Killinger der bider i ledninger!

Mine killinger på 8 uger suser nu rundt i hele huset.
Det er jo skøøøøøønt, men de har det altså med at ville bide i ledningen til computeren :uha:

Mange afledningsmanøvrer er afprøvet, men her til aften måtte jeg give op.
Det ER ikke muligt at holde 6 killinger væk fra en ledning og angsten for at de skulle få stød (og dø af det) var STOR.

Jeg smuttede derfor en tur på “værkstedet” og snuppede et par meter af en Gardena-haveslange.
Den klippede jeg op på langs og puttede ledningerne ind i.
Vupti … ledningerne er nu kattesikrede :ok: og jeg har ro i sjælen igen.
Kønt er det ikke just, men killingernes sikkerhed er vigtigst !

Smart! Jeg endte med at klistre alle mine ledninger fast til væggen med gaffa-tape. Din metode virker knap så destruktiv!

KANON ide :slight_smile: jeg har til dato penslet mine med chillivand, det smager nemlig skrækkelig, men helt uskadeligt :slight_smile:

Det var da en super idé!
Dét må jeg huske :slight_smile:

Også den med Chilivandet :ok:

Jeg har sådan nogle ledninge-samlere, hvid plastik, om mine frilæggende ledninger. De kan købes i Silvan og så vidt jeg ved også større supermarkeder - er ikke specielt dyre, men måske lidt kønnere end haveslange fnis…det er så godt nok fordi jeg har en kanin :slight_smile: Ellers har jeg sømmet de fleste ledninger fast med de der små hvide dutter m. søm i, man kender…

Alle vores ledninger er for længe siden sat fast til vægge/fodpaneler med kabelsøm.

Den eneste ledning, der hænger frit, er den til min bærbare computer.
Det var så lige præcis dén killingerne fandt interessant - og nu er den pakket ind i en haveslange :tihi:
Men ja, der findes HELT bestemt alternativer, der er meget kønnere - blot ikke nogle jeg kunne få fat i her en fredag aften :slight_smile:

:lol: nej, nej, nej … samtlige ledninger her i huset ligger altså ikke i haveslanger, :lol:

Åhh ja ledninger!

Nu her hvor jeg lige er flyttet er alt det med ledninger endnu ikke kommet på plads…så jeg har faktisk også et par haveslanger indendørs - grønne vel og mærket :slight_smile:

Naaa, men har i dag købt kabelbakker, hvide og af plastik…og disse er billige. Men dette hjælper så ikke på min mobiloplader nr. 5 eller er det nu mon nr. 6??? Og det samme gør sig gældende for ledningen til strømforsyningen til mit modem…som allerede er tvungen sammen ad flere omgange efter at Joy har knasket ledningen over…så længe det holder - så holder min Storm P løsning. Og heldigvis har jeg en reserve i skabet :slight_smile:

Af en eller anden grund er de tynde ledninger bare et MEGA hit for Joy - iøvrigt helt på lige fod med mit hår. Men okay lever indtil videre fint med at mangle nogle totter her og der samt en kortere frits, men hvordan løser man mon, at Joy gnasker løs på min manke mens jeg helt ubemærket ligger og Snorker ZZzzzz? :slight_smile:

Knus Gitte

[QUOTE=DK Nemador;674543] …men hvordan løser man mon, at Joy gnasker løs på min manke mens jeg helt ubemærket ligger og Snorker ZZzzzz? :slight_smile:

Knus Gitte[/QUOTE]

Må man anbefale 1 stk. lille og fiks badehætte :tihi:

Model kat

eller model Mormor

[QUOTE=DK Lindvig;674549]Må man anbefale 1 stk. lille og fiks badehætte :tihi:

Model kat

eller model Mormor
[/QUOTE]

:lol::lol::lol:

Sådan en badehætte havde min mor en overgang :slight_smile: Jeg husker det helt tydeligt!

Njaaa - måske skulle man bare flytte potterne med kattegræs ind i sengen i stedet…en på hver side af mit hoved og så en der kan udgøre min manke :slight_smile: Men det bliver pokkers besværligt med alt det jord…hmmm

Knus Gitte

Det ville jeg godt nok ikke udsætte små killingemunde for.
Smør i stedet for med enten citron- eller kamferolie. Katte hader alene lugten og så er de advaret, før de bider i ledningerne.

[QUOTE=Mega;674582]Det ville jeg godt nok ikke udsætte små killingemunde for.
Smør i stedet for med enten citron- eller kamferolie. Katte hader alene lugten og så er de advaret, før de bider i ledningerne.[/QUOTE]

det ville jeg når de ignorerer både kamfer og peberrod - det havde jeg en der gjorde

hellere en stor forskrækkelse og ondt i tungen et par timer end en killing der får stød… Obelix - han fattede bare ikke hvad der var godt for ham da han var lille så han måtte altså lære det på den hårde(ste) måde

Frøken friis spasser helt ud, når jeg smørrer mine fødder med kamfer-creme hun eeeeeelsker den lugt :lol: så her i huset er det chillivand :wink: