Killinger som ikke kan enes

Hej. Jeg skriver herinde da mig og min kæreste er i tvivl om hvad man gør i sådan en situation. Vi købte for 2 uger en lille killing ved navn Felix. Og i fredags valgte vi så at få en lege kammerat til ham. De er begge 14 uger ca. Men Felix vil rigtig gerne lege med den nye killing, men han væser bare og piver. De slås nogengange og vi ved ikke om det er leg altid. De kan sagtens spise sammen og være i nærheden af hinanden lidt af gangen. Men den nye er mere forsigtig men viser tegn til han gerne vil lege med Felix. Men de ender tit med at slås. Den nye killing vil gerne putte og nusse med os uden at pive eller væse. Planen er at de begge skal kastereres. Men hvor længe ville i give dem? Kan de mon sammen på længere sigt eller skal vi gå af med den lille nye killing? Vi håber self de kan sammen og kan få glæde af hinanden…
Efter vi har fået dem har vi læst at vi nok har introduceret dem for tidligt for hinanden. Er det mon noget der kan fikses eller vil de ikke kunne sammen på længere sigt? Nogen gode råd til en forvirret kattejer :pleading_face:

2 Synes om

Giv dem tid, de skal nok finde melodien samme.
Felix har jo haft 14 dage til at falde til, men den nye jo næste lige er flyttet ind, giv den nye tid til at finde trygheden, leg med Felix, så han ikke kun bruges på den nye.
Når I hygger så hav dem samme giv dem godbidder og med småleg, så de finder hinanden der

2 Synes om

Ja, det bare hårdt at gå i fordi det lyder som om det gør ondt når de slås. Den lille killing piver og knurrer. Men den ligger selv op til leg og løber efter Felix nogengange. De leger også med en legepind med fjer og en laser sammen. De har 2 gange lagt i sengen sammen nogen minutter. Men det er ret ofte de slåser. Men den første dag var den nye kat helt sky og ville slet ikke snakke. Nu vil den putte og spinder hele tiden når den bliver nusset. Men sådan var Felix også de første 7 dage. Så blev han mere livlig og mega legesyg. Vi har købt os et kradsetræ, eb tunnel og en masse larmende legetøj som de kan bruge krudt på, så de ikke kun angriber hinanden. Vi giver dem mad sammen og det går også fint nu. Når vi er i skole og på arbejde, så er de i hver deres rum med mad, kattebakke osv. Der er en glas dør mellem så de kan se hinanden. Vi bytter så rundt på dem fra dag til dag, så de går i hinandens dufte osv. Så skal vi fortsætte sådan og håbe på de bliver gode venner? Jeg frygter bare for at det er stresset for dem begge og være i, og de bare bliver utrygge en dag.

1 Synes om

Det lyder som helt normale killinger og sammenføring :slight_smile:

2 Synes om

I har gjort en god gerning for jeres første killing at give ham en legekammerat :slight_smile:

Og killinger slås - hele tiden og fra de er helt bitte små. Det er sådan, de udvikler deres jagtinstinkter og forsvarsinstinkter, og hvad de ellers har af instinkter. Det skal selvfølgelig ikke være sådan, at nogen af dem kommer til skade, når de slås. Men det undgår de sikkert ved, at de - eller den ene - piver, når den anden går lidt for vidt.

Jeg tror ikke, I skal være så bekymrede, og I behøver nok heller ikke blive ved med at holde dem adskilt.

Så kan I desuden forvente, at der er fuldt knald på killinger på den alder. Enten går de omkuld af træthed, eller også slås de og hænger i gardinerne, og hvad de nu ellers kan finde på :wink: Det er ikke sikkert, de har en masse tid til at nusse og ligge på skødet, når først de begge er faldet helt til. Men det vil i givet fald være helt normalt. De har alt for meget krudt bagi til den slags :slight_smile:

Godt, at I tænker at få dem kastreret. Det kan jo sagtens gøres allerede, og det er et meget lille indgreb på sådan et par små hankatte. Det kommer de sig hurtigt over.

P.S. Jeg har slettet dit identiske opslag i en anden kategori, så du får alle svar i denne tråd.

4 Synes om

Jeg er enig med de andre - de lyder meget normale.

Klip evt klør på dem, så kan de ikke så nemt få lige så hårdt fat på hinanden :slight_smile:

Og som Galath siger, så kan I sagtens få dem kastreret nu. Det er faktisk en god idé at få det overstået, da de tit kommer sig hurtigere i den her alder, og de når slet ikke at få kønshormoner så.

7 Synes om

Åh ja, som de andre skriver, lad dem endelig blive kastreret allerede nu, som små er de langt hurtigere over det end de, når de er voksne. vores killinger bliver ofte kastreret 10-11 stykker om formiddagen, allerede ved aftenstid fare de rundt som om intet var hændt. og sårene er helet op efter 6-8 dage. Mens de voksne ofte skal bruge flere dage på at komme ovenpå igen og der går ofte over 14 dage før de er helet op.

4 Synes om