Klikkertræning

Hej er der nogen herinde der kan beskrive eller linke til en enkel måde at forstå, hvad klikkertræning går ud på? Jeg tror vi skal til at aktivere Fiona og mig lidt. :grin:

Min erfaring er at ikke alle dyr (her tænker jeg individer) fatter klikkertræning :smiley:

Jeg har brugt det til hund, kat og hest.

Først skal man “lade” klikkeren, så katten forstår at klik = godbid.

Det gøres ved at man klikker og smider en godbid, dette gøres til det virker til at dyret forstår det er klikker der udløser godbidder…

Når den så har forstået det, kan man starte træningen med noget nemt, fik at man tager en pind (targetstick) og holder den og når katten så “dutter” næsen på den, så klikker man og smider en godbid.

Man kan så bagefter sætte kommando på, fx dut.

Når den så har forstået at man skal dutte på pinden når der siges dut for at udløse en godbid, kan man gøre det lidt sværere

Fx holde pinden oppe ved en hylde på kradsetræet og sige “dut” og når katten så hopper op og dutter klikker man og giver godbid :slight_smile:

Og på den måde kan man lære dyret forskellige ting vi håndtegn, komandoer og pinden :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har haft en kat der ikke forstod det, mens andre fattede det med det samme :smiley:

Tak for beskrivelsen. :hugs: jeg må se om jeg kan finde ud af det. :sweat_smile:

2 Synes om