Killinger ventes

Som nogle af jer har set i månedens billedtråd, har vi en drægtig hunkat, som har været på ppiller under det meste af drægtigheden:uha:

Nu er scanningen overstået Iskra (og Billy) har snydt os, så det basker! Ppiller kan IKKE forhindre parringer eller drægtighed. Dyrlægen mener, fostrene er har så forkalkede knogler (det var tydeligt at se, hjerterne slog bagved ribbenene), at hun vil anslå, der er 7-10dage til fødsel. Vi har set to med meget flotte pulse, så min ikke der er mindst 4stk…
Vi har fået travlt med at give hende en fødekasse. Billy får suprelorin i morgen - nu har han bevist, han er fertil.
Fanni kan snart kalde sig oldemor. Oddy kan snart kalde sig farfar. May kan snart kalde sig farmor.

Heldigvis er det vores egen dyrlæge, der har vagten i denne weekend. Sandsynligvis forløber alt uden problemer, men Iskra har altså fået ppiller under det meste af drægtigheden, da vi ikke vidste, hun var blevet parret. Det har jeg oplevet før, for mange år siden, da en 4,5md hankat snød mig - der kom to enorme og meget sunde hankillinger ud af den parring. Vi håber det bedste:kryds: Parringen skulle ske (ideelt set først om nogle måneder) - men timingen er på alle måder uhensigtsmæssig:surrender1:

[QUOTE=dkkorat;1286056]Som nogle af jer har set i månedens billedtråd, har vi en drægtig hunkat, som har været på ppiller under det meste af drægtigheden:uha:

Nu er scanningen overstået Iskra (og Billy) har snydt os, så det basker! Ppiller kan IKKE forhindre parringer eller drægtighed. Dyrlægen mener, fostrene er har så forkalkede knogler (det var tydeligt at se, hjerterne slog bagved ribbenene), at hun vil anslå, der er 7-10dage til fødsel. Vi har set to med meget flotte pulse, så min ikke der er mindst 4stk…
Vi har fået travlt med at give hende en fødekasse. Billy får suprelorin i morgen - nu har han bevist, han er fertil.
Fanni kan snart kalde sig oldemor. Oddy kan snart kalde sig farfar. May kan snart kalde sig farmor.

Heldigvis er det vores egen dyrlæge, der har vagten i denne weekend. Sandsynligvis forløber alt uden problemer, men Iskra har altså fået ppiller under det meste af drægtigheden, da vi ikke vidste, hun var blevet parret. Det har jeg oplevet før, for mange år siden, da en 4,5md hankat snød mig - der kom to enorme og meget sunde hankillinger ud af den parring. Vi håber det bedste:kryds: Parringen skulle ske (ideelt set først om nogle måneder) - men timingen er på alle måder uhensigtsmæssig:surrender1:[/QUOTE]

:lol: :lol: :lol:

Nå men ja, tillykke. :klapper:

Jeg tør ikke sige det ord til Fanni. :uha:

BåtBåtBessefar er flintrende ligeglad… vi går bare og griner lidt af det hele…

Godt jeg ikke er opdrætter!!! :lol:

BåtBåtBessefar er flintrende ligeglad… vi går bare og griner lidt af det hele…

Godt jeg ikke er opdrætter!!! :lol:

[QUOTE=dkkorat;1286056]Som nogle af jer har set i månedens billedtråd, har vi en drægtig hunkat, som har været på ppiller under det meste af drægtigheden:uha:

Nu er scanningen overstået Iskra (og Billy) har snydt os, så det basker! Ppiller kan IKKE forhindre parringer eller drægtighed. Dyrlægen mener, fostrene er har så forkalkede knogler (det var tydeligt at se, hjerterne slog bagved ribbenene), at hun vil anslå, der er 7-10dage til fødsel. Vi har set to med meget flotte pulse, så min ikke der er mindst 4stk…
Vi har fået travlt med at give hende en fødekasse. Billy får suprelorin i morgen - nu har han bevist, han er fertil.
Fanni kan snart kalde sig oldemor. Oddy kan snart kalde sig farfar. May kan snart kalde sig farmor.

Heldigvis er det vores egen dyrlæge, der har vagten i denne weekend. Sandsynligvis forløber alt uden problemer, men Iskra har altså fået ppiller under det meste af drægtigheden, da vi ikke vidste, hun var blevet parret. Det har jeg oplevet før, for mange år siden, da en 4,5md hankat snød mig - der kom to enorme og meget sunde hankillinger ud af den parring. Vi håber det bedste:kryds: Parringen skulle ske (ideelt set først om nogle måneder) - men timingen er på alle måder uhensigtsmæssig:surrender1:[/QUOTE]

Indrømmer jeg ved ikke hvad konsekvenserne kan være af p-piller under drægtighed. Da vi aldrig bruger p-piller, men håber det bedste og glæder mig til at se billeder af upserne :slight_smile:

De skal vist hedde ups, smut og hovsa. :lol:

Jeg er i Horsens på Østjyske Dyrskue, så NP er hjemme. Iskra tog fusen på os i nat - 5 smukke killinger blev det til:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Den mindste har dog et sår på halen… Dyrlægen vil ikke stresse mor og kuld i dag, så vi har en tid til inspektion af dem alle på mandag. Vi renser såret med klorhexidin weekenden over. Vi har besluttet ikke at kæmpe for denne killing, hvis der kommer komplikationer :frowning:

Jeg er i Horsens på Østjyske Dyrskue, så NP er hjemme. Iskra tog fusen på os i nat - 5 smukke killinger blev det til:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Den mindste har dog et sår på halen… Dyrlægen vil ikke stresse mor og kuld i dag, så vi har en tid til inspektion af dem alle på mandag. Vi renser såret med klorhexidin weekenden over. Vi har besluttet ikke at kæmpe for denne killing, hvis der kommer komplikationer :frowning:

Tillykke glæder mig til at følge dem:thumbup:

Den lille med halen har taget 4g på:thumbup:

Hjertelig tillykke med det fine upskuld. Og så dejligt st læse at den lille hale-mis er en fighter. :slight_smile:

Den lille med halen tabte 10g i nat, så den kom til dyrlæge i morges. Den kom ikke med hjem :frowning: Dyrlægens umiddelbare bud var spina bifida - obduktionen vil formentlig bekræfte den teori.

Er der nogen af jer, der har erfaring med spina bifida:? eller links til god information om spina bifida hos kat:? Det er tydeligvis en medfødt “midline” defekt, hvor rygradden ikke er lukket ordentligt. Min bekymring går på, om det er arveligt:? eller om det er en freak forekomst (muligvis forårsaget af ppillerne (som dyrlægen er inde på)):?

Den lille med halen tabte 10g i nat, så den kom til dyrlæge i morges. Den kom ikke med hjem :frowning: Dyrlægens umiddelbare bud var spina bifida - obduktionen vil formentlig bekræfte den teori.

Er der nogen af jer, der har erfaring med spina bifida:? eller links til god information om spina bifida hos kat:? Det er tydeligvis en medfødt “midline” defekt, hvor rygradden ikke er lukket ordentligt. Min bekymring går på, om det er arveligt:? eller om det er en freak forekomst (muligvis forårsaget af ppillerne (som dyrlægen er inde på)):?

Vi glæder os over 4 dejlige killinger og en meget dygtig førstegangsmor :hjerte: Alle killingerne ser ud til at være piger :slight_smile:

Det er da en trøst, at der er 4 sunde killinger - men meget trist med den lille, der ikke klarede sig. :ked:

Tillykke med dem :stork::stork::stork::stork:

Det er da en trøst, at der er 4 sunde killinger - men meget trist med den lille, der ikke klarede sig. :ked:

Tillykke med dem :stork::stork::stork::stork:

Jeg har ikke erfaring med den nævnte misdannelse, men har kendskab til tilfælde af misdannede killinger, hvor årsagen antages at være at katten har fået p-piller i eller op til drægtigeden…
I et tilfælde resulterede det i et kuld på 3, hvor en gik til i fødslen - den var abnormt stor, måtte mere eller mindre trækkes ud, og var død da det lykkedes.
Den anden havde noget der lignede dværgvækst, mens den 3. var normal - hende havde jeg i øvrigt fornøjelsen af at dele hjem med i 15 år… :hjerte::pote:

Min søsters NFO røg ind i noget tilsvarende; fødslen af første killling trak ud så længe, at hun endte i kejsersnit - resultatet var en meget stor, død killing og en normal.
Ifølge de dyrlæger der var inde over, er det et relativt ofte set scenarie, når katten har fået p-piller…?

Dyrlægen har ringet. Hun kunne ikke komme det nærmere end spina bifida, som vist er en overordnet betegnelse for en del misdannelser. Alle organer var fine - der var det åbne haleled og en misdannelse af den hårde gane - og så var killingen meget dehydreret. Det var godt den fik fred, da den gjorde.

Iskra nyder sine 4 sunde og trivelige killinger (den ene er lidt mindre end de andre, men den trives:ok:) :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Der er helt sikkert 3 piger - den sidste er der lidt tvivl om :stuck_out_tongue:

Dyrlægen har ringet. Hun kunne ikke komme det nærmere end spina bifida, som vist er en overordnet betegnelse for en del misdannelser. Alle organer var fine - der var det åbne haleled og en misdannelse af den hårde gane - og så var killingen meget dehydreret. Det var godt den fik fred, da den gjorde.

Iskra nyder sine 4 sunde og trivelige killinger (den ene er lidt mindre end de andre, men den trives:ok:) :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Der er helt sikkert 3 piger - den sidste er der lidt tvivl om :stuck_out_tongue:

Min første tanke var…hmmm halen er en forlængelse af ryggraden og så kunne det være rygmarvsbrok. I menneskeverdenen kan det skyldes folynsyre-mangel og i dette tilfælde kunne man så tænke…hmmm p-piller…hormoner, der måske laver ravage i diverse ellers fungerende termer så der sker forskydninger OG hvis det så ender i folinsyremangel, ja så er forklaringen der.