Kippers

Forleden lærte jeg jo, at rejer ikke er godt for katte. Men hvordan med kippers :?

Hampus sad og råbte på julefrokost ude i køkkenet i dag, og jeg fandt en dåse kippers, som “drengene” kastede sig frådende over :slight_smile: Det stinker hæsligt, men smager åbenbart fantastisk -høhø

kippers er jo bare røgede fisk så jeg mner som med alt andet menneskemad med måde skader det ikke ,det værste er som skrevet rejer og muslinger ,så giv du dem bare lidt julefrokost:) det tager de såmænd ingen skade af.

Kippers er vist røget sild, men er der ikke noget om, at røget mad ikke er godt for katte? :?

Mine er totalt vilde med makrel i tomat…
Så når det skal være ekstra godt, er det det de får… Okay de sviner lidt men KAN jo serveres på en avis…

Kippers, kan de osse li. Men jeg giver dem helst ikke noget, hvor fisken har ligget i olie…
Det går ikke altid helt i spænd med en fast mave…:tihi:

[quote=Copycat;86423]
Kippers, kan de osse li. Men jeg giver dem helst ikke noget, hvor fisken har ligget i olie…
Det går ikke altid helt i spænd med en fast mave…:tihi:[/quote]

Dem jeg havde lå også i vand, så det burde ikke gå ud over maven :kryds:

Tror ikke det skader at give dem kippers.
Dejligt billede ad missernes ædegilde :wehuu:

De vil nok blive mere tørstige, hvis det er røget.
Vores hunde fik røgede ben fra slagteren og de kunne dælme drikke og tisse bagefter. :tihi:

Ja og sjovt nok er det en herrefrokost - hunmisserne blev væk -høhø

betyder det så også at katte helst skal have tun i vand i stedet for i olie?? der er jo mange flere tungmetaller i tun med vand, og det er da farligt?!!

Hvorfor er der flere tungmetaller i vandet end i olien :?

Det er fordi det er nemmere for tungmetallerne at trænge ind i vandet end i olien. Hmm, jeg kan ikke give den kemiske forklasring der på! Sorry!!

Det er da i fisken (tunen) der ophober sig tungmetaller ,da ikke i væden fiskene er i.:cool:

Hæ hæ det kan jeg godt forstå de gjorde -høhø

Nej, de har bedst af olien, for vandet er der alt for meget salt i…

Tungmetallerne er der under alle omstændigheder, det er jo fisken de har ophobet sig i.

[quote=Felis;86674]Nej, de har bedst af olien, for vandet er der alt for meget salt i…

Tungmetallerne er der under alle omstændigheder, det er jo fisken de har ophobet sig i.[/quote]

Hvorfor er der så mere salt i vandet end i olien :?

[Det er ikke havvand, der er i mine dåser :eek: ]

Okay, til det med at det er fisken det er i… :slight_smile:

Der er mere slat i vand end i olie af hensyn til holdbarheden.

Okay :slight_smile:

Jeg har forsøgt at sammenligne to dåser tun i henholdsvis vand og olie. Det eneste man kan se er, at der er salt i begge - ikke hvor meget :S

Så det er nok lidt en afvejning af ulemperne. Enten olie og mindre fast kattemave eller vand og mere salt.

Umiddelbart vil jeg jo nok mene, at det er lettere at dræne vandet fra tunen end olien fra.

Under alle omstændigheder er det ikke hverdagskost herhjemme for misserne - ikke engang ugentligt - så om jeg vælger det ene eller det andet, spiller nok ikke den helt store rolle :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;86708]Okay :slight_smile:

Jeg har forsøgt at sammenligne to dåser tun i henholdsvis vand og olie. Det eneste man kan se er, at der er salt i begge - ikke hvor meget :S

Så det er nok lidt en afvejning af ulemperne. Enten olie og mindre fast kattemave eller vand og mere salt.

Umiddelbart vil jeg jo nok mene, at det er lettere at dræne vandet fra tunen end olien fra.

Under alle omstændigheder er det ikke hverdagskost herhjemme for misserne - ikke engang ugentligt - så om jeg vælger det ene eller det andet, spiller nok ikke den helt store rolle :)[/quote]nemmerlig alt med måde som jeg skriver så burde der ikke ske noget ved det,og er du i tvivl så kan du jo udvande tunen først,så forsvinder noget af saltet jo på den måde.

Jeg mener bare at have fået at vide at hvis man dræner tun i olie godt så er det faktisk kun godt for pelsen at de får en lille smule olie i ny og næ, men ved så ikke om det passer, men det har set ud til at virke med mine gamle katte…