Killinge køber

Jeg var for første gang udsat for en enomrt hurtig killinge køber i går, jeg nåret faktisk slet ikke at regerer…
Køber… .er den hvide pige stadig var til salg,
Hanne…ja, det er hun,
Køber… hende vil jeg gerne købe, kan hun høre,
Hanne…ja det kan hun,
køber…hvornår kan jeg hente hende
Hanne…Jeg vil lige spørger om noget, har du andre katte.
Køber… nej, jeg skal have flere katte, men du har jo ikke flere killinger til salg
Hanne… jeg har en sort sølv hankilling som pt bor hos min søn… der er billeder af ham inde på min hjemmeside…
Køber… ham kikker jeg lige på…
Hanne… det er du velkommen til…
her går et lille øjeblik, vi taler lidt frem og tilbage, ikke ret meget…
Køber ej hvor er han smuk, ham vil jeg også gerne køber, så har de hinanden…hvornår kan jeg hente dem…
Hanne, men jeg synes da lige du skulle komme forbi og se dem…
Køber, det kan jeg da godt, men jeg vil gernekøbe dem, alle små killinger er jo søde, og det er jo alligevel mig der er der i deres opvækst…
Hanne, jamen den lille hvide skal vac om et par dage…
Køber, ringer du så når jeg kan hente dem… hvad koster de foresten.
Hanne for begge 2, 9000 kr så er de vac og neutriliseret…
køber, jeg glæder mig til at høre fra dig…

Jeg nåret slet ikke at tænke klart, det var først da jeg havde lagt på… og der tænkte jeg hvad søren gør jeg lige her… jeg har ikke prøvet at nogen har været så hurtige…
har i andre været udsat for noget der minder om dette…
Samtalen har taget ca 10 minutter

Mine alam klokker ringer for fuld kraft…

Noget tyder i hvertfald på, at du nok lige skal ringe op til den interesserede køber og få en snak med hende. Både så hun kommer og ser killingerne OG så du ved mere om det hjem, kattene skal flytte ind i. Som jeg ser det, er det bedst lige at få fulgt op på det med det samme - jeg kan godt forstå, at dine alarmklokker ringer.

Hvis det er en kattehandler, kan du nok kende personen måske… Du må jo lige udspørge lidt mere. Man skal jo være sikker på et ordentligt hjem.

Vi valgte vores katte hurtigt.

Pusser fra internat løftede jeg op, og hun lå og spandt et kvarter. Ikke til at stå for.

Simba fra internat var så lille og fin. Lidt skræmt, men Casper ville have ham pga farven.

Ymer så vi på KG og skrev om han måtte være udekat ( Som de var dengang ). Det måtte han. Så var den hjemme. Besøgte ham dog en gang først. Han var jo ikke gammel nok, men var ikke i tvivl.

Bella fandt vi også på KG. Ville have hende pga blandingen. Synes også det ville være sjovt med 4 vidt forskellige katte m.h.t farve. Sort, rød, hvis og grå.

• Så vi valgt altså vores katte hurtigt.

Må sige, det er lidt mærkeligt når det kommer til prisen. Ikke at prisen er for høj, men vi ville ikke lige kunne lægge en kat oveni til den pris. Men med hensyn til køber kan det jo ikke være en der vil avle, når de er neutraliserede…?

• Måske er det bare en, der har forelsket sig i dem.

Åh Hanne, jeg har prøvet noget lignende. En simpel dgs.dk og google søgning fik mig dog på rette spor. Min kat blev her.

Som før sagt herinde, følg din mavefornemmelse -thumbs

Jeg har prøvet at google. men kan ikke finde noget. En ting jeg ved er at hun havde et mærkeligt navn… og bor i Rødore

Hvis dine alarmklokker ringer, synes jeg du skulle ringe til hende.
Fortælle at du gerne vil se hende og tale med hende over en kop kaffe, mens hun ser kattene,
og at dette er måden DU plejer at gøre det på, for at vurdere gode hjem til dine små puslinger.

Ville helt klart spørge mere ind til hvilket hjem, forhold og rammer killingerne kommer til at bo i.
Hvis hun er en reel køber som også vil misserne det bedste vil hun også være interesseret i at se hvor de kommer fra.
Vi gør det sådan at køber skal komme her og besøge os og se killingerne i deres vante omgivelser, og når de skal flytte hjemmefra afleverer vi dem i deres fremtidige hjem.
Så får vi også et indtryk af hvilke forhold vores små missebørn kommer til at leve i !!
Det er jo ikke bare et møbel vi sælger, men et lille levende væsen som man vil det bedste…
Tror bestemt ikke der er tale om en kattehandler da du jo har gjort klart at killingerne vil være neutraliserede.
Tag en snak med hende over en kop kaffe så kan hun også se misserne.

Det med at ringe tilbage til hende og bede hende om at komme på et visit inden hun bestemmer sig, plus at jeg gerne lige vil vide lidt mere, var nu også min tanke…

jeg ville bare gerne høre om i har prøvet det samme…

Hejsa :slight_smile:

Ja vi har også prøvet det…endda flere gange…Syntes vi der er hold i det de siger beder vi dem komme forbi til en kop kaffe og en snak…
Herefter beder vi dem køre hjem…uden katten - for at snakke om det var den rigtige kat ect. - min mand og jeg snakker så sammen og mærker efter om det var den rigtige køber til vores kat og det temperament den har ect…
Her efter snakker vi så sammen igen om et ja/nej…

anna

Enig -thumbs

Hej Hanne
Jeg har haft den samme i røret - det var lige meget med at se dem først - de kunne bare hente dem - og prisen var også nærmest ligemeget. Jeg tror vi skal holde os fra de / den person (er). Har du evt. gemt det tlf-nr der blev ringet fra? Så kan vi jo lige prøvet at sammenligner over pb - men min “køber” boede også i Rødovre

Jeg har også aftalt med mig selv at de ikke får lov til at købe nogen kat/killing her…

Hanne må jeg få hendes navn (evt på pb) jeg havde nemlig en killingekøber sidste år, hvor der ligesom også var noget “galt” og nu tror jeg nemlig hun er vendt tilbage.
hun havde også et meget specielt navn.

For pokker, jeg plejer at gemme de advarsler, der kommer, men denne kan jeg ikke finde.

Det drejer sig om en dame med et ret specielt navn, som ringer rundt for at købe killinger af forskellige racer, og prisen er underordnet.
Når der er gået et stykke tid, er killingen enten videresolgt eller aflivet pga. sygdom, og køber forlanger sine penge tilbage. Og så køber hun nye!

Stol på din mavefornemmelse!

Tusind tak Mega… “resten fjernet”

Det var dog det underligste jeg nogensinde har hørt. -uha

Frygteligt… Godt du har den erfaring, så du lugtede lunten.

• Lyder til at være en modbydelig person. Stakkels katte.