Klatre katte koster kassen

http://digital.sondagsavisen.dk/publication/8477c8f9#/8477c8f9/10

Fornemmer man en lidt bitter brand chef

Det er ren skuespil , når katten sidder fast i et træ. De lodne dramadronninger springer ned af sig selv, når brandvæsenet rejser stigen

Hvem har nogensinde set et katte skelet i et træ ?
:tihi::tihi::tihi:

Ret sjov artikel men selvfølgelig ret uheldigt det spilder resourser.

Jeg kunne såmænd også være endt med at ringe til Falck, da Snehvide var på taget.
Hvis ikke hun til sidst var kommet hen, hvor jeg kunne nå hende, havde jeg nok først prøvet at lokke en mere stigevant nabo op efter hende.
Men jeg selv er blevet for gammel til den slags luftakrobatik - det var bare endt med at Falck skulle komme og hente mig ned. :stuck_out_tongue:

[QUOTE=FinnFrode;615613]Jeg kunne såmænd også være endt med at ringe til Falck, da Snehvide var på taget.
Hvis ikke hun til sidst var kommet hen, hvor jeg kunne nå hende, havde jeg nok først prøvet at lokke en mere stigevant nabo op efter hende.
Men jeg selv er blevet for gammel til den slags luftakrobatik - det var bare endt med at Falck skulle komme og hente mig ned. :p[/QUOTE]

I følge artiklen er det også bedre at hente dig ned end en kat :stuck_out_tongue:

Ja, man kan vist konstatere, at “size DOES matter”! Underligt, at det kan være målestokken for, hvor meget man synes det er værd at kæmpe for at redde et dyr. :thumbdown:

[QUOTE=FinnFrode;615613]
Men jeg selv er blevet for gammel til den slags luftakrobatik - det var bare endt med at Falck skulle komme og hente mig ned. :p[/QUOTE]

Se, det gad jeg godt have læst om i Søndagsavisen :høhø:

:lol: katteskelet i et træ… han har faktisk en pointe!!!

Uenig, en desperat sulten kat vil selvfølgelig forsøge at komme ned af sig selv. Under sådan et forsøg er der stor risiko for at den kommer til skade fordi den falder og kan ramme grene undervejs ned.

//youtu.be/XYpBfoUHJLs

den springer ca 5.15

//youtu.be/rMaZ4WAmc1c

i et kontrolleret spring kan katte lave nogle ret imponerende spring og landinger. Mit indtryk er det går galt når det IKKE er kontrolleret(dvs fald). Man kan finde et hav af katte hopper ned fra træer osv uden en skramme kun det psykiske chok.