Kniv-forbud i dk

Jamen vi er enige Johnny, politiet skal blot have lov til at bedømme selv. Det har de ikke som loven er nu :slight_smile:

Og jeg overtræder konsekvent loven! En undersøgelse af min bil vil afsløre en lille lommefoldekniv i en kasse under det ene forsæde.
Kniven har “altid” ligget i vores bil og er beregnet til nødsituationer…

Når jeg kører i Gamle Gule har jeg hele to hobbyknive liggende i handskerummet… de bruges til at åbne pakkasser, løsne plastindpakning osv osv…

Jeg synes nok at knivforbuddet er gået en anelse for vidt…
Den unge “mand”, som må i fængsel pgr de to hobbyknive, har fået ødelagt alle sine fremtidsplaner… hvad får samfundet ud af det?

nu har de så osse så travlt med hvad man må ha i bilen og ikke ha i bilen, jeg har altid lidt værktøj i bilen osse, der er bla div skrutrækkere, en hammer, en skiftenøgle osv, alle disse stk værktøj vil kunne bruges som våben, skruetrækkeren ka bruges som stikvåben, resten som slå-våben.
hvad med alle disse bikere, de kører tit rundt med kæde til at låse deres motorcykler med, sådan en kæde ka lave en frygtelig masse revache, hvis den blir brugt som våben

Jeg har et rent våben arcenal i min taske. Både kniv og saks og alt muligt andet :høhø:

Bliver jeg stoppet er jeg faktisk også på den, men jeg mener stadig at loven fungere overfor dem som før havde ‘‘bad intentions’’.

At den så rammer uskyldige borgere, ja det må vi så leve med indtil loven ændres.

[quote=Johnny;255538]nu er der så osse en sag om 800 stk audi q7 biler som har et survivalkit liggende i bilen, i dette kit er der en bitte kniv, ejere af disse biler får nu en straf hvis politiet opdager kniven, har allerede læst om en gut fra kolding som udelukkende blev stoppet fordi politiet vidste de ville finde en kniv i hans survival-sæt, de gik udelukkende efter det og intet andet.
.[/quote]

Jeg troede faktisk ikke, at politiet sådan uden videre har lov til at undersøge folks biler, medmindre det er for at undersøge om bilen er i lovlig stand.
Bilen dækkes da så vidt jeg ved af ejendomsrettens ukrænkelighed og eks. hvis politiet vil ransage ens hus, så kræver det en dommerkendelse, som kun gives såfremt der er en begrundet mistanke om et ulovligt forhold…mener at kunne huske det også gælder for biler.

Jeg kan godt se det rimelige i, at det er ulovligt at medtage våben eks. på værtshus…men den fjollede lov er da helt ude i hegnet…

:? Gad vide, om jeg så kan komme til at ruske tremmer.
Jeg har i min taske en multi-foldedims med proptrækker, fil, saks og et relativt langt knivsblad.

[quote=Mega;255554]:? Gad vide, om jeg så kan komme til at ruske tremmer.
Jeg har i min taske en multi-foldedims med proptrækker, fil, saks og et relativt langt knivsblad.[/quote]

ja, hvis selve knivbladet ka låses el er over 7 cm langt så ka du straffes:sorry:

[quote=Jane;255528]Ham der arbejdede på shell-tanken og kom til at tage en hobbykniv med, det kunne lige så godt have været mig.

Vi har samme type hobbyknive på arbejde, som vi bruger til at skære papkasser fra computerudstyr op med. Jeg havde været i gang en dag og havde glemt at lægge den fra mig, inden jeg tog hjem, så det var fuldstændig det samme.

Skræmmende at tænke på.[/quote]

Han kommer nok ikke i fængsel… :slight_smile:

Jeg har heller ikke hørt om en tømrer, der kom i fængsel.

Jeg må da heller ikke have en saks med, når jeg skal ud at flyve.
Den skal være i min kuffert.
Det er helt fint med mig. :slight_smile:

Uha politiet får travlt når jagtsæsonen starter rigtigt her den 1 oktober. :S

Det er jo fast tradition, at man lige skal omkring bageren og hente rundstykker til morgenkaffen.
Har lige målt min kniv, bladet er 8,4 cm og kan ikke klappes sammen…-what

Så det er nok min mand der må stå for rundstykkerne, for han bruger foldekniv:rock:

[quote=Berit R;255890]Uha politiet får travlt når jagtsæsonen starter rigtigt her den 1 oktober. :S

Det er jo fast tradition, at man lige skal omkring bageren og hente rundstykker til morgenkaffen.
Har lige målt min kniv, bladet er 8,4 cm og kan ikke klappes sammen…-what

Så det er nok min mand der må stå for rundstykkerne, for han bruger foldekniv:rock:[/quote]

Hvis du lige har været på jagt så burde den jo være lovlig.:slight_smile:

Modsat, er et smut omkring bageren ikke lovlig mht til kniven, så tør jeg slet ikke tænke på den straf som geværet giver :S

[quote=birtheras;255910]Hvis du lige har været på jagt så burde den jo være lovlig.:slight_smile:

Modsat, er et smut omkring bageren ikke lovlig mht til kniven, så tør jeg slet ikke tænke på den straf som geværet giver :S[/quote]

Jeg plejer ikke at tage geværet med IND til bageren…
De ville nok kigge noget.:tihi:

[quote=Berit R;255919]Jeg plejer ikke at tage geværet med IND til bageren…
De ville nok kigge noget.:tihi:[/quote]

Har du ikke -what

Fis til side :høhø:

Nu er det jo et spørgsmål om at blive stoppet i bilen med tingene. Jeg har faktisk aldrig hørt om razzia på bagerbutikker tidlig om morgenen :tihi: