Havde en meget stresset og usikker kat (Bastian) overtaget efter nogen som havde fået allergi. Bastian har altid boet sammen med Frederik og de skulle efter sigende have været bedste venner. Men Bastian hvæste og slog altid ud efter Frederik og løb væk fra ham. Jeg fik at vide at det var ganske normalt. Menneskekontakt var han heller ikke meget for, og hans opførsel overfor Frederik blev bare værre og værre.
Så havde jeg en katteadfærdsbehandler til at kigge på ham. Hun sagde at det godtnok var slemt, det var ikke sikkert at de nogensinde kom til at enes, og hvis de gjorde kunne der måske gå helt op til et halvt år. Derudover kom hun med en masse gode forslag, bla. klikkertræning. Nu har jeg en helt anden kat, som er glad, snakker med os og søger vores selskab og hygger med os. Han hvæser stadigvæk af Frederik, men det er meget aftaget. Se videoen på vedlagte link, er han ikke dejlig, min lille cirkuskat
Min gamle Emil hypersoignerede sin mavse da vi begyndte at klikkertræne - han var helt skaldet på den. Da vi havde klikkertrænet et halvt års tid, ca. 10-15 min hver aften, lagde jeg pludselig mærke til at han havde hår på maven igen. Det har han haft siden! - og der er nu gået næsten 4 år. Han slikker stadig maven når han bliver stresset - men som sagt - ikke nok til at slkke håret af længere. Jeg er selv sikker på at det var det ekstra ‘hovedbrud’ hver dag der hjalp Emil
Ja, det var noget i den stil jeg tænkte.
Vi kender jo ikke årsagen til, at han slikker sig, men en mulighed er naturligvis en form for kedsomhed - så klikkertræning skal da afprøves
Det kommer an på hvad man mener med ‘hårdere’ træning katte kan kun trænes med positive metoder, dvs. masser af belønning og ingen tvang. Og hvis man så har en madglad kat, som f.eks. min Emil (reinkarneret Labrador) så synes jeg egentlig ikke det er så meget anderledes end at træne en glad hund Men det kræver nogen gange lidt tålmodighed når katten LIIIIIIIGE skal sidde og vaske sig lidt for at vise at det altså er DEN der styre klikker-festen :høhø:
Min knægt på 9 år startede onsdag aften med at lære Cæsar at gå gennem hans ben for herefter at få en godbid.
Det tog ca 10 minutter, så havde Cæsar fattet pointen
Nu har jeg bestilt en target klikker til dem og bestilt en bog på biblioteket, så må vi se om interessen holder
Det er det, jeg tænkte. Min kat er godt nok sin egen herre, så jeg har nok ikke så meget at gøre. Men med noget af det rigtigt snaskede kattemad (muuuums) kan jeg nok få den til at gøre hvad som helst.
Bastian som er vist i den indledende film her er så madglad at jeg næsten kan få ham til hvad som helst sålænge det involverer mad
En undtagelse er dog det “alm” tørfoder, det gider han kun træne på hvis det er smurt ind i noget lækkert, fx overskudende gele fra vådmaden, men så glider det også ned, og han kan næsten blive ved uendeligt, jeg kører træt før han gør
Med Frederik er det en lidt anden sag, han gider kun er 10 mins tid, så er interessen væk, selvom der er mad på bordet, men det er fint så får han brugt sit hoved 10 min et par gange om dagen.
Jeg er virkelig også snart ved at have fået mod på klikkertræning, må få købt en med næste gang jeg bestiller mad på nettet Jeg køber for det meste fra zooplus.de, kan man få en god klikker derfra ?
Ja jeg fik min gratis Få en klikker hos Dyrenes Beskyttelse Du kan bestille en gratis klikker hos Dyrenes Beskyttelse ved at sende en e-mail til: [email protected]