Killing VS ungkatte

Hej

jeg vil gerne høre jeres erfaringer med at sætte en killing på 16 uger sammen med to ungkatte på 8 og 9 mdr?

Er der ting, som I har erfaret, som jeg bør være opmærksom på, hvis jeg fx gør det, når jeg skal have kat nummer fem?

MVH Helle

De store vil elske at få en ny legekammerat :slight_smile:
Den lille kan muligvis blive en smule overvældet, men som regel er de sammenført på en dags tid - i hvert fald her i huset.

Tak - det er også det de opdrættere med killinger jeg snakker med siger.

Både Tip og Maggie elsker at lege vildt men de går kke over hinandens grænser. Siger en piv, så stopper alt prompte.

Nemo havde fx ikke den grænse - han fortsatte og fortsatte og fortsatte - men heldigvis havde jeg Tara som bare gav ham igen. Så til sidst blev det bedre.

Nemo var ikke vokset op med søskende, så han havde aldrig lært at stoppe.

MVH helle

Jeg tror ikke det bliver noget problem med nogen af dem.

Jeg satte Jako på 12 uger sammen med Diego på 12 mdr. Det gik også ret fint :slight_smile: Diego stoppede når Jako sagde piv (sådan som regel da)

Selv Otto stopper når han leger med en killing, det vist kun egoisten Leopold, der kan finde på at gå over stregen og blive ved fordi han er fornærmet. han gør ikke killingen noget, han bliver bare ved med at følge efter den.
Knus Elin

Åh det er dejligt at læse - tusind tak:-)

MVH

For ikke lang tid siden…:wehuu:
hentede vi Cykelmyggen (NFO) i Jylland 12 uger gammel.

Vi havde selvfølgelig de store + Mette-pige (MCO); som var 5mdr.
Det gik som smurt.

Glad var Mette - for det var ikke altid; at de store ville lege
så “vildt” som Mette-pige.

Absolut en succes. :inlove:
:inlove: :inlove: :inlove:

De bedste tanker
Mona

Jeg satte jo Ting på knap 13 uger ind sammen med tre fuldvoksne store katte på hhv 6½, 9½ og 10½ år. De to “yngste” var/er dog store legebørn, men helt følge med en lille aby-baby kunne de dog ikke…
Eneste negative omkostning er Tings navn… det var virkelig ikke meningen at hun skule have heddet Lille Ting! Men det faldt helt naturligt, når den der lille tingest fjogede rundt og resten af banden så opgivende på en “Ja, ja, jeg ved det godt - men hvad vil I have jeg skal gøre ved den Lille Ting” suk Det tog hende vist ca 5 dage at beslutte, at det nu var hendes navn :smiley:

Og så var jeg altså ved at falde om, da jeg en dag, ca 3 uger efter Tings indflytning, opdagede Tjalfe galoppere gennem huset skarpt forfulgt af en meget lille rød tingest… Det for gennem min hjerne, at nej selvfølgelig kunne det ikke være hende der jagtede ham, så han var nødt til at søge dækning!!! Det var det heller ikke… de LEGEDE!
Dengang mente jeg at nu havde jeg set alt! vores ellers utilnærmelige Tjalfe LEGE med en killing!?!?!? :smiley:

jeghar lige sat 2 killinger på den alder sammen med 2 drenge på 12 md - det gik perfekt og de var bedste venner efter 24 timer

Jeg (Yrja) fik jo killinger i sommers og har stadigvæk de to af dem (hvilket ikke er forbigået nogens opmærksomhed, som følger med i ‘‘Galleri’et’’ :ups:) … alle kattene hader Yrja som pesten, men killingerne er gået rent ind - selv Gamle Gimp leger med dem engang imellem :uha: (men det å I ikke fortælle videre :sshh:)
Nu er de selvfølgelig født her i huset, så mine katte har jo til at starte med kunne høre dem og lugte dem … men der har overhoved ikke været nogen problemer, efter de ‘‘slap fri’’ i hele huset … selvfølgelig får de voksne katte nok af de små rødder engang imellem, men så bliver det markeret og de små trækker sig tilbage … i ca. 10 sec. :stuck_out_tongue: