Klubskifte?

Hvordan gør man, hvis man gerne vil skfite hovedklub?

Venter man til perioden udløber og kontingentet skal fornyes, eller kan man midt i perioden opsige medlemsskabet?

Må en husstand være medlem af to klubber?
Fx manden den ene og kone den anden?

Ja jeg mener bestemt godt at manden kan være medlem af den ene klub og konen af den anden - Det er jeg sikker på, jeg har hørt om flere gange :wink:

Jeg har også hørt om flere, hvor man er medlem af hver sin klub. Og jeg mener sagtens, at man kan melde sig ud af en klub og ind i en anden midt på året, men du skal nok ikke regne med at få kontingent retur eller rabat på nyt kontingent.

Du behøver ikke at vente med at skifte klub før perioden er udløbet, du kan sagtens opsige dit klubmedlemsskab i den klub du er i nu. Men du skal vide at når du så melder dig ind i den anden klub skal du betale medlemsgebyr i denne klub, altså det du har betalt i den forrige klub følger ikke med over i den anden klub :slight_smile:

Man må gerne være “delt husstand” - den ene i én hovedklub, den anden i en anden hovedklub. FD sætter pris på at man trækker stamtavler i én klub, af administrative grunde - men det er ikke et krav. Man kan godt “dele sin katte”, så manden trækker kuld på nogle hunkatte i én klub, og konen på nogle andre i en anden, hvis det er den løsning man foretrækker.
Og i enhver forening i Danmark kan man til enhver tid opsige sit medlemsskab, og indbetalt kontingent er i så fald tabt - men heldigvis koster et nyt hovedklubmedlemsskab i Danmark jo ikke så meget, hvis man vælger at skifte midt på året :slight_smile:
VH
Susanne

Tusind tak for svar - det giver jo lidt at tænke over :slight_smile:

Hvis nogen her har valgt den løsning, så vil jeg uendelig gerne høre argumentet for den… Har aldrig forstået formålet!

Jo - hvis der er tale om to opdrættere som flytter sammen, så er det klart. Man opgiver jo sjældent hverken sit stamnavn eller sit klubtilhørsforhold blot fordi man bliver forelsket…
Men at man i forvejen er samboende og kun har et stamnavn og vælger at registrere sig som hovedklubmedlem i to forskellige klubber???
Jeg kan kun se, at det gøres for at få mulighed for at deltage på flere topkattelister :wink: men ser da gerne at nogen retter den fordom…

[QUOTE=Ann K;581407]Hvis nogen her har valgt den løsning, så vil jeg uendelig gerne høre argumentet for den… Har aldrig forstået formålet!
[/QUOTE]
Jamen de findes skam :slight_smile: Jeg tror ikke der er mere end en håndfuld, og jeg kan ikke svare på hvorfor - men jeg ved, at der er nogle få, som har valgt at have hver sin hovedklub.
Men topkattelisterne er ikke svaret! Hovedklubbernes regler siger (så vidt jeg ved hos alle 4) at en kat kan kun deltage på én hovedklubs topliste.
VH
Susanne

[QUOTE=Ann K;581407]Hvis nogen her har valgt den løsning, så vil jeg uendelig gerne høre argumentet for den… Har aldrig forstået formålet!

Jo - hvis der er tale om to opdrættere som flytter sammen, så er det klart. Man opgiver jo sjældent hverken sit stamnavn eller sit klubtilhørsforhold blot fordi man bliver forelsket…
Men at man i forvejen er samboende og kun har et stamnavn og vælger at registrere sig som hovedklubmedlem i to forskellige klubber???
Jeg kan kun se, at det gøres for at få mulighed for at deltage på flere topkattelister :wink: men ser da gerne at nogen retter den fordom…[/QUOTE]

Rabat på udstillingsgebyr måske :slight_smile:

Og gratis til salg-bure og hvad der ellers falder af af goder :slight_smile:

Men enkelte gør det nok også “af princip”, hvis de virkelig føler noget for den klub, de måske har været medlem af i x antal år.

I min tid i FD har jeg været medlem i to klubber, og aldrig har de gratis glæder eller rabatter været årsagen til at jeg hverken blev eller skiftede. Faktisk tværtimod, vores sidste skifte skete på grund at et nyt gratis tiltag som jeg fandt decideret tåbeligt :wink: Det har ene og alene været hvorvidt jeg kunne relatere mig til bestyrelsen mv. og det arbejde de gjorde.

det delte har jeg blandt andet set i meget stort katteri hvor man så ex har to fertile hanner - en på hver sin topkatte liste, så man ikke slås mod sig selv s men ellers tror jeg mest det er et spørgsmål om hvor “man” føler man hører til.

jeg er “rakker” og vil nok altid være det- størst, mest prof, lokalt, top service osv. kan slet ikke se mig selv i den anden jydeklub og “københavner” klubberne er lissom lidt langt væk.
og et andet forbund er heller ikke mig.