Killinger der har været ude

Helt enig :slight_smile: Og se lige her - disse 2 af mine killinger havde ganske enkelt aldrig før set børn, men her er de ikke desto mindre til junior handling med et par handicappede piger - bag hende med det rosa hårbånd kan man lige ane det stativ, hun er fast bundet til for at kunne bevæge sig. Men man er vel en cool kat, der tilpasser sig :slight_smile:
VH
Susanne

Tja…jeg må ærlig indrømme, jeg ville nok vælge en killing der ikke har været vant til, at være ude :wink: Men der er jo også stor forskel i at få en killing der kommer fra en gård (må ærlig indrømme det ville jeg ikke have, de er ofte ikke sociale og har mange gange ikke været så velpassede) og så en der killing der blot har fået lov til at komme på opdagelse i haven.

Jeg må så ærligt indrømme, at jeg har valgt dem der skal have mine killinger, ud fra om det får lov til at komme ud, jeg er så ligeglad om det er en voliere, men mine er vant til at boltre sig ude på et stort område og især den ene killing ELSKER at klatre op og ned af vores store træ, og gå på opdagelse ved vores lille havebassin, hvor moderen og især nok mig holder MEGET øje med dem :wink: Men det er nok bare mig der er pjattet, tror også killinger sagtens kan vænne sig til at være indekatte :slight_smile:

Jeg vil sige “det kommer an på”.
For det første, hvor gammel katten er - altså hvor længe har den fået lov at komme ud.
Hvor bor du selv? Hus? Lejlighed? Etage?

Jeg vil aldrig sælge en voksen, der har prøvet udelivet til et liv som indekat i et hus eller stuelejlighed - det er afprøvet og katten blev møgfrustereret.
Derimod ville jeg gerne sælge selvsamme kat til en lejlighed på 3. sal.

Huskatte kan somme tider have meget “udeinstinkt” - så tænk over det.

Inden vi fik Piv boede hun på en gård, hvor hun kunne rende ind og ud som det passede hende (hun var dog mest inde). Da hun så flyttede hjem til os i en alder af 6 mdr. blev hun indekat (endda i en lejlighed - vi flyttede dog i hus 1 år senere, men Piv er stadig indekat). Der har ikke været problemer overhovedet, Piv er faktisk lidt bange for hoveddøren.
Maria har også været ude før hun flyttede ind hos os (hun er hittekat, så hun har boet udendørs og klaret sig selv). Det har heller ikke givet problemer for hende at blive indekat.

Lige nu har vi lidt kig på en 7 mdr gammel maine coon som umiddelbart haft lov at komme ud i haven.
Vi bor på 2. Sal :slight_smile:

Maine Coons er generelt gode med andre racer ikke? :slight_smile:

en 7 måneders gammel MCO…nej du ville ikke kunne købe killing her…jeg skal ikke nyde noget af at sende en 17 ugers fladnæse ud til en MCO ungkat…om end killingen er nok så tuff…desuden nyder mine fladnæser eftermiddagssolen i sofaen…de er ikke udprægede udedyr…EXO kan gå ude men persere vil så kræve noget mere pelspleje
jeg ville lede efter en mere livlig race…og gerne en med gå på mod

Øh? Det er der da heller ikke spurgt til? Eller har jeg igen misset noget?

Men for at svare på det konkrete spørgsmål:
Jeg kender kun det til MCO som jeg har læst herinde, men der synes jeg det bli’r fremhævet tit at de netop er gode til at gå sammen med andre racer :slight_smile:

Jeg vile så ikke bryde mig om at købe en killing et sted hvor den havde fået lov at gå ude, hvis ikke jeg kunne tilbyde den det samme. Men det er så min holdning. Havde jeg killinger ville de heller ikke få lov at komme ud, netop fordi man jo ikke ved hvor de efterfølgende kommer til at bo :slight_smile:

[QUOTE=haneben;888389]en 7 måneders gammel MCO…nej du ville ikke kunne købe killing her…jeg skal ikke nyde noget af at sende en 17 ugers fladnæse ud til en MCO ungkat…om end killingen er nok så tuff…desuden nyder mine fladnæser eftermiddagssolen i sofaen…de er ikke udprægede udedyr.
jeg ville lede efter en mere livlig race…og gerne en med gå på mod[/QUOTE]

Er fladnæser eller MCO’er ikke udprægede udedyr? :slight_smile:
MCO’ skal også være legekammerat til vores 9 mdr gamle Birma så det passer nok bedre end en lille killing går jeg ud fra :slight_smile: ud fra billederne er MCO’en større end Conrad, men Conrad har en masse krudt i røven :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;888399]Øh? Det er der da heller ikke spurgt til? Eller har jeg igen misset noget?

Men for at svare på det konkrete spørgsmål:
Jeg kender kun det til MCO som jeg har læst herinde, men der synes jeg det bli’r fremhævet tit at de netop er gode til at gå sammen med andre racer :slight_smile:

Jeg vile så ikke bryde mig om at købe en killing et sted hvor den havde fået lov at gå ude, hvis ikke jeg kunne tilbyde den det samme. Men det er så min holdning. Havde jeg killinger ville de heller ikke få lov at komme ud, netop fordi man jo ikke ved hvor de efterfølgende kommer til at bo :)[/QUOTE]

Det lyder bare på de andre som om at det ikke er noget problem, men selvfølgelig har han også haft muligheden i noget længere tid end en 12-16 ugers killing :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;888399]Øh? Det er der da heller ikke spurgt til? Eller har jeg igen misset noget?

Men for at svare på det konkrete spørgsmål:
Jeg kender kun det til MCO som jeg har læst herinde, men der synes jeg det bli’r fremhævet tit at de netop er gode til at gå sammen med andre racer :slight_smile:

Jeg vile så ikke bryde mig om at købe en killing et sted hvor den havde fået lov at gå ude, hvis ikke jeg kunne tilbyde den det samme. Men det er så min holdning. Havde jeg killinger ville de heller ikke få lov at komme ud, netop fordi man jo ikke ved hvor de efterfølgende kommer til at bo :)[/QUOTE]

hun spørger om MCO i forhold til andre racer

[QUOTE=Christa;888403]Er fladnæser eller MCO’er ikke udprægede udedyr? :slight_smile:
MCO’ skal også være legekammerat til vores 9 mdr gamle Birma så det passer nok bedre end en lille killing går jeg ud fra :slight_smile: ud fra billederne er MCO’en større end Conrad, men Conrad har en masse krudt i røven :)[/QUOTE]
fladnæser ikke ikke udprægede udedyr…og mine der har haft mulighed for udelivet på den anden gård accepterer uden videre at nu hvor vi er flyttet tilbage på den gamle gård, at de er indekatte…(til vi får lavet en løbegård)…selve fladnæsen vil nok ikke have noget problem med en 7 mdr. MCO …men det vil jeg

man kan ikke ryste en perser… og jeg vil se det før jeg tror det

[QUOTE=Christa;888362]Lige nu har vi lidt kig på en 7 mdr gammel maine coon som umiddelbart haft lov at komme ud i haven.
Vi bor på 2. Sal :slight_smile:

Maine Coons er generelt gode med andre racer ikke? :)[/QUOTE]

[QUOTE=Christa;888403]Er fladnæser eller MCO’er ikke udprægede udedyr? :slight_smile:
MCO’ skal også være legekammerat til vores 9 mdr gamle Birma så det passer nok bedre end en lille killing går jeg ud fra :slight_smile: ud fra billederne er MCO’en større end Conrad, men Conrad har en masse krudt i røven :)[/QUOTE]

Jo, det er MCO ofte. Dog kan de være lidt nogle bøller, især drengene :slight_smile: Men en 9 mdr bimse og en 7 mdr MCO - begge drenge, vil efter min mening være et godt match :slight_smile:

Mht udeliv, så ville jeg spørge til om han er ude heele tiden, eller bare indimellem for at brænde krudt af :slight_smile: Du ved, få fornemmelsen af hvordan han er ifht at være ude. Umiddelbart ville jeg ikke mene at det er et problem, når han bliver indekat i forbindelse med flytningen ud til jer

[QUOTE=Eife;888417]Jo, det er MCO ofte. Dog kan de være lidt nogle bøller, især drengene :slight_smile: Men en 9 mdr bimse og en 7 mdr MCO - begge drenge, vil efter min mening være et godt match :slight_smile:

Mht udeliv, så ville jeg spørge til om han er ude heele tiden, eller bare indimellem for at brænde krudt af :slight_smile: Du ved, få fornemmelsen af hvordan han er ifht at være ude. Umiddelbart ville jeg ikke mene at det er et problem, når han bliver indekat i forbindelse med flytningen ud til jer[/QUOTE]

De er begge drenge! Jeg kunne godt mærke på Penny at Conrad hurtigt blev for meget, så denne gang må det blive en dreng :slight_smile:

Jeg har lige skrevet til opdrætter for at høre om hun tror han kunne være ren indekat - og selvfølgelig om hvornår vi kan se ham :wink: så nu venter jeg på svar :smiley:

Nå, han skal desværre ud til et hjem med løbegård/indhegnet have :frowning:

En skam… I øvrigt… I stedet for et sted som dba osv, så vil jeg foreslå dig at kigge på www.killingelisten.dk eller evt. på klubberns opdræts sider. Klubberne er www.darak.dk www.racekatten.dk www.katteklubben.com og www.jyrak.dk - de to første er fortrinsvis sjællændere og de sidste jyder. Selvfølgelig med undtagelser :slight_smile:

DBA har jeg kun brugt til at kigge på huskatte :slight_smile: ellers har jeg brugt de forskellige raceklubber og killingelisten :slight_smile:

Ah super… :slight_smile: