Killingefoder

Det går rigtig godt med den lille hittekilling. Han har næsten fordoblet sin vægt og der er foretaget masseaflivning af parasitter (både orm og øremider) Han er nu i hele huset og prøver virkelig at indynde sig hos de to gamle katte, der dog foretrækker coronasikker afstand.

Men! Der spises - naturligvis - rigtig meget. Han er stadig kun på vådkost. De gamle deltager gerne i spisning af killingekosten (hvilket heldigvis ikke adskiller sig så meget fra seniorkosten i analytisk bestanddel, så dyrlægen har sagt ok for det) Jeg kunne dog godt tænke mig at gøre det lidt mere økonomisk uden at kompromittere indholdet af kosten.

Så, kære ekspertpanel, hvilke vådkostmærker til killinger kan I anbefale, der ikke nødvendigvis er på 20 kr dåsen.

9 Synes om

Hvis tørfoderet er godt er min erfaring at man sagtens kan bruge det billige fra netto/rema det i små poser

1 Synes om

Han spiser slet ikke tørt. Han er ca 7.5 uge nu (moderløs). Han vil ikke røre tørt, heller ikke opblødt, eller opblødt blandet med vådt

Så det skal være fuldfoder

Har også en killing fra sidste kuld (nu 5 måneder) som har nægtet at spise tørkost. Han har fået:

Animonda vom Feinsten kitten
Animonda Carny kitten
Macs kitten
Smilla kitten
Bozita kitten (stoppede dog hurtigt med denne, fik splatmave af den)

1 Synes om

Til en killing i den alder ville jeg ikke bruge killingefoder :slight_smile: Mine spiser lige så gerne de voksnes mad, når de er så gamle.

Så for et godt fuldfoder til meget fornuftig pris ville jeg gå en tur i Aldi. Jeg mener, deres eget mærke hedder Topic (det gjorde det i hvert fald engang) :slight_smile:

2 Synes om

Så gammel? Jeg synes, han er så lille :joy:

Mine voksne kan ikke fordrage Topic efter de lavede det om her for nogle år siden. Men måske Hittemissen kan.

Animonda havde jeg kig på, så måske jeg skal prøve det, når jeg alligevel skal bestille fra zooplus.

4 Synes om

Hvor er han sød - skønt at han fandt et nyt hjem

:smelter:

1 Synes om