Killinger på tanken

Var nede forbi vores lokale tankstation i går, og der bor en flok katte ved den lokale bistro - jeg har før spurgt til dem, men ejerne viser ingen interesse - de fodre men er ellers ligeglade.

I går var der killinger - tre styk - fine ser de ud - men deres stakkels mor, som er max et år, er højgravid igen.

Jeg føler en stor magtesløshed… Skal jeg gå ind og sige noget? Hvis så hvad? Og hvad nytter det?

Hvis nogle vil have en killing, så sig til, så hugger jeg dem til jer… helt ærlig - de vil ikke opdage, at de er væk…

Jeg modtager forslag med kyshånd, da jeg blev meget ked af at se alle de små nye katte og endnu flere på vej…

MVH

Kan man ikke ringe efter et internat i de tilfælde, og få dem til at komme og fange mor og killinger?

Tror bestemt ikke disse ejere vil give en øre til dem…

Jeg syntes godt at du kan tillade dig at sige noget.
Man har som katteejer et ansvar overfor sine katte - hvis man ikke ønsker killinger, så giver man katten P-piller, får den kasteret eller sterilliseret, man er ikke bare ligeglad.
Det er ejeren ansvar - katten følger bare sin natur.

Hvor er det trist læsning. :frowning:

Kan du ikke tage moderen til dyrlæge og få hende neutraliseret.

Hvis det er vildkatte, betaler de fleste kommuner dyrlægeregningen.

spørgsmålet er vel egentlig om det bare er vildkatte der har slået sig ned på tanken eller om det vitterlig er tankens ejere der har disse katte.
men uanset hvad så er det synd for de stakkels missere især nu hvor vi går en kold tid imøde

Det er tankens ejer, der ejer dem - de er ikke vilde. Det er der problemet er for mig… Jeg havde sådan lyst til at åbne min bildør i går, vente lidt også køre… De små var enorm nysgerrige og de var 100 % hoppet ind… Men som Elin sagde “Hvad gør du så bagefter ?”

Og det har hun ret i…

Jeg har prøvet at snakke lidt med tankejerne, men de har ikke tid til at snakke katte…

Pokkers… jeg ved virkelig ikke… kan jeg slet intet gøre så? Det kan næsten ikke passe… Især mormis er det synd for… hun er tynd og HØJGRAVID. Hun ligner en basketbold…

[quote=lenschow;259099]Det er tankens ejer, der ejer dem - de er ikke vilde. Det er der problemet er for mig… Jeg havde sådan lyst til at åbne min bildør i går, vente lidt også køre… De små var enorm nysgerrige og de var 100 % hoppet ind… Men som Elin sagde “Hvad gør du så bagefter ?”

Og det har hun ret i…

Jeg har prøvet at snakke lidt med tankejerne, men de har ikke tid til at snakke katte…

Pokkers… jeg ved virkelig ikke… kan jeg slet intet gøre så? Det kan næsten ikke passe… Især mormis er det synd for… hun er tynd og HØJGRAVID. Hun ligner en basketbold…[/quote]

ja, så ka jeg godt se problemet og så syntes jeg det er noget svineri.
ku du måske en dag tale med dem på tanken om at tage dig af misserne og så få dem delt ud til dejlige nye hjem

Det er jeg enig i Johnny… De er meget svære at nå… Jeg kan godt prøve at foreslå at jeg forsøger at finde hjem, men det kræver at de neutraliseres først - jeg vil ikke sende dem ud til nye steder og få flere katte… Jeg går i tænkeboks.

Tak for jeres gode forslag. Det er en svær en den her…

MVH

Man kan altid prøve at snakke med DB`s kredsformand, men de er nok ligeglade, når kattene ikke ligefrem sulter…

[quote=lenschow;258736]Var nede forbi vores lokale tankstation i går, og der bor en flok katte ved den lokale bistro - jeg har før spurgt til dem, men ejerne viser ingen interesse - de fodre men er ellers ligeglade.

I går var der killinger - tre styk - fine ser de ud - men deres stakkels mor, som er max et år, er højgravid igen.

Jeg føler en stor magtesløshed… Skal jeg gå ind og sige noget? Hvis så hvad? Og hvad nytter det?

Hvis nogle vil have en killing, så sig til, så hugger jeg dem til jer… helt ærlig - de vil ikke opdage, at de er væk…

Jeg modtager forslag med kyshånd, da jeg blev meget ked af at se alle de små nye katte og endnu flere på vej…

MVH[/quote]

Helt ærlig, håber det er en and. For jeg billiger godt nok ikke, at folk ikke tager sig ordenlig af deres katte, men jeg billiger endnu mindre at man begår ulovligheder. Også selvom det er i en god sags tjeneste.

Prøv at snakke med Brita kamikaze kan være hun kender nogen der vil træde til.På enkelte internater kan man aflevere mor og killinger for 1000 kr men der er SÅ mange katte på internaterne lige nu.Kunne jo være ejeren ville betale for at komme af med dem ,man kunne da spørge :)Hilsen Ninna

Tvivler desværre på, at den slags ejere vil ofre så meget som en krone på deres katte- har i hvert fald stadig til gode, at opleve det.

Men kan man ikke sige den sulter når den er underernæret?

Jeg opfatter “meget tynd” som underernæret:S

[quote=Zenriette;259323]Men kan man ikke sige den sulter når den er underernæret?

Jeg opfatter “meget tynd” som underernæret:S[/quote]

Jo, det kan man jo, men det skyldes jo så også, at missen er gravid hele tiden og medmindre der er døde dyr i farvandet er det min erfaring, at DB ikke gider og foretage sig noget, men man kan jo forsøge- det er jo forskellige folk, de forskellig steder i landet.

Jeg kan prøve DB…

KKH- det var ment som en joke. Jeg stjæler ikke dyr.

MVH