Killinger på ca 5 uger

Min nevø fandt i forgårs to små killinger. Hans far har givet ham lov til at beholde den ene, men da de er meget små kan de ikke skilles ad endnu. Derfor er de i pleje ved mig (vi beholder den anden, hvis der ikke findes en anden løsning).

De er omkring 5 uger og de er først set søndag, så de har siddet ude alene i temmelig nogle dage.

De har lopper, orm, lidt luftvejsinfektion og den ene har blære betændelse.

Mit spørgsmål er, lærer de selv at bruge kattebakke? Lige nu laver de mere på gulvet end i bakken - lidt ender dog i bakken. Hvis de ikke gør, hvordan træner jeg dem så i det?

De er tjekket af dyrlæge og jeg har haft katte hele mit liv, så jeg er ikke ny i det, men har aldrig passet nogle som er SÅ små før.

5 Synes om

Nej at lære at gå på bakke på skal de havde hjælp til…

Lav en lille indhegning/ brug et lille rum og sæt mange lave bakker med havregryn i rundt omkring, så der ikke er langt imellem bakkerne.

Det plejer at hjælpe

Jeg er nød til at spørge dig om du har en voksen kat til at opdrage på dem? En voksen kat lærer dem jo noget andet end os mennesker

8 Synes om

Vi har to hankatte på 11 år. Den ene er lidt tilbageholdende men den anden vil gerne være inde ved dem. Det virker dog ikke helt som om han ved hvad, hvad han skal gøre - han er der bare.

Hvorfor havregryn? De er i et lille værelse nu og har en kattebakke med kattegrus i.

De bruger den af og til men ikke hver gang.

Killingerne flyttede ind ved os i går, så de er stadig meget forsigtige og også afkræftede, så vi giver dem lige lidt ro, så de kan komme sig. Jeg tænker de er mere kontaktsøgende om et par dage.

5 Synes om

Fordi det ikke gør noget at de spiser havregryn, men at spise grus kan blive er ret stort problem.
Havregryn klumper også og gør det nemt at tømme de bakker…

Men det vigtigste er lille plads med mange bakker, dine drenge får travlt med at opdrage og de bliver så vigtige

9 Synes om