Kingsmore tørkost?

Kender I til Kingsmore tørkost til katte?

Mine katte har lige glubende fortæret en prøvepakke, og da jeg ikke kender foderet i forvejen, vil jeg da lige høre om I kender noget til det? Og til kvaliteten? :slight_smile:

Her er er et link: http://www.kingsmoor.dk/kattemad/pure-kylling-til-neutraliseret-kat/
Kan I hjælpe mig med at fortolke indholdet? For mig er det volapyk.

12 % fedt er alt for lidt, deres pels kan blive tør og kedeligt glansløs, hvis de kun får den mængde fedt. Neutraliserede katte bliver ikke fede af fedt, men af for mange kulhydrater.

Tak. Mine kattes primære tørkost (jeg blander flere varianter) i øjeblikket Young male neut. fra RC.
Er der så også for lidt fedt i det?
… Uh, det er så svært når der samtidig skal tages højde for sarte maver.

Der skal helst være omkring 20 % fedt gerne mere i tørkosten. Og så skal de helst have noget vådkost også, vådmad mætter bedre og hurtigere, så når de ikke at spise for meget før de er mætte.

Vådkost får de også tilbudt dagligt. Dog foretrækker mine ‘gamle’ katte klart deres tørkost (og sovsen i vådkosten :wink: ).
Af den grund er jeg naturligvis interesseret i at finde en god tørkost som jeg kan supplere med. :slight_smile:

Ja, porta 21 grain free er nok ikke sagen hvis du har sarte maver. Måske applaws kan være noget dog? Se generelt efter foder med 20% fedt, og over 35% og helst også 40% protein :slight_smile: og så selvfølgelig kød på førstepladsen i indholdsfortegnelsen (specific f.eks. har utroligt lidt kød i deres produkter)

Jeg har også problemet med en sart kattemave, hun har i en længere periode fået Hills i/d tørkost, og jeg er nu forsøgsvis gået over på RC sensible 33 til hende, og indtil videre ser det ud til at det går godt med hendes mave. Der er 33% protein i, (ikke så meget som Eva anbefaler) men det er hvad hendes mave kan kapere, og 22 % råfedt.
Til de andre blander jeg med Arion, Jeg mener protein indholdet er nogenlunde det samme som RC Sensible, og knap så meget fedt.

Og jeg har en, som er alvorligt på slankekur, han får al sin tørkost i aktivitetsbrædt. og så får han al den sovs han kan spise ved siden af, (han slikker sovsen af vådmaden, men ind i mellem ryger der alligevel lidt af fyldet med indenbords også). Jeg håber det vil være nok, for han kan heller ikke tåle højprotein foder. Han vejer 8 kg og skal ned på 6 kg.

Der er generelt rigtig meget kulhydrat i Royal Canin - enten ris eller regulær korn og det er ikke noget jeg ville fodre en kat med, medmindre jeg havde en “rigtig god grund”.

Mine kattes foderskål er sammensat af Kingsmoor, Applaws Applaws Adult kylling | zooplus.dk og Taste of the Wild Taste of the Wild - Rocky Mountain | zooplus.dk

Jeg har især været glad for denne artikel om fodring, da jeg forsøgte at forstå sammenhængen imellem fodermærker, kvalitet og kattenes behov. Den forklarer godt og dækker de fleste af de gængse spørgsmål om emnet:
http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/10573/25/Katte_obligate_k_d_dere.pdf

Jeg har Lucky, der er lidt sart. Jeg har fundet ud af at alle mine trives godt på Sanabelle sensitive

For at proteinindholdet øges lidt blander jeg det med Applaws kitten.

Det virker her i huset, men det er også kun ca 25% af deres kostindtag der er tørt, resten er vådt og råt. :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1194997]Jeg har Lucky, der er lidt sart. Jeg har fundet ud af at alle mine trives godt på Sanabelle sensitive

:)[/QUOTE]

Dette kunne godt gå hen at blive næste skridt her i huset:), for ja RC er ikke det bedste.
Applaus derimod har jeg ikke gode erfaringer med. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med foderet, men mine katte tåler det desværre ikke:(.

Tusinde tak skal I have… Måske jeg skal begynde at snige lidt sanabelle ind… Sådan forsøgsvis. :slight_smile:

I forhold til råt, så er der kun to af mine katte der gider det. De har ellers været vant til at få det tilbudt løbende, men hovedparten af mine katte synes bestemt ikke at råt er noget, man kan byde dem.
De spiser i øvrigt heller ikke de dyr, de fanger i haven. De bliver fanget og aflivet, men aldrig spist.

[QUOTE=Milles mor;1195000]Dette kunne godt gå hen at blive næste skridt her i huset:), for ja RC er ikke det bedste.
Applaus derimod har jeg ikke gode erfaringer med. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med foderet, men mine katte tåler det desværre ikke:(.[/QUOTE]

Lucky kan heller ikke tåle ren Applaws, men når jeg blander det med Sanabelle, så går det helt fint. :slight_smile: Forholdet er ca. 3 sanabelle og 1 applaws :slight_smile:

Hvad med og tage det her og måske kingsmor sammen Wildcat - getreidefreies Katzenfutter

Øj, tysk OG volapyk. :høhø: Der får jeg godt nok mine analytiske evner sat på prøve. :tihi:

det er uden korn , ris , uden benmel og andet underlig noget. Lav kulhydrath foder. Den grønne har højere fedt procent.

en slags raw foder som tørkost?

det er rigtig godt foder jeg har kørt med flere slags uden korn. Men er gået tilbage til det her.

Jeg er nået til den konklution at min burmeser mørke farve har noget med deres foder og gøre og ikke mindst glans. Kan huske Leopolsmor’sOtto hvordan han så ud inden han fik foder uden korn i utrolig bleg men efter nogen uger med foder uden korn blev han meget rødere.

Man kan se det må mætte meget for de for samme mængde vådfoder som de plejer, men de spiser mindre tørfoder. Så kan man diskuter er det dyre når man ser de spiser mindre og de sviner kattegrus mindre

[QUOTE=Milles mor;1194995]Jeg har også problemet med en sart kattemave, hun har i en længere periode fået Hills i/d tørkost, og jeg er nu forsøgsvis gået over på RC sensible 33 til hende, og indtil videre ser det ud til at det går godt med hendes mave. Der er 33% protein i, (ikke så meget som Eva anbefaler) men det er hvad hendes mave kan kapere, og 22 % råfedt.
Til de andre blander jeg med Arion, Jeg mener protein indholdet er nogenlunde det samme som RC Sensible, og knap så meget fedt.

Og jeg har en, som er alvorligt på slankekur, han får al sin tørkost i aktivitetsbrædt. og så får han al den sovs han kan spise ved siden af, (han slikker sovsen af vådmaden, men ind i mellem ryger der alligevel lidt af fyldet med indenbords også). Jeg håber det vil være nok, for han kan heller ikke tåle højprotein foder. Han vejer 8 kg og skal ned på 6 kg.[/QUOTE]

Et godt råd til de misser som bare slikker sovsen af …Jeg har selv en af slagsen, og jeg gider ikke skrabe ‘fyldet’ i skraldespanden, så jeg moser deres vådmad, så de på den måde bliver tvunget til at spise fyldet :slight_smile:

Ja det fungerer fint med nogle af kattene, dvs. hvis jeg blender det meget fint, og med lidt vand i, men en af dem nægter fuldstændig at spise det, hvis sovs og kød er enten most eller blended sammen.
Jeg mener så, at det er bedre at lade katten slikke sovsen i sig, og på den måde få lidt mere væske, end at den kun får tørkost.
Også hvis hun skal have et tilskud af noget, feks AnxiCalm, så er den eneste måde at få det i hende, at blande det op med sovsen. Så må jeg bare finde mig i, at noget af kødet går til spilde.:slight_smile: