Killinger smidt ud

ak, ja min mor stod i morges op til noget af en overraskelse. Da hun skulle ud med hundene, stod der midt i gårdspldsen en lille papkasse midt, den hørte jo ikke til der, så min mor undrede si og ville fjerne den, men da hun tager den op giver den lyd fra sig. Min mor åbner den og indholdet er 3 små killinger, de har øjne og er friske, vil skyde dem til og være ca. 2½-3 uger gammel.

Heldigvis har jeg KMR til og stå, dette er nu leveret og de små er nusset, har hjulpet min mor med udstyr og nu er hun så plejemor for 3 små killinger. Heldigvis har hendes kastrat taget godt i mod dem og de ser sunde og fine ud. Der er en helt sort dreng, en sort makreltabby/hvid dreng og en sort/hvid pige.

Men kan ikke lade være med at undre mig voer folk kan få sig til gøre sådan, det skal sige min mor var ude for noget ligende for 2½ år siden. Hun bor altså øde og man skal ind af grusvej på næsten et par km. Men hovedsagen er de små har det godt og jeg ved de bliver passet til UG nu.

MVH
Gitte

hvor er det godt at der også kan være lykkelige slutninger på uvirkeligt ulykkelige historier…

-gruppekram til din mor og dig for jeres indsats

Ja det er da utroligt hvad folk kan finde på¨ -blåblå -blåblå , heldigvis kom de til din mor, som så tager sig rigtig godt af dem -thumbs
Du må endelig holde os opdateret med hvordan det går, og måske også billeder??

Vh Sine gry -engel

Nogle folk er altså bare syge i bærret,og fuldstændig hjerteløse

-kram til din mor og dig

Åhh nej, at folk kan være så kolde og kyniske overrasker mig gang på gang. -what
Men godt at de da endte et sted hvor man tager sig af dem. [bigloony]

Hvor er det godt din mor tager sig af dem…Nogle folk er simpelthen gak i låget… motocanaglia_nonegiusto

Godt din mor kunne tage sig af dem…

jeg blir så arrig når jeg hører om sådan noget, det er svineri af værste slags, dejlig at din mor tager sig af dem
jeg stopper altid og kigger hvis jeg ser en sæk el en ks stå ved vejkanten osv.

for en del år siden så vi på en tysk rasteplads 3-4 killinger der gik rundt og slikkede madrester op fra asfalten, vi fulgte så lidt efter dem og inde i et krat stod der en papkasse som de åbentbart boede i, men der var tydelige bide og kradsemærker i et hjørne af kassen, så ingen tvivl om at de har været lukket ind ei kassen og er sluppet ud den vej, forsøgte så at komme til killingerne der vel har været en 14-16 uger, men de var så menneskesky at de stak af , så vi opgav det igen, dog henvendte vi os i butikken der var der og fortalte det, det var umiddelbart det eneste vi lige kunne gøre. men den dag i dag tænker jeg på den skæbne de katte har fået

Der findes desværre alt for mange af den slags hjernedøde mennesker.

Vi her gennem årene har mange tilflytter katte, da folk bare at sætte dem af ved en landejndom, fordi de fejlagtigt tror at der er der altid mad at finde.

Hejsa

De tre små har det godt og min mor er forelsket, så de to drenge bliver nok ved hende som kastrater og pigen flytter når hun er gammel nok ud til en gammel kolega min mor har og skal leve livet der som kastrat.

Men suk hvorfor får folk dog ikke neutraliseret sine dyr når de ikke vil tage konsekvensen af ikke og gøre det ;-(

MVH
Gitte

Jeg tror du har hørt sætning ‘det er bare en kat’ før og det er ikke noget man ofre penge på -ked

Der skal en massiv holdnings ændring til i DK før det bliver bare lidt bedre…man skal have fat i folk ude i de små huse rundt omkring i det ganske land og ikke kun herinde på de forskellige internet sider…herinde er vi jo alle mere eller mindre enige i, hvordan man holder dyr…
En landsdækkende kampagne ville være guld men hvordan man får sådan en’ op og stå har jeg ikke forstand på -sorry men jeg støtter gerne både med tid og økomomi, hvis der er nogen der kan.

Den sidste beretning om grusomhed mod en kat jeg fik ‘serveret’ var en veninde, der skrevet til mig en nat på messenger. Hun spurgte om, jeg ville bringe min kat til dyrlæge, hvis den ikke kunne føde selv. Self. sagde jeg ellers ville både mormis og killinger dø. Så fortalte hun, at hendes veninde havde en kat som natten før ikke havde kunne føde sine killinger og veninden havde bare ladet den ligge ovenpå alene uden at forsøge på, at hjælpe den og hun ville ikke køre den til dyrlæge for det var jo dyrt… -ked

anne p Den der stupide holdning støder jeg jævnligt på,det var derfor jeg tog Musse til mig,og det gyser stadig i mig hvis hun havde været alene ved fødslen.Nu fik hun gudskelov 5 dejlige levedygtige killinger,og jeg ærger mig gul og grøn over jeg ikke kan få lov til at få hendes eneste overlevende datter fra forrige kuld.

Men desværre er der ikke mere ang. hvordan folk behandler deres dyr hunde som katte der kan ryste mig,men det forhindrer mig sandelig ikke i at blive splintrende arrig over det.

Godt din mor kan tage sig af dem og fandt dem -thumbs
Næh der er efterhånden heller ikke noget, der overrasker mig ved menneskers mærkelige behandling af dyr, desværre -blåblå

Altså, helt ærligt… Jeg bliver stadig overrasket over hvad folk kan finde på at gøre ved andre levende væsener… Hvis man ikke vil have killingerne og man ikke kan finde nogen der vil overtage dem, er det mindste man kan gøre at få dem aflivet hos dyrlægen. Tænk nu hvis de ikke var blevet fundet, og at de var sultet ihjel? Sidder jo på vagtcentralen i Falck og en dag fandt en redder en transport kasse med 7 små døde killinger. De var døde af kulde… altså HELT ærligt! hvor er det ansvarsløst og ondt…

Ja, kan fortælle den lille familie nu består af 4 killinger. Min mor fandt endnu en lille killing magen til den makreltabby som var i kassen, liggende ovre bag ved hendes staldbygning . Den var lidt forkommen - men har nu fået væske og mor havde kogt kylling og blændet som er serveret rørt med lidt KMR og da de først fandt fidussen smagte alle på det. Jeg vil tro de trods vægten er ca. 4 uger.

Vedhæfter billede af den ene dreng Mismads som er min farvorit og en rigtig hjerteknuser -forelsket

MVH
Gitte

Dejligt de kom til din mor og at de blev fundet, det er så frygtligt når folk finder på sådan noget -bleg