Knurrer af drillepinden

Vi har 5 katte, hvor af den ene overhovedet ikke kan finde ud af at lege med drillepind på civiliseret måde. Eller leger han måske bare korrekt med “byttet”?
De andre leger “normalt” med drillepinden. De fanger byttet, hopper og springer rundt og har rigtig sjovt. Men så snart Folmer blander sig ender det galt. Han begynder at knurre med det samme. Nogle af de andre bliver bange og forlader rummet. Men det der forvirrer os er, at selvom han knurrer, sprutter og hvæser af byttet, så er han utrolig kælen samtidig med. Han står og knurrer med høj haleføring, gnider sig op af bordben og af os?? Og han er ALDRIG gået til angreb på os eller de andre katte.

Hvorfor disse modsigende signaler? Hans knurren fortæller jo: “Gå væk det er mit bytte”, men er alligevel er han så forfærdelig kælen samtidig. Og vi kan godt tage byttet fra ham uden vi bliver pelset.

Nogle idéer?

Jeg har ingen idéer til hvorfor han gør det, ud over at det er en form for “mit bytte”, jeg har selv en kat som gør helt det samme som din, han hopper og danser og brummer hele tiden, men der er intet der tyder på at han vil angribe andet end drillepinden, så jeg har bare altid set det som en del af hans leg med den. :slight_smile:
Det jeg så gør, for at min anden kat også kan få lov til at lege, er at jeg har lært dem begge to at sidde pænt og vente på, at det er deres tur til at lege. Så der ikke er en som er nødt til at flygte fordi der bliver brummet :slight_smile:

Han siger bare : Gå væk det er mit bytte ! det gør to af mine katte også … jeg vil sige det er ganske normalt !

Jeg synes også at det lyder meget normalt, han skal jo fange sit bytte, efter at have skræmt det med knur,hvæs og hanekam og det hele :smiley:
Han kan jo skelne mellem sit bytte og jer…så intet mystisk der. :slight_smile:

Så siger jeg mange tak for svar:)

Min gør også fuldstændig det samme, bortset fra at han begynder at knurre allerede, når jeg åbner skuffen med deres legetøj :slight_smile:

hahaha…det er også godt at være på forkant med udviklingen…en sød kat :slight_smile:

Det gør mine killinger os :smiley: tror det deres jagtinstinkt der gør det, selvom drillepinden jo i giverfald er død i forvejen :wink:

Det lyder fuldstændig som Milou :tihi:

Åh ja, Ib kan også knurre som en mellemstor hund hvis han har fat i sin yndlings-glimmer-drillepind og en anden kat formaster sig til at kigge i den retning.

Men mine knurrer nu i det hele taget hvis de har fat i deres yndlingslegetøj og en af de andre er i nærheden. Stevie med kaninpoten og Ib med sin glimmerbold. Det skægge er at Stevie OVERHOVEDET ikke er interesseret i glimmerbolde - og Ib er tilsvarende ligeglad med kaninpoter… meeeen for en sikkerheds skyld.

Ozzy kan så også godt li’ kaninpoter. sådan helt bogstaveligt L han æder dem…