Hvor plejer en killing at skifte babypelsen ud med voksenpels?
Hailey er nu 7 måneder, og har stadig meget “fimrehår” og meget uld, som giver lidt knuder ved ører/kinder.
Hvor plejer en killing at skifte babypelsen ud med voksenpels?
Hailey er nu 7 måneder, og har stadig meget “fimrehår” og meget uld, som giver lidt knuder ved ører/kinder.
[quote=PiaR;317058]Hvor plejer en killing at skifte babypelsen ud med voksenpels?
Hailey er nu 7 måneder, og har stadig meget “fimrehår” og meget uld, som giver lidt knuder ved ører/kinder.[/quote]
Jeg tror det er forskelligt Pia …Min sort/sølv pige har heller ikke skiftet til hendes voksen pels endnu. Sølv-delen af hendes pels dækker stadig for hendes sorte kontraster. Men hendes bror fra samme kuld er så fin, han har skiftet, og de blå tabbyer fra kuldet, er osse ved at være i fin pels.
Jeg bruger den balsam spray fra Anjo til min hellig birma, så gør det ikke ondt når man skal rede eller fjerne de knuder …
Men det andet du skriver ved jeg ikke men bare en hjælp til at hjælpe med at pleje hende i den tid hun har de knuder
Som Skeem skriver så er sprayen fra Anju god.
Dog bør man måske tage højde for om katten bryder sig om at blive sprayed, hvis ikke så spray kammen
Det er ikke noget problem at fjerne knuderne på Hailey.
Hun er en engel, og sidder pænt mens vi “trækker” knuderne meget forsigtigt fra hinanden sådan nærmest hår for hår.
[quote=PiaR;317069]Det er ikke noget problem at fjerne knuderne på Hailey.
Hun er en engel, og sidder pænt mens vi “trækker” knuderne meget forsigtigt fra hinanden sådan nærmest hår for hår.[/quote]
Enig …Underuld på killinger er som regel lettest lige så stille at fnifle ud med fingerne …Jeg gør det som regel med mine samtidig med at de bliver nusset, så forbinder de det slet ikke med pelspleje