlig altid gjort, men nu hvor de er 8-9 uger er det altså rimelig tydeligt… Hun vejer lidt over 500 gram, og det er ikke meget!
Ville egentlig bare høre om det er normalt at der er nogle killinger, der er mindre end andre?[/quote]
Det er hende her… Ved ikke helt om du kan se det?.. Hendes ben er ret normale vil jeg mene…
Billederne er desværre lidt utydelige… Men der er så heller ikke så længe til, at de alle sammen skal til dyrelæge, så bliver hun os tjekket der.
Men fik godt nok et chok over hendes vægt…
En normal brystkasse er rund at mærke på - en deform brystkasse er “kantet”. Eftersom hun er så gammel og trives så godt - leger og spiser osv - så er der sandsynligvis ikke så meget at være bekymret for:)
Jeg har et kuld her, hvor den ene pige også er ret lille i forhold til de andre… lyder lidt som det samme…
Men din lille pige, hendes pels ser ikke rask ud… det ser ud som om hun er syg
Hvordan er hendes mave (afføring og sådan noget)
min lille pige ser sådan her ud
8 uger gammel, ca 560 gram
Har haft besøg af dyrlægen, hun fejler ingen ting, hun får mad ved siden af de andre, og tjekket lidt mere igennem ind de andre…
hun er en lille fis
Hendes afføring er helt normal… Hun har faktisk været til dyrelæge, da de havde Calci, der sagde han, at hun så fin ud.
Hvordan mener du med hendes pels? Den er lidt “krudset” men sådan er de alle sammens…
Hun har lidt øjenbetændelse lige pt…
[quote=Saphiira;445012]Hendes afføring er helt normal… Hun har faktisk været til dyrelæge, da de havde Calci, der sagde han, at hun så fin ud.
Hvordan mener du med hendes pels? Den er lidt “krudset” men sådan er de alle sammens…
Hun har lidt øjenbetændelse lige pt…[/quote]
Du skriver de har haft calici? I så fald kan noget af forklaringen ligge der, hvis hun har været meget medtaget?
Øjenbetændelse nu?
Alt i alt lyder det stadig i mine ører som en killing med meget dårligt immunforsvar.
Du har hendes mor, går jeg ud fra? Hvem er hendes far?