Klager man også over julegaverne?

  • Kunne man ikke komme udenom det problem ved at lave en artikel a la “En dag som bestyrelsesmedlem” eller “En dag med Susanne” eller whatever - dvs. skrevet af en “udenforstående” (ift. bestyrelse), som et indblik fra en udenforstående i, hvordan arbejdet foregår i bestyrelsen … kunne man på den måde ikke komme udenom at det bliver forstået som en “forsvarstale” for bestyrelsen og i få det igennem som det det er, et oplysende indblik i hvad der rent faktisk sker i en hovedklub?

Interessant. Jeg har jo udstillet i FIFe i en “kattealder eller to” - og husker at f.eks. i Sverige, Norge og Tyskland var præmie “høsten” meget beskeden. Så gik jeg jo til CFA og TICA og
her er præmier jo stort set ikke eksisterende - bortset fra en kokarde eller lignende og måske en lille pose kattefoder ind imellem. Og tænk - det synes jeg er fint nok.
Det er jo ikke for PRÆMIERNE jeg udstiller. Det er fordi det er sjovt, spændende, lærerigt og hyggeligt og så fordi jeg nok har lidt af et “konkurrencegen”…

Jeg er også en af dem der bare er så taknemmelig for at andre gider tage slevet ved at sætte en udstilling op. Så der kommer ALTID et tak for en god udstilling fra mig inden jeg går ud ad døren. Det manglede da bare.

Og skulle der være kritik punkter så kan man jo komme med dem på mange pæne konstruktive måder.

Præmierne er bare kirsebæret på toppen af kagen. Får man ingen præmier har man jo stadig fået det vigtige, nemlig kagen så hvad er der lige at brokke sig over? :slight_smile:

God idé!

[QUOTE=Teresa Guldager;806853]
Og skulle der være kritik punkter så kan man jo komme med dem på mange pæne konstruktive måder.[/QUOTE]

Nemlig :slight_smile:
Og der vil vel næsten altid være et eller andet som kan gøres måske ikke bedre, men så anderledes… ’
Vi skal også huske på at der på et alm FIFeshow er omkring minimum 300 udstillere - det er bare ikke muligt at alle er 100% tilfredse.

Jeg vælger fx konsekvent at blive hjemme fra FIFeshows, hvor jeg kan se at er er inviteret en dommer jeg ikke vil have mine katte bedømt af… det lyder ganske voldsomt, men i realiteten handler det om tre dommere :wink:
Når jeg deltager i en showform, hvor der kun er en chance hos en dommer, så vil jeg dælme have en jeg har respekt for eller som jeg indtil andet har vist sig, ikke har nogen mening om :wink:
Andre melder til og håber på det bedste… og brokker sig helt vildt, hvis deres dommerønsker ikke honoreres… Jeg forstår ikke helt, hvorfor :slight_smile: man kan jo bare blive hjemme!

Noget helt andet…
Der tales så meget om “Præmier”, som man vinder på shows…
Der er et sted mellem 400 og 600 katalognumre på en udstilling - deraf er der vel max 40 katte som vinder “Præmier”…
Hvor mange vinder “Præmier” som noget helt almindeligt på shows???
Jeg udstiler gode katte, racetypiske og af en kvalitet, så de kan begå sig overfor ganske mange indenfor deres egen race og/eller i konkurrence med andre kategorier…
Men jeg har ikke vundet en “Præmie” siden Tings sidste BIS for efterhånden rigtig mange år siden!

[QUOTE=Ann K;806994]
Andre melder til og håber på det bedste… og brokker sig helt vildt, hvis deres dommerønsker ikke honoreres… Jeg forstår ikke helt, hvorfor :slight_smile: man kan jo bare blive hjemme![/QUOTE]

Altså Ann, jeg vil helst ikke dø af indeklemt brok, derfor øffer jeg en gang imellem :stuck_out_tongue:

I hvert fald flere, end der får noget med hjem fra hundeudstillingerne :slight_smile: Jeg var i sidste uge ved at ridse op for vores nye kontaktperson hos vores hovedsponsor, hvordan tingene er skruet sammen på en katteudstilling sammenholdt med en hundeudstilling. Hun var lige ved at dåne, da hun hørte hvor mange katte der går hjem med en eller anden form for BIS stempel på sit diplom :slight_smile: men hun tog det heldigvis rigtigt pænt og accepterede med det samme at katteudstillinger og hundeudstillinger ikke er helt det samme, og at reglerne ikke er fuldstændigt ens :slight_smile:
VH
Susanne

Sidste år “jagtede” jeg en bestemt dommer, fordi jeg gerne ville have hendes syn på Brian… hun er selv perseropdrætter, og jeg har haft en meget lang snak med hende om racen udviklngen etc… dvs at jeg har respekt for hendes synspunkter…
Jeg fik hende ikke som dommer på den første udstilling jeg tilmeldte, trods jeg havde ønsket hende… og det er da ærgeligt!
MEN - og det her er væsentligt… jeg brokkede mig ikke over den dommer, jeg så fik i stedet! For jeg havde tjekket og der var ingen dommere inviteret, som jeg IKKE ville have! :wink:
Naturligvis kunne jeg være rendt ind i en dommer, som ville vise sig at være et fjols - men i det mindste brokkede jeg mig da ikke på forhånd :slight_smile:
(I stedet fik jeg en dommer, som stille og roligt er ved at blive en af mine foretrukne… han må meget gerne dømme mine katte!)

[QUOTE=Susanne W;807014]I hvert fald flere, end der får noget med hjem fra hundeudstillingerne :slight_smile: Jeg var i sidste uge ved at ridse op for vores nye kontaktperson hos vores hovedsponsor, hvordan tingene er skruet sammen på en katteudstilling sammenholdt med en hundeudstilling. Hun var lige ved at dåne, da hun hørte hvor mange katte der går hjem med en eller anden form for BIS stempel på sit diplom :slight_smile: men hun tog det heldigvis rigtigt pænt og accepterede med det samme at katteudstillinger og hundeudstillinger ikke er helt det samme, og at reglerne ikke er fuldstændigt ens :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Ja, der er flere BIS på et katteshow… eller - det er der jo ikke, men det er jo kun det vi ville kalde BOBkattene og så gruppevinderne, der vinder præmier hos hundene (sådan groft sagt)…
Men stadigvæk… Ud af de der 4 - 600 katalognumre er der trods alt kun en temmelig begrænset antal katte, som kan vinde Præmie"… så når jeg hører folk brkke, sig over “Præmierrne”, så får jeg sådan en smule :argh: Kan man ikke bare vvære glad for at ens kat lie har ryddet bordet og fejet nogle måske endda rigtig smkke konkurrrenter af banen? SKAL der absolut også være en “Præmie”, stor og uhåndterlig til at slå sejren fast?

[QUOTE=Ann K;807037]
Men stadigvæk… Ud af de der 4 - 600 katalognumre er der trods alt kun en temmelig begrænset antal katte, som kan vinde Præmie"… så når jeg hører folk brkke, sig over “Præmierrne”, så får jeg sådan en smule :argh: Kan man ikke bare vvære glad for at ens kat lie har ryddet bordet og fejet nogle måske endda rigtig smkke konkurrrenter af banen? SKAL der absolut også være en “Præmie”, stor og uhåndterlig til at slå sejren fast?[/QUOTE]

Jeg var jo så heldig at få BIS kuld i januar… Og jeg havde da glemt Alt om at man også fik præmie, så jeg var da noget paff da jeg pludselig fik stukket alt det der i hånden… Og meget glad for de to udstillingsgebyrer jeg vandt… Nu er der til en udstilling mere på SU :tihi:

[QUOTE=Ann K;807037]Naturligvis kunne jeg være rendt ind i en dommer, som ville vise sig at være et fjols - men i det mindste brokkede jeg mig da ikke på forhånd :slight_smile:
[/QUOTE]

Jeg synes så, der er milevid forskel på at være mere eller mindre utilfreds med den dommer, man har fået tildelt - og hvis mening, man betaler penge for at høre - og så at brokke sig over den præmie, man modtager, hvis katten vinder.

Det bør ikke være et spørgsmål om, at en rimeligt kvalificeret dommerbedømmelse er “icing on the cake”, mens jeg absolut vil mene, at et BIS bør være det.

[QUOTE=Temple Bar;807081]Jeg synes så, der er milevid forskel på at være mere eller mindre utilfreds med den dommer, man har fået tildelt - og hvis mening, man betaler penge for at høre - og så at brokke sig over den præmie, man modtager, hvis katten vinder.

Det bør ikke være et spørgsmål om, at en rimeligt kvalificeret dommerbedømmelse er “icing on the cake”, mens jeg absolut vil mene, at et BIS bør være det.[/QUOTE]

Meget enig :slight_smile:

Også meget enig :slight_smile:

Og jeg skelner såmænd ikke.
Det er brok uanset om det er ang den tildelte dommer eller størrelsen på den tildelte præmie…
Og det var blot det jeg ville frem til :slight_smile:

hvor er jeg dog glad for, at jeg fik fundet ud af, at radiator sengen passer perfekt på altankanten :smiley:
Og et eller andet sted, er jeg ok tilfreds med, at kattene og jeg har altanen at nyde heeele sommeren :smiley: (er bare spændt på, hvordan den nye altan bliver :S håber ikke den bliver alt for åben!)

Unni og Yasha er nu begge begyndt at være RIGTIG meget ude - for nu er der alligevel plusgrader hele dagen og i dag har bare været perfekt altan vejr for dem :smiley:
Glæder mig SÅ meget til, at det bliver varmere og jeg også kan være ude og spise, lave lektier og hygge :slight_smile: især weekenderne til sommer bliver i altanens tegn! :smiley:

[QUOTE=PiaB;807174]hvor er jeg dog glad for, at jeg fik fundet ud af, at radiator sengen passer perfekt på altankanten :smiley:
Og et eller andet sted, er jeg ok tilfreds med, at kattene og jeg har altanen at nyde heeele sommeren :smiley: (er bare spændt på, hvordan den nye altan bliver :S håber ikke den bliver alt for åben!)

Unni og Yasha er nu begge begyndt at være RIGTIG meget ude - for nu er der alligevel plusgrader hele dagen og i dag har bare været perfekt altan vejr for dem :smiley:
Glæder mig SÅ meget til, at det bliver varmere og jeg også kan være ude og spise, lave lektier og hygge :slight_smile: især weekenderne til sommer bliver i altanens tegn! :D[/QUOTE]

Øhm… Forkert tråd? :høhø:

Ikke hvis radiatorsengen er en udstillingspræmie. :slight_smile:
Sådan en ville jeg da også være både glad og taknemmelig for at vinde. :ok:

ups ja :tihi: jeg er vist lidt ved siden af mig selv i de her dage…