Må jeg have streamere på mine ruder? SVAR:Der må ikke anbringes streamere på forrude og forreste sideruder. Dette gælder enhver bil.
På en personbil må der på bagrude og bageste sideruder i førerens synsfelt bagud og skråt bagud ikke være anbragt genstande, der reducerer udsynet unødigt. Reklamestreamere anses som en unødig genstand, og må derfor kun anbringes i bagruden, hvis den anbringes bag en fabriksmonteret sort kant eller bag en nakkestøtte. Streameren må ikke kunne ses i det indvendige førerspejl, når spejlet er indstillet korrekt.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1066307]Tak Det var vist en herinde der absolut mente mit Hello Kitty klistermærke var ulovligt Men jeg er da glad for hvis det er forkert. Jeg har nu osse kørt foran indtil flere politibiler uden at de har påtalt det Og det sidder der hvor jeg alligevel ikke kan se ud for nakkestøtten på bagsædet
Jeg har forresten et ekstra af det… jeg købte et mere til at ha’ hvis jeg nu skulle blive pålagt at fjerne det…[/QUOTE]
sejt sådan at være på forkant hvis nu der skulle blive problemer hihi… tak for alle jeres gode forslag. jeg har endnu ikke besluttet mig for, hvad jeg vil, men noget skal der gøres, det er helt sikkert.:surrender1::surrender1::surrender1::surrender1: sådan en generelt grå bil er altså bare for kedelig….
SVAR:Der må ikke anbringes streamere på forrude og forreste sideruder. Dette gælder enhver bil.
På en personbil må der på bagrude og bageste sideruder i førerens synsfelt bagud og skråt bagud ikke være anbragt genstande, der reducerer udsynet unødigt. Reklamestreamere anses som en unødig genstand, og må derfor kun anbringes i bagruden, hvis den anbringes bag en fabriksmonteret sort kant eller bag en nakkestøtte. Streameren må ikke kunne ses i det indvendige førerspejl, når spejlet er indstillet korrekt.[/QUOTE]
Vildt nok! Det er der godt nok ikke mange som overholder
Jeg arbejder selv med bl.a. at tegne bildekorationer og det viste jeg faktisk ikke :S
Vi går ud fra at man godt må dekorere bag- og bageste sideruder.
(er også kun elev, det må være min undskyldning )
SVAR:Der må ikke anbringes streamere på forrude og forreste sideruder. Dette gælder enhver bil.
På en personbil må der på bagrude og bageste sideruder i førerens synsfelt bagud og skråt bagud ikke være anbragt genstande, der reducerer udsynet unødigt. Reklamestreamere anses som en unødig genstand, og må derfor kun anbringes i bagruden, hvis den anbringes bag en fabriksmonteret sort kant eller bag en nakkestøtte. Streameren må ikke kunne ses i det indvendige førerspejl, når spejlet er indstillet korrekt.[/QUOTE]
Og overtræder man reglerne kan bilen dumpe til periodisk syn.
jeg overvejer at tage kontakt til en gut her i århus som laver stickers i alle afskygninger i sin fritid og så få lavet simons cat mærket, når jeg har snakket med gutten og har fået en pris kan jeg jo skrive det herinde og se hvor mange der kunne tænke sig sådan et mærke og så få lavet nogle stk i et par udvalgte farver
det kan du da have helt ret i, MEN omvendt så når man ser hvor mange forskellige der har simons cat klistermærker til salg i alverdens afskygninger og rigtig mange af dem er fra fra meget små enkeltmands-fritids-firmaer, så er spørgsmålet om det er en overtrædelse. det skal ihvertfald undersøges, for jeg vil ikke lave noget fy fy
Det ER en overtrædelse af loven om Ophavsret At der er rigtig mange der er ligeglade gør det desværre ikke mere lovligt
Nej, min Hello Kitty sticker er heller ikke en officiel Sanrio… Så min glorie er lidt anløben… men … når nu spørgsmålet går på *OM det er lovligt… så er svaret altså nej
Det samme ville Claus nok. Tidligere havde vi en Ford stationcar i sort og der fik han selv lavet klistermærker ved en i byen med 2 katte der vendte ryggen mod hinanden, stamnavn og hp adresse , men på hans liana, tror jeg ikke den går
Så har bestilt pink poteaftryk der skal pynte toiletdøren, har jo lyserøde katte med svag blomster motiv på mine køkkenskabe
Carsten ville også ligne :GRR: hvis så meget som tænkte på at sætte klistermærker på han biler.
Min egen har et par magnetskilte med billede af Felina og teksten DK Lindvig, Norsk skovkat, men jeg ville rigtig gerne have en streamer til bagruden.
Der hvor jeg har kigget koster en streamer fra 2000,- og op. Det er sådan ret meget i overkanten :S
Nogen der har et bud på, hvor man kan få lavet en streamer til en fornuftig penge :?
[QUOTE=DK Lindvig;1066794]
Nogen der har et bud på, hvor man kan få lavet en streamer til en fornuftig penge :?[/QUOTE]
Jeg mener at Vistaprint laver streames. Og jeg er ret sikker på at Cafepress også gør.
Jeg har heldigvis MIN bil som jeg kan sætte klistermærker på lisså tosset jeg vil Og VORES bil (som Manden mener så er hans…) ligner … noget der er løgn med alle de modeltogs-relaterede ting han har klæbet på den L
Fortryder man så kan de altså ret nemt tages af igen med en isskraber (af plastik så den ikke ridser) og noget rensebenzin. Jeg har hjulpet Alex med at tage ret store klistermærker af hendes fordi hun fortrød (det så ellers fedt ud…)
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1069170]Jeg mener at Vistaprint laver streames. Og jeg er ret sikker på at Cafepress også gør.
Jeg har heldigvis MIN bil som jeg kan sætte klistermærker på lisså tosset jeg vil Og VORES bil (som Manden mener så er hans…) ligner … noget der er løgn med alle de modeltogs-relaterede ting han har klæbet på den L
Fortryder man så kan de altså ret nemt tages af igen med en isskraber (af plastik så den ikke ridser) og noget rensebenzin. Jeg har hjulpet Alex med at tage ret store klistermærker af hendes fordi hun fortrød (det så ellers fedt ud…)[/QUOTE]
Jeg har heldigvis heller ikke en mand, som bestemmer over min bil
Jeg har faktisk lige undersøgt hvad det ville koste mig at få pakket min lille bil ind i lyserødt folie + hello kitty… det var faktisk ikke den store “post” - men jeg tror nu, jeg nøjes med et “simons cat”-skilt
jeg har fundet en i Randers, der måske kan lave disse til mig, og jeg tror faktisk, det endelige resultat kommer til at se sådan her ud. Det har en størrelse, der giver 4 stik på en A4 side, så det er ikke så frygteligt stort, men det er passende til et par små biler tror jeg. Min gemal har kontakt til en, der måske kan hjælpe, så jeg skal have dette sendt afsted til hende, og høre hvad det kommer til at koste