Killingefoder og neutraliseret killing

Hej forum :slight_smile:

Dexter skal neutraliseres inden for få uger og i den forbindelse har jeg læst, at det kan være en god idé at købe foder specielt til neutraliserede katte af fare for, at de ellers kan blive for tykke.
Nu er det bare sådan, at jeg lige har brugt en mindre formue på killingefoder, som han får - suppleret med vådfoder. Og jeg har i hvert fald til 4 måneder endnu.

Om 3 uger får han en ny legekammerat, så tænker at han stadig vil være pænt aktiv (måske mere end nu)

Er det kun på baggrund af faren for (for voldsom) vægtøgning, at det anbefales at skrifte foder, eller er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Jeg vil jo helst fortsætte med killingefoderet indtil det er brugt op - og så derefter køber andet foder som er beregnet til neutraliserede katte?
Holder selvfølgelig øje med at han ikke pludselig bliver tyk :slight_smile:

Hvad siger i?

:hjerte: Mette og Dexter

Fortsæt du bare med killingefoderet og når det er ved at være udløbet, kan du gå over til voksenfoder med højt proteinindhold og lavt indhold af kulhydrat :slight_smile:

Ok lyder super!
Han får RC nu, men kan forstå at det indeholder for meget kulhydrat generelt, så må undersøge markedet for andre/bedre produkter til den tid :slight_smile:

Tusinde tak for denne tråd. Jeg har tænkt det samme, og ender med at gøre ligesom dig. :slight_smile:

tja jeg ved ikke med fedme men drengene blev fixet for ca 3-4 uger siden og da vejede de omkring 2,7 og 2,8 kg. Jeg vejede dem i går og da var de 3,5 og 3,3 kg. De har fået RC kitten.

Jeg har så lige bestilt Porta 21 gul og Applaws og de er en smule højere i protein og fedt (kan ikke huske kulhydrat). Det vil så blive blandet med RC

Er det killinger du har, for så er det vel klart nok at de har taget på, eller?

[QUOTE=LadyS;1204326]tja jeg ved ikke med fedme men drengene blev fixet for ca 3-4 uger siden og da vejede de omkring 2,7 og 2,8 kg. Jeg vejede dem i går og da var de 3,5 og 3,3 kg. De har fået RC kitten.

Jeg har så lige bestilt Porta 21 gul og Applaws og de er en smule højere i protein og fedt (kan ikke huske kulhydrat). Det vil så blive blandet med RC[/QUOTE]

jeps og ja det var også kun ment som et eksempel på at neutraliserede killinger nok ikke bliver fede af killing foder :slight_smile: Og de ska måske nævnes at det er huskillinger mener der er en forskel på væksten fra race katte :?

Ok :slight_smile: Jeg må jo bare følge ham - og vurdere løbende om han bliver “for fed”, haha… Men mon dog, når det ikke drejer sig om længere tid.

Det ville jeg gøre. Jeg er måske heldig at jeg ikke har råd til at købe mere end 10 kg foder af gangen og i denne måned har de spist ca halvdelen så ligger jeg da ikke inde med over meget foder i tilfælde af at de skulle begynde at bule ud :wink: Killingers aktivitets niveau er generelt også højere så de brænder jo energi af på en helt anden måde end de voksne.

Der sker altså heller ikke noget ved, at voksne får killingefoder - så for killinger er det helt fint :slight_smile:

Vi har killingefoder i vores blanding, fordi vi har den bette Hugo. Men Muffe er altså ikke blevet tyk af det og Jack er ikke blevet tykkere af det :wink:

Lyder godt. Dejligt man kan få hjælp herinde… Men UH, glæder mig ikke til det - når han skal i narkose. Det er allerede på næste onsdag :ked:

Men undgå at købe lightfoder, det er slet ikke så sundt, som mange af vores dyrlæger mener. Det indeholder for meget kulhydrat. For at undgå senere fedme, så væn begge killinger til at spise vådmad, flere gange dagligt, også gerne råt kød.
Og så længe de er killinger, skal de have fri adgang til mad, hele døgnet.

[QUOTE=MetteMånedal;1204343]Lyder godt. Dejligt man kan få hjælp herinde… Men UH, glæder mig ikke til det - når han skal i narkose. Det er allerede på næste onsdag :ked:[/QUOTE] : Nååårh en rigtig hønemor :slight_smile: Vær ikke så bekymret, hos hankillinger er det jo kun et par små snit, og jeg har med, alle de killinger,der er blevet fixet her aldrig haft nogle problemer så egentlig er det mest synd for dig :høhø:

mange tanker fra Cats og Conni