Killinger og ud og rejse

Sagen er den at i uge 26 fylder min mor 60 år - i den forbindelse har hun inviteret den nærmeste familie med på rejse, så vi skal alle sammen på ferie til Kreta hvilket nok skal blive hyggeligt. Min mand og jeg rejser selv 2-3 gange årligt især til Grækenland så dette bliver vores 3 gang til Kreta.

Som nogle husker fik vi 2 søde killinger for en måned siden og de er snart 16 uger gamle til den tid er de 10 måneder. Vi har altid haft min mor og hendes kæreste til og komme og kigge til kattene dagligt, men eftersom de også skal med skal vi have fundet en anden løsning.

Vi er pt der at vi overvejer at få killingerne passet på et dyreinternat/pension og så har vi snakket om vi vil spørger en ung pige/dreng som bor på vores lille vej om de evt vil tjene lidt lommepenge og komme og kigge til Gaia (hunkat, 13 år) dagligt og selvfølgelig tømme kattebakke, give mad og snakke lidt med hende.

Eller hvad tænker i?

3 Synes om

Hvor gammel er pigen og er hun ung, så få forældrene ind over. Men er hun ellers en ansvarlig pige der kan selv, så ville jeg ikke sætte de andre to i pension, men lade hende passe alle tre. Jeg ville ikke skille dem af. Du kan risikere de skal sammenføres på ny :woozy_face:

8 Synes om

Jeg ville selv foretrække, at alle tre katte blev passet i deres eget hjem, og det tror jeg også, at kattene vil foretrække.
Ingen tvivl om, at de bliver passet korrekt på en kattepension, men katte er territoriedyr, som bliver forvirrede af at blive flyttet rundt.
Det lyder som om, I har mulighed for at alliere jer med et ungt menneske i nærheden.
Jeg har et par uger i december passet mine naboers to katte. I starten var de sky og mistænksomme, men efter et par dage kom de “madmanden” i møde.

4 Synes om

Jeg plejer at spørge naboer, familie eller venner om de vil passe mine katte.

Så kan de blive i eget hjem…

Jo jo Simba ville elske en ferie på et internat, men Aslan ville hade det :slight_smile:

Jeg giver ikke noget for det, men passer gerne deres katte gratis :slight_smile:

2 Synes om

Vi har ikke fået en bestemt aftale med en ung pige/dreng endnu - vi har en facebook gruppe for alle på vejen for vi tænker vi slår et opslag op. Men tænker helt sikker vi skal have evt forældre inde over. :slight_smile:

5 Synes om

Vi ville også foretrække pasning hjemme, men gaia hunkatten på 13 år er endnu ikke helt okay med killingerne er der og vi frygter at hun aldrig helt bliver ok med dem. Altså hun er bestemt ikke agressiv eller noget men hvæser og brummer hvis hun synes de er trælse/kommer for tæt på. Dog indfinder hun sig med dem.

3 Synes om

Uanset om hun er det eller ej, så tænker jeg at det bedste for både kattene og deres indbyrdes forhold er at blive passet hjemme.
Jeg har selv været den der som stor teenager fik lov at rykke ind i diverse hjem og passe folks katte - det var win-win for mig og dem. Jeg slap for mine forældre, og de fik passet deres katte :hoho:

5 Synes om

Jeg ville også få dem passet sammen i hjemmet hvis muligt. Min store datters første job var som kattesitter. Hun har altid været ansvarlig og brugt mange timer sammen med de katte hun passede. Nogle gange overnattede hun ved dem. Hun fik 100 kr pr døgn (men som sagt var hun også MANGE timer hos kattene og ikke bare tømme bakke/give mad)

3 Synes om