Hej.
Jeg opdagede her i dag da jeg ville nusse min kat på hagen den havde sådan en underlig knop. Jeg er sku lidt i tvivl om hvad pokker det kan være?
Hun er indekat og har aldrig været ude så jeg regner ikke det som et loppebid og det er ikke noget hun er generet af så vidt jeg kan se på hende. heller ikke når jeg rører det så kunne godt tænke mig at høre om nogen har et bud?
Måske en hageeksem som foreslået af de andre. Jeg ville prøve at starte med at rense det dagligt som anbefalet i Thea’s link og se hvordan det påvirker det, om det måske forsvinder. Sålænge hun ikke er irriteret af det eller det udvikler sig, så vil jeg mene du godt kan se tiden an. Du må bare ikke begynde at rode med den = forsøge at tømme den, det kan gøre det meget værre.
nu er der gået nogen dage, og hun har endnu ikke været irriteret af det. det er så småt væk, men der mangler stadig lidt hår men de kommer nok tilbage. så alt er godt. Har ogs snakket med dyrlægen som siger det ikke er noget jeg bør bekymre mig om og blir det værre skal jeg bare rense med brintoverilte, men det blev ikke nødvendigt denne omgang
[QUOTE=Andy Christensen;1157960]nu er der gået nogen dage, og hun har endnu ikke været irriteret af det. det er så småt væk, men der mangler stadig lidt hår men de kommer nok tilbage. så alt er godt. Har ogs snakket med dyrlægen som siger det ikke er noget jeg bør bekymre mig om og blir det værre skal jeg bare rense med brintoverilte, men det blev ikke nødvendigt denne omgang
så tråd lukket.
tak for svar[/QUOTE]
Brintoverilte?? DET lyder underligt - jeg mener, at man nutildags FRARÅDER brugen af brintoverilte ift. sårrensning? :?
Jeg har altid fået at vide at jeg skulle bruge KLORHEXIDIN. (Har selv haft en kat der i en periode led af acne )
Jeg vil også fraråde at bruge brintoverilte, det kan være hårdt for huden, og hvis der er åbne sår kan det skade de raske celler i såret.
Klorhexidin er bedre IMO, det er stadigvæk virksomt mod bakterier, men er ikke hårdt for huden og skader ikke cellerne som brintoverilte kan gøre i tilfælde af åbne sår.
Nu er det længe siden at jeg har haft problemet - jeg synes det hjalp at skifte plastikskåle ud med keramik og stålskåle i stedet. Så vidt jeg har fået oplyst, så er det fordi bakterier nemmere bliver fjernet ved disse materialer end ved plastik.
Men tilfældigvis har en af mine fået nøjagtig det samme, hvilket jeg opdagede i går. Jeg renser med klorhexidin på en vatrondel og så smører jeg med brintoveriltegel som jeg har fået ved dyrlægen ved et tidligere tilfælde. Det er denne gel jeg bruger http://www.med24.dk/ovrig-medicare/desinfektion/brintoverilte-gel-3-15-ml-/product_info.php/cPath/83_985/products_id/7105
Det gør ikke ondt på katten, og jeg har smurt Sarafina 3 gange i går og 2 gange i dag og nu er det stort set væk. Fordelen er at det virker længere end når man renser med klorhexidin. Jeg smører det på og giver godbidder/vådfoder og så har hun glemt alt om at det er der = det bliver siddende.
Selvom det er ufarligt, så tænker jeg at det må spænde i huden, så jeg vil gerne hjælpe min kat af med det - jeg synes da i hvert fald ikke at det har været videre behageligt når jeg har haft en ordentlig bums
Ok, her var det nok med en ordentlig skrubbetur da May fik - men ok, hendes er også et stykke hen af vejen mere foder-disponeret end pga skålene. Perfect Fit giver f.eks. acne med det samme hos hende…
Samme her Plastikskåle tåler de to MCO ikke. uanset opvaskemaskine osv så ud med dem er det sikreste. Acne kan tage lang tid at komme af med. Jeg har en ny kur som virkede - hvis nogle får det så prik lige til mig, så skal jeg slå navnet op - det står på 1. sal og gider ikke gå derop lige nu da det denne kat i tråden har ikke ligner acne
Junior lider meget af acne, det er dog stilnet en del af efter vi gik fra den skvulpesikre plastskål til en stor keramikskål (kartoffelskål, dejlig tung )
Til gengæld har han det sidste års tid haft en knop/bums/knude/tumor (hvor sidstnævnte jo er det mest rigtige navn til en gevækst i huden) på hagen, har egentlig ikke tænkt så meget over den andet end at den nok havde noget med hans acne at gøre. Men den forsvandt ligesom aldrig men er i stedet blevet større, så nu får dyrlægen altså lov at kigge på den når han skal ned til tjek lige om snart.
Jeg håber på at det ikke er noget slemt men noget ufarligt, men det kan være de første 1000 ting har research vist mig, så den skal ses på nu. Den ser for øvrigt sådan her ud - ikke alt for beskrivende, der er jo pels i vejen, men det er en blød knude i samme farve som hans læber og af samme tekstur, smerteløs ved berøring og den generer ham øjensynligt ikke overhovedet:
[QUOTE=Gizzemissen;1159244]Junior lider meget af acne, det er dog stilnet en del af efter vi gik fra den skvulpesikre plastskål til en stor keramikskål (kartoffelskål, dejlig tung )
Til gengæld har han det sidste års tid haft en knop/bums/knude/tumor (hvor sidstnævnte jo er det mest rigtige navn til en gevækst i huden) på hagen, har egentlig ikke tænkt så meget over den andet end at den nok havde noget med hans acne at gøre. Men den forsvandt ligesom aldrig men er i stedet blevet større, så nu får dyrlægen altså lov at kigge på den når han skal ned til tjek lige om snart.
Jeg håber på at det ikke er noget slemt men noget ufarligt, men det kan være de første 1000 ting har research vist mig, så den skal ses på nu. Den ser for øvrigt sådan her ud - ikke alt for beskrivende, der er jo pels i vejen, men det er en blød knude i samme farve som hans læber og af samme tekstur, smerteløs ved berøring og den generer ham øjensynligt ikke overhovedet:
[/QUOTE]
Sådan nogle havde Cæsar også. Dyrlægen kaldte dem bare cyster, og de blev fjernet.
Ikke noget farligt. Blev enig med mig selv om at hvis han fik flere fik de lov at sidde.
Kunne jo ikke komme ham i narkose i tide og utide, for at fjerne dem.
[QUOTE=Tea;1159246]Sådan nogle havde Cæsar også. Dyrlægen kaldte dem bare cyster, og de blev fjernet.
Ikke noget farligt. Blev enig med mig selv om at hvis han fik flere fik de lov at sidde.
Kunne jo ikke komme ham i narkose i tide og utide, for at fjerne dem.[/QUOTE]
Det er også lidt det jeg hælder imod, en cyste der ikke er farlig og for Juniors (og mit) vedkommende egentlig kun har kosmetisk betydning fordi han stadig bliver udstillet en lillebitte smule og sidste gang blev den faktisk påtalt af dommeren.
Sådan en to har jeg lige fået fjernet fra mine ben Det er hudcyster og ufarlige - det ligner fuldstændig i hvert tilfælde. De har samme farve som ens hud dvs mine var ikke mørke som Juniors dog