Kilometereftersyn * 2 overstået

Så har jeg prøvet at være afsted med to katte. Jeg har besluttet at de skal gå på Østergårds - og vi kom ind til Kari-Anne.
En overbo var så sød at køre os, så jeg slap for to busser hver vej med to katte.

Da vi kom ind til dyrlægen åbnede jeg bare for begge transportkasser - Mister var ude med det samme, Stine lå pænt under tæppet i sin kasse og overvejede grundigt om det nu var værd at komme ud.

Mister var først igennem Kari-Annes hænder, og fik lutter ros. Hans kampvægt er 6.450 kg, lidt mindre end jeg havde troet, og på ingen måde overvægtig. Alt andet var også fint, dog har han en anelse skæl, formentlig pga fæld. Selv vaccinen tog han i stiv pote.

Derefter måtte vi skille Stines kasse ad og få hende ud, så hun også kunne blive tjekket. Hendes kampvægt er 4.440 kg, og blev ikke betegnet som overvægtig.
Også hun er i fin form, dog ikke så imponeret over stedet som Mister var.
Vi talte om hendes øje, og at det efter omstændighederne ser pænt ud, at der ikke er indadvendte øjenvipper på det dårlige øje, og ingen tegn på infektion.
Vi aftalte dog at jeg fik en Kloramfenikol med hjem på lager, så jeg har hvis jeg synes at der kunne være noget infektion.

Alt i alt en god dag, kattene opførte sig pænt, og fik pæne ord med på vejen. Mister fik undersøgt hele rummet, både højt og lavt, Stine derimod gik på lidt lave ben…

Nu kan vi vente et års tid igen før vi skal afsted, og vacciner bliver ikke før om 2-3 år, men mindre de skal i pension.

14 Synes om

Jeg har aldrig haft andet end gode dyrlægebesøg hos Kari-Anne uanset om det var med rotter eller kattene. Hun er simpelthen bare så god til at håndtere både dyrene og deres ejer.
Dejligt at dine to var i topform!
Jeg ved af erfaring at hun ikke er bange for at kommentere på overvægt hos kattene :roll_eyes:

2 Synes om

Jeg ved nemlig også at mange er glade for Kari-Anne - og kender hende også af omtale fra internatet, hvor jeg er frivillig.

Jeg er også positiv over Kari-Anne, og hun må gerne tilse mine katte igen :wink:

Kari-Anne er bare den bedste, ingen tvivl om det. Har brugt Østergaards i mere end 10 år nu, og hun er klart favorit (sammen med Ulrik, som jo desværre har taget imod andet jobtilbud) :slight_smile: Dejligt at høre at alt gik godt med dem til “syn” :slight_smile:

1 Synes om